eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

- projekt ma na celu wprowadzenie nowych instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców i poszerzenie kręgu potencjalnych beneficjentów, w celu dostosowania działań prowadzonych przez Agencję do potrzeb przedsiębiorców w warunkach spowolnienia gospodarczego spowodowanego ogólnoswiatowym kryzysem gospodarczym

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3143
  • Data wpłynięcia: 2010-06-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
  • data uchwalenia: 2010-12-03
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 240, poz. 1603

3143

2) zawiera braki formalne, które nie zostały usunięte w terminie, o którym mowa w
ust. 2;
3) oferent nie złoży wyjaśnień treści oferty lub nie przedstawi dodatkowych
dokumentów lub informacji w terminach, o których mowa odpowiednio w ust. 3 i
ust. 4 pkt 2;
4) oferent nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt
1, lub złożone przez niego informacje lub dokumenty nie potwierdzą danych
zawartych w ofercie.
6. W razie złożenia więcej niż jednej oferty na pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej w danym województwie lub w razie złożenia oferty w więcej niż trzech
województwach, wszystkie złożone przez oferenta oferty podlegają odrzuceniu.
7. Agencja pisemnie informuje oferenta o odrzuceniu oferty, wskazując przyczyny
odrzucenia.
8. W terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w ust. 7, oferent może
wystąpić do Agencji z wnioskiem o ponowną ocenę formalną oferty. Wniosek powinien
zawierać zarzuty wobec prawidłowości przeprowadzonej oceny formalnej wraz

z uzasadnieniem.
9. Komisja konkursowa dokonuje ponownej oceny formalnej oferty w terminie 7 dni od
dnia doręczenia wniosku, o którym mowa w ust. 8. W razie uwzględnienia zarzutów
zawartych we wniosku o ponowną ocenę formalną oferty, Agencja dopuszcza tę ofertę do
udziału w konkursie.
§ 14. 1. Ocena merytoryczna ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny
ofert, określonych w ogłoszeniu, o których mowa w § 8 ust. 3 pkt 4. Każdy z członków
komisji konkursowej sporządza pisemne uzasadnienie oceny wypełniając kartę oceny
merytorycznej oferty.
2. Ocena merytoryczna ofert jest dokonywana w następujący sposób:
1) członkowie komisji konkursowej dokonują oceny ofert i przyznają punkty
odpowiadające zakresowi spełniania przez ofertę każdego odrębnie punktowanego
kryterium oceny ofert;
2) członkowie komisji konkursowej wypełniają karty oceny ofert;

9
3) komisja konkursowa dokonuje wyliczenia średniej arytmetycznej z ocen
punktowych przyznanych przez poszczególnych członków komisji konkursowej w
każdym odrębnie punktowanym kryterium oceny ofert;
4) po dokonaniu czynności, o których mowa w pkt 1-3, sekretarz komisji
konkursowej przygotowuje protokół, zawierający wynik dokonanej oceny ofert.
3. Komisja konkursowa sporządza listę rankingową ofert i rekomenduje Prezesowi
Agencji wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny merytorycznej ofert dokonanej
przez jej członków.
4. Agencja pisemnie informuje oferentów, których oferty nie zostały odrzucone, o liczbie
uzyskanych punktów i zajętej pozycji na liście rankingowej. Informacja ta podlega ogłoszeniu
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Agencji.
§ 15. 1.W terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w § 14 ust. 4,
oferent może wystąpić do Agencji z wnioskiem o ponowną ocenę merytoryczną oferty.
Wniosek o ponowną ocenę merytoryczną oferty powinien zawierać zarzuty wobec
prawidłowości przeprowadzenia konkursu wraz z uzasadnieniem.
2. Komisja konkursowa dokonuje ponownej oceny merytorycznej oferty w terminie 14
dni od dnia doręczenia wniosku o ponowną ocenę merytoryczną oferty. W razie
uwzględnienia zarzutów zawartych we wniosku o ponowną ocenę merytoryczną oferty
komisja konkursowa dokonuje korekty listy rankingowej.
§ 16. Agencja pisemnie informuje oferentów, których oferty nie zostały odrzucone, o
wyniku konkursu albo o jego unieważnieniu. Wynik konkursu albo informacja o jego
unieważnieniu podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej
Agencji.
§ 17. 1. Agencja unieważnia konkurs jeżeli:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie oferty zostały odrzucone;
3) żadna z ofert nie została wybrana, z powodu nieuzyskania wymaganej minimalnej
ilości punktów na etapie oceny merytorycznej;
4) stwierdzono nieprawidłowości, które mogły wpłynąć na wynik konkursu;

10
5) nie została zawarta umowa na realizację zadań związanych z udzielaniem pomocy
finansowej z jedynym oferentem, którego oferta została wybrana.
2. W ciągu 30 dni od dnia unieważnienia konkursu Agencja ogłasza ponowny konkurs na
pełnienie roli regionalnej instytucji finansującej w danym województwie.
§ 18. Jeżeli podmiot wybrany w drodze konkursu na pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej uchyla się od zawarcia z Agencją umowy na realizację zadań związanych z
udzielaniem pomocy finansowej, Agencja zawiera taką umowę z podmiotem, który zajmował
kolejne miejsce na liście rankingowej.

Rozdział 4
Przepisy przejściowe i końcowe

§ 19. W przypadku gdy podmiot ubiegający się o pełnienie roli regionalnej instytucji
finansującej w dniu złożenia oferty nie jest zarejestrowany w Krajowym Systemie Usług dla
Małych i rednich Przedsiębiorstw, to rejestracji tej jest zobowiązany dokonać w terminie 6
miesięcy od dnia złożenia oferty.
§ 20. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia2.

2
Z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia
5 marca 2008 r. w sprawie regionalnych instytucji finansujących (Dz. U. Nr 43, poz. 259).
29/05/BS


11

UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie regionalnych instytucji
finansujących (RIF) stanowi wykonanie delegacji ustawowej zawartej w art. 6d ust. 6 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.
z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r.
Nr …., poz. …….).
Projektowane rozporządzenie określa szczegółowe wymagania, które musi spełnić
regionalna instytucja finansująca oraz szczegółowy tryb przeprowadzenia konkursu
wyłaniającego regionalną instytucję finansującą.
Konieczność zastąpienia obecnie obowiązującego rozporządzenia Ministra
Gospodarki z dnia 5 marca 2008 r. w sprawie regionalnych instytucji finansujących (Dz. U.
Nr 43, poz. 259) wynika, ze zmiany przepisu ustawy upoważniającej do wydania tego
rozporządzenia oraz zbliżający się upływ 18 miesięcznego terminu, określonego przez art. 2
ustawy z dnia…………………………2010 r. o zmianie ustawy o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr …., poz. …….).
W § 3 – 7 projektu rozporządzenia określono szczegółowe wymagania, które musi
spełniać regionalna instytucja finansująca. Przepisy te określają szczegółowe wymagania w
zakresie kwalifikacji pracowników, potencjału ekonomicznego i technicznego oraz
doświadczenia w realizacji zadań z zakresu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lub 1a ustawy
upoważniającej. Wymagania te, z zastrzeżeniem § 19 projektowanego rozporządzenia,
odnoszą się również do podmiotu uczestniczącego w konkursie na pełnienie roli regionalnej
instytucji finansującej.
W § 8 – 18 projektowanego rozporządzenia określono szczegółowy tryb
przeprowadzenia konkursu wyłaniającego regionalną instytucję finansującą. Przepisy
określają sposób ogłaszania konkursu, wymagania co do składanych ofert (§ 9) oraz
dokumentów potwierdzających spełnianie warunków przez zainteresowane podmioty (§ 10).
Przepisy § 11 – 12 odnoszą się do składu komisji konkursowej i podstawowych zasad
dotyczących pracy komisji. W § 13 – 16 określone zostały kwestie związane z
przeprowadzaniem oceny formalnej i merytorycznej ofert, informowaniem oferentów o
wynikach oceny ofert oraz możliwością składania przez oferentów wniosków o ponowną
ocenę. W § 17 wskazuje się przyczyny unieważnienia konkursu.
W § 19 - 20 projektowanego rozporządzenia określono przepisy przejściowe i
końcowe.
Przepis § 19 reguluje sytuację podmiotu ubiegającego się o pełnienie roli regionalnej
instytucji finansującej, który w dniu złożenia oferty nie jest zarejestrowany w Krajowym
Systemie Usług dla Małych i rednich Przedsiębiorstw.
Projekt w § 20 zakłada wejście w życie rozporządzenia po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Projekt
rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej i nie podlega
procedurze notyfikacji na podstawie przepisów dotyczących sposobu funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.

Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz.1414) projekt będzie udostępniony w Biuletynie
Informacji Publicznej.




3 0 / 0 5 / B S

2
strony : 1 ... 8 . [ 9 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: