eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami

Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami

Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2879
  • Data wpłynięcia: 2010-03-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o kierujących pojazdami
  • data uchwalenia: 2011-01-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 30, poz. 151

2879-II

§ 5.1. Część A protokołu dotyczy podstaw prawnych prowadzenia działalności przez
kontrolowany ośrodek i jego danych identyfikacyjnych.
2. Przed wypełnieniem tej części protokołu należy dokonać weryfikacji dokumentów
dotyczących podstaw prawnych prowadzenia działalności ośrodka.
3. W części A wypełnia się punkty od 9 do 22 bez względu na rodzaj prowadzonej
kontroli, o którym mowa w § 6 ust.1 rozporządzenia.
4. Prawidłowe wypełnienie części A protokołu polega na wpisaniu w punkcie
oznaczonym liczbą:
1) 9 – pełnej nazwy podmiotu prowadzącego ośrodek,

2) 10 – pełnego adresu ośrodka z numerem kodu pocztowego miejscowości, w której

ośrodek ma siedzibę,
3) 11 – numeru identyfikacji podatkowej,

4) 12 – numeru REGON na podstawie odpowiedniego dokumentu lub numeru

PESEL w przypadku, gdy podmiotem jest osoba fizyczna na podstawie dokumentu
tożsamości, zawierającego ten numer. W przypadku spółki cywilnej podaje się
numery PESEL wszystkich wspólników na podstawie dokumentów tożsamości, o
których mowa wyżej. § 2 niniejszego załącznika stosuje się odpowiednio.
5) 13 – cech identyfikacyjnych dokumentu stanowiącego podstawę działalności

gospodarczej ośrodka. W szczególności dokumentami takimi mogą być:
a) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

b) postanowienie o wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego,

c) dokument powołujący jednostkę organizacyjną,

d) statut.

6) 14 – numeru zezwolenia na prowadzenie ośrodka szkolenia, o którym mowa w

ustawie,
7) 15 – numeru certyfikatu jakości, o którym mowa w ustawie,

8) 16 – „nie dotyczy” w przypadku jednostek innych niż wojskowe, podległe

resortowi spraw wewnętrznych i szkoły,
9) 17 – znaku „X” w odpowiedni kwadrat. Kwadrat „inna jednostka organizacyjna”

oznacza się znakiem „X”, jeżeli ośrodek prowadzony jest przez:
a) szkołę,

b) jednostkę wojskową,

c) jednostkę resortu spraw wewnętrznych,

d) inne jednostki nie będące jednostkami określonymi przez

pozostałe kwadraty,
10) 18 – znaku „X” we właściwe kwadraty, określające posiadane przez ośrodek

uprawnienia do szkolenia w zakresie odpowiednich kategorii,
11) 19 – imienia i nazwiska kierownika ośrodka oraz daty, od kiedy zajmuje to

stanowisko,
12) 20 – imienia i nazwiska osoby upoważnionej, o której mowa w § 9 ust. 3

rozporządzenia,
13) 21 – skreślenie odpowiednich słów,

14) 22 – imion i nazwisk wszystkich osób zatrudnionych przez ośrodek, z podaniem

stanowisk, daty rozpoczęcia zatrudnienia, formy zatrudnienia. W przypadku
instruktorów w kolumnie „stanowisko” wpisuje się numer, pod którym instruktor
wpisany jest do ewidencji. W kolumnie „forma zatrudnienia” należy określić czy
jest to stosunek pracy, a jeżeli nie to określić rodzaj zatrudnienia. W kolumnie
„uwagi” podaje się cechy umowy, dotyczącej zatrudnienia w formie innej niż
stosunek pracy.

5. Wiersze tabeli w punkcie 22, które nie są wypełnione oznacza się dużą literą „Z”.
§ 6.1. Osoba kontrolująca dokonuje sprawdzenia wymogu niekaralności osób, o których
mowa w ustawie.

39
2. Wynik sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się w części opisowej
protokołu, podając kiedy i jakie czynności podjęto w związku ze sprawdzeniem.

§ 7.1. Część B protokółu dotyczy pomieszczeń biurowych, jakimi dysponuje ośrodek.
2. Przed wypełnieniem tej części protokołu należy dokonać sprawdzenia tytułu do
dysponowania lokalem biurowym.
3. Wynik sprawdzenia, o którym mowa w ust. 2, zamieszcza się w punkcie 23 protokołu,
podając formę dysponowania lokalem, cechy identyfikacyjne dokumentu określającego prawo
do dysponowania lokalem biurowym, datę ważności prawa do dysponowania lokalem,
oznaczenie stron dokumentu, dokładny adres biura ośrodka.

§ 8.1. W części B protokołu wypełnia się punkty od 23 do 28.
2. Prawidłowe wypełnienie części B protokołu polega na:
1) wpisaniu w punkcie oznaczonym liczbą:

a) 24 – godzin, w których biuro jest czynne w kolejnych dniach tygodnia. Dni

tygodnia, w których biuro jest nieczynne oznacza się znakiem „XXX”,
b) 25 – sposobu przechowywania i zabezpieczenia pieczęci oraz druków
ścisłego zarachowania.;
2) oznaczeniu znakiem „X” w punkcie 26 posiadanego wyposażenia;

3) skreślenia w punkcie oznaczonym liczbą 26 i liczbą 28 odpowiedzi fałszywych,

pozostawiając tylko odpowiedzi prawdziwe.
3. W punkcie oznaczonym liczbą 27 podaje się liczbę osób:
1) zapisanych na kursy od początku roku, w którym odbywa się kontrola;

2) uczestniczących w kursach w trakcie trwania kontroli z podziałem na rodzaje

kursów;
3) ogólną liczbę osób uczestniczących w kursach w trakcie trwania kontroli.


§ 9.1. Część C protokółu dotyczy pomieszczeń dydaktycznych, jakimi dysponuje ośrodek.
2. Przed wypełnieniem tej części protokołu należy dokonać sprawdzenia tytułu do
dysponowania salą lub salami dydaktycznymi.
3. Wynik sprawdzenia, o którym mowa w ust. 2, zamieszcza się w punkcie 32 protokołu,
podając formę dysponowania salą lub salami, cechy identyfikacyjne dokumentu określającego
prawo do dysponowania salą lub salami, datę ważności prawa do dysponowania salą lub
salami, oznaczenie stron dokumentu, dokładny adres, pod którym znajduje się sala lub sale.

§ 10.1. W części C protokołu wypełnia się punkty od 29 do 33.
2. Prawidłowe wypełnienie części C protokołu polega na wpisaniu w punkcie
oznaczonym liczbą:
1)
29 – powierzchni w metrach kwadratowych, ilości miejsc siedzących w każdej

sali. Ponadto podaje się dokładny adres każdej z sal. W niewypełnione miejsca
należy wstawić „XXX”. Jeżeli ośrodek przedstawił do kontroli więcej niż trzy
sale, kolejne sale opisuje się w części opisowej protokołu.
2)
30 – wyposażenia w wierszach od 1 do 11 tabeli. Posiadanie odpowiedniego

wyposażenia w odpowiednim wierszu oznacza się liczbą, określającą ilość
sztuk. Brak wyposażenia wymienionego w odpowiednim wierszu oznacza się
znakiem „XXX”.
3)
31 – syntetycznego opisu wyposażenia, podając jego stan techniczny, opis

zawartości kaset wideo, programów komputerowych, dotyczących szkolenia
osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdem.
4)
32 – „TAK” w wierszu drugim, jeżeli wszystkie warunki są spełnione, lub

„NIE”, jeżeli nie są spełnione. W wierszu 4 należy wpisać literę S-sprawne lub
N-niesprawne. Oceniając estetykę w wierszu 5 podaje się Z-zadawalająca lub

40
N-niezadawalająca. W wolnych niewypełnionych miejscach należy wstawić
znak „XXX”.
5)
33 – rodzaj, nazwę i dokładny adres pracowni, o ile ośrodek taką posiada. W

przeciwnym przypadku wpisuje się „nie posiada”.

§ 11.1. Część D protokołu dotyczy placu manewrowego, jakim dysponuje ośrodek.
2. Przed wypełnieniem tej części protokołu należy dokonać sprawdzenia tytułu do
dysponowania placem lub placami manewrowymi.
3. Wynik sprawdzenia, o którym mowa w ust. 2, zamieszcza się w punkcie 35 wiersz 1
protokołu, podając formę dysponowania placem lub placami, cechy identyfikacyjne
dokumentu określającego prawo do dysponowania placem lub placami, datę ważności prawa
do dysponowania placem lub placami, oznaczenie stron dokumentu, dokładny adres, pod
którym znajdują się plac lub place.

§ 12.1. W części D protokołu wypełnia się punkty od 34 do 37.
2. Prawidłowe wypełnienie części D protokołu polega na wpisaniu w punkcie
oznaczonym liczbą:
1)
34 – powierzchni w metrach kwadratowych, jego lokalizacji i kategorii

uprawnień dla jakich przeznaczony jest plac. Jeżeli ośrodek przedstawił do
kontroli więcej niż dwa place manewrowe, kolejne place opisuje się w części
opisowej protokołu;
2)
35 wiersz 2 – „TAK” w przypadku nawierzchni utwardzonej, w przeciwnym

przypadku wpisać „NIE”. W przypadku odpowiedzi „TAK” należy wybrać jedną
z liter „A”, „B” lub „K”, oznaczających rodzaj nawierzchni. W przypadku
odpowiedzi „NIE” należy wpisać „Nie dotyczy”;
3)
35 wiersz 3 do 10 – „TAK” lub „NIE” odpowiednio do stwierdzonego stanu

faktycznego;
4)
36 – przedziału czasu w jakim dostępny jest plac lub place manewrowe w

poszczególne dni tygodnia;
5)
37 – nazwę innych ośrodków, korzystających wspólnie z kontrolowanym

ośrodkiem z placu manewrowego.

3. Niewypełnione rubryki protokołu oznacza się znakiem:
1) „XXX” – w punktach 34 i 37 protokołu

2) „XXX” – w punkcie 35 protokołu i punkcie 36 protokołu, jeżeli w określonym

dniu plac manewrowy nie jest dostępny dla ośrodka.

§ 13.1. Część E protokołu dotyczy pojazdów wykorzystywanych do szkolenia.
2. Przed wypełnieniem tej części protokołu należy dokonać sprawdzenia tytułu do
dysponowania pojazdem lub pojazdami.
3. Wynik sprawdzenia, o którym mowa w ust. 2, zamieszcza się w punkcie 39 protokołu,
podając formę dysponowania pojazdem lub pojazdami, cechy identyfikacyjne dokumentu
określającego prawo do dysponowania pojazdem lub pojazdami, datę ważności prawa do
dysponowania pojazdem lub pojazdami, oznaczenie stron dokumentu w przypadku zawartych
umów.
4. Jeżeli ośrodek posiada więcej niż dziesięć pojazdów, kolejne pojazdy należy opisać w
części opisowej protokołu.

§ 14.1. W części E protokołu wypełnia się punkty od 38 do 39.
2. Prawidłowe wypełnienie części E protokołu polega na wpisaniu w punkcie oznaczonym
liczbą:
1) 38 – liczby pojazdów przeznaczonych do szkolenia z podziałem na poszczególne

kategorie uprawnień do kierowania pojazdami. W punkcie 38 nie podaje się ilości

41
pojazdów, niebędących w dyspozycji ośrodka, a przeznaczonych do szkolenia z
osobą towarzyszącą.
2) 39 – rodzaju, marki, typu, numeru rejestracyjnego, formy dysponowania

pojazdem. Każdy wiersz dotyczy jednego pojazdu. Dane wpisuje się na podstawie
dowodu rejestracyjnego. W kolumnie „forma dysponowania” wpisuje się w
szczególności:
a) własność,

b) współwłasność,

c) leasing,

d) dzierżawa,

e) użyczenie.

3. W przypadku, gdy w kolumnie „Forma dysponowania” jest zapis inny niż określony w
ust. 2 pkt 2 lit. a, w kolumnie „Uwagi” należy podać:
1) w przypadku współwłasności, imiona, nazwiska i adresy wszystkich

współwłaścicieli, lub
2) w pozostałych przypadkach dane identyfikujące dokument stwierdzający

prawo dysponowania pojazdem,
3) informacje dotyczące ważności badań technicznych.

4. W punktach 38 i 39 w niewypełnione rubryki należy wpisać „XXX”.

§ 15.1. Część F protokołu dotyczy przeprowadzonych przez ośrodek zajęć dydaktycznych.
2. W części F protokołu wypełnia się punkty od 40 do 42.
3. Prawidłowe wypełnienie części F protokołu polega na wpisaniu w punkcie oznaczonym
liczbą:
1) 40 – znaku „X” dla zaznaczenia odpowiedniego kwadratu;

2) 41 – średniej ilości godzin przypadających na jednego kursanta dotyczących:

a) zajęć prowadzonych na placu manewrowym,

b) zajęć prowadzonych w ruchu miejskim,

c) zajęć prowadzonych w ruchu poza miejskim.

§ 16. Ustalenia dokonane w trakcie kontroli w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych,
zamieszcza się w części opisowej.

§ 17.1. Część G protokołu dotyczy egzaminów wewnętrznych, przeprowadzanych w ośrodku.
2. W części G protokołu zamieszcza się informacje syntetyczne uzyskane w trakcie
kontroli. Podstawą zapisów w tej części protokołu jest weryfikacja materiałów używanych do
egzaminu wewnętrznego, regulaminu egzaminu, wyjaśnienia pracowników ośrodka.
3. Osoba kontrolująca może przeprowadzić oględziny egzaminu wewnętrznego. W takim
przypadku ustalenia oględzin zawarte są w protokole oględzin.

§ 18.1. W części G protokołu wypełnia się punkty od 42 do 46.
2. Prawidłowe wypełnienie części G protokołu polega na wpisaniu w punkcie
oznaczonym liczbą:
1) 42 – rodzaju wykorzystywanych materiałów do przeprowadzania egzaminu

wewnętrznego. Podaje się rodzaj pomocy i materiałów, ich pochodzenie, itp.;
2) 43 – sposobu i trybu przeprowadzania egzaminu wewnętrznego, ustalonego na

podstawie odpowiednich dokumentów. W przypadku braku jasnych zasad
określających tryb i sposób prowadzenia egzaminu, należy ten fakt szczegółowo
omówić w części opisowej;
3) 44 – sposobu i kryteriów oceny, na podstawie odpowiednich dokumentów. Należy

podać jakie działania są podejmowane dla bezstronnej oceny egzaminu;
4) 45 – warunki przystąpienia do egzaminu poprawkowego, z uwzględnieniem

wysokości i pobierania ewentualnych opłat za egzamin poprawkowy;

42
5) 46 – analizę wyników (zdawalności) egzaminu wewnętrznego, czy jest

przeprowadzana, jakie są wyniki tej analizy, jakie wnioski są wyciągane. Jeżeli
analiza nie jest prowadzona lub jej wyniki nie są brane pod uwagę, należy to
omówić szczegółowo w części opisowej protokołu.

§ 19.1. Część H protokołu dotyczy skarg na ośrodek, które wpłynęły w okresie objętym
kontrolą.
2. Jeżeli w okresie objętym kontrolą skarg nie wniesiono, w każdej kolumnie tabeli należy
wpisać znak „XXX”.
3. Ustalenia w zakresie złożonych skarg oraz analizę tych skarg zamieszcza się w części
opisowej protokołu.
4. Analiza skargi polega na zapoznaniu się z jej treścią, ocenie jej zasadności, ustaleniu,
jakie czynności zostały podjęte przez ośrodek w związku z jej rozpoznaniem, w jaki sposób
została załatwiona, jakie wnioski wyciągnięto.

§ 20.1. Część I protokołu dotyczy kontroli, które przeprowadzono w ośrodku w okresie
poprzedzającym kontrolę.
2. W części I należy wpisać datę poprzedniej kontroli, numer zaleceń pokontrolnych,
jeżeli były wydane, sposób wykonania zaleceń pokontrolnych.
3. Jeżeli zalecenia pokontrolne nie zostały wydane, w miejsce na wpisanie ich numeru
wpisuje się „XXX”.
4. Jeżeli zaleceń pokontrolnych nie wykonano lub wykonano częściowo, osoba
kontrolująca zamieszcza ustalenia w tej sprawie w części opisowej protokołu.

§ 21.1. Część J protokołu przeznaczona jest na część opisową, w której zamieszczane są
ustalenia kontroli niezamieszczone w innym miejscu w protokole.
2. W części J osoba kontrolująca zamieszcza ustalenia kontroli, opis stwierdzonych
nieprawidłowości oraz inne informacje, które osoba kontrolująca uzna za istotne z punktu
widzenia prowadzonej kontroli.

§ 22.1. Omówienie skreśleń i poprawek w tekście protokołu polega na zaznaczeniu numeru
strony, na której dokonano skreślenia lub poprawki, podając treść, która uległa poprawce lub
skreśleniu oraz treść po poprawce lub skreśleniu.
2. W rubryce „Omówienie skreśleń i poprawek” niedopuszczalne są jakiekolwiek
poprawki lub skreślenia.
3. Wszelkie poprawki i skreślenia, dokonane w protokole, powinny być podpisane przez
osobę kontrolującą.

§ 23. Wszelkie uzupełnienia treści protokołu, nadpisania omawia się na ostatniej stronie
protokołu w odpowiedniej rubryce, stosując odpowiednie postanowienia § 22 niniejszego
załącznika.

§ 24.1. W rubryce „Załączniki do protokołu” wpisuje się wszelkie załączniki, zawierające
materiał dotyczący przeprowadzanej kontroli. Należy podać rodzaj i ilość załączników.
2. Załącznikami w szczególności mogą być dokumenty w oryginale lub ich kopie,
protokóły oględzin, protokóły przesłuchania świadka.

§ 25.1. Każdy przypadek niemożności lub odmowy podpisania protokołu wymaga omówienia
w odpowiedniej rubryce protokołu.
2. Osoba kontrolująca podaje przyczyny, dla których protokół nie został podpisany.

§ 26.1. Osoba kontrolująca podaje na ostatniej stronie protokołu:
1) ilość stron, które zawiera protokół,


43
strony : 1 ... 30 ... 70 ... 79 . [ 80 ] . 81 ... 90 ... 129

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: