Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami
Rządowy projekt ustawy o kierujących pojazdami
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2879
- Data wpłynięcia: 2010-03-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o kierujących pojazdami
- data uchwalenia: 2011-01-05
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 30, poz. 151
2879-II
na stronach urzędowego informatora teleinformatycznego - Biuletynu Informacji Publicznej
Ministerstwa Infrastruktury.
Projekt
rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych.
Przedmiotowy projekt nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
29
Ocena skutków regulacji
1. Podmioty, na które oddziałuje przedmiotowy akt normatywny:
− przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą związaną z doskonaleniem
techniki jazdy oraz kwalifikacją wstępną kierowców
− jednostki wojskowe oraz jednostki resortu spraw wewnętrznych
− instruktorzy techniki jazdy
− urzędy wojewódzkie
2. Konsultacje społeczne:
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z następującymi podmiotami:
- Wojewodowie
- Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Warszawie
- Sekretariat transportowców NSZZ „Solidarność”, Warszawa
- Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego, Ostrowiec w.
- Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego, Stobno
- Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny
- Liga Obrony Kraju
- Polski Związek Automobilowy
- Instytut Transportu Samochodowego
- Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego
- Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców
- Polska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Polskie Stowarzyszenie Motorowe
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Proponowana regulacja nie wpływa na dochody i wydatki budżetu i sektora publicznego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Proponowana regulacja nie wpływa na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczości, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na sytuację i rozwój regionów.
30
Ministerstwa Infrastruktury.
Projekt
rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym
w przepisach dotyczących sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm
i aktów prawnych.
Przedmiotowy projekt nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
29
Ocena skutków regulacji
1. Podmioty, na które oddziałuje przedmiotowy akt normatywny:
− przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą związaną z doskonaleniem
techniki jazdy oraz kwalifikacją wstępną kierowców
− jednostki wojskowe oraz jednostki resortu spraw wewnętrznych
− instruktorzy techniki jazdy
− urzędy wojewódzkie
2. Konsultacje społeczne:
Projekt rozporządzenia zostanie skonsultowany z następującymi podmiotami:
- Wojewodowie
- Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, Warszawie
- Sekretariat transportowców NSZZ „Solidarność”, Warszawa
- Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego, Ostrowiec w.
- Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego, Stobno
- Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny
- Liga Obrony Kraju
- Polski Związek Automobilowy
- Instytut Transportu Samochodowego
- Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego
- Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców
- Polska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców
- Polskie Stowarzyszenie Motorowe
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Proponowana regulacja nie wpływa na dochody i wydatki budżetu i sektora publicznego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Proponowana regulacja nie wpływa na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczości, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Proponowana regulacja nie będzie miała wpływu na sytuację i rozwój regionów.
30