eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

projekt dotyczy: pogłębienia i przyspieszenia integracji Bośni i Hercegowiny z Unią Europejską, co jest istotnym elementem realizacji perspektywy europejskiej dla państw Bałkanów Zachodnich

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2247
  • Data wpłynięcia: 2009-08-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.
  • data uchwalenia: 2009-09-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 202, poz. 1549

2247


ARTYKUŁ 8

Forma przekazywania informacji

1. Organ
będący adresatem wniosku, przekazuje organowi wnioskującemu, w formie pisemnej,
wyniki postępowania wyjaśniającego wraz ze wszystkimi właściwymi dokumentami,
uwierzytelnionymi odpisami lub innymi materiałami.

2. Informacje
mogą być przekazywane w formie elektronicznej.

3. Oryginały dokumentów przekazuje się tylko na wniosek, w przypadku gdy uwierzytelnione
odpisy byłyby niewystarczające. Oryginały dokumentów zwraca się w możliwie najkrótszym
czasie.

ARTYKUŁ 9

Wyjątki od obowiązku udzielania pomocy

1. Można odmówić udzielenia pomocy lub uzależnić jej udzielenie od spełnienia pewnych
warunków lub wymogów, w przypadkach gdy Strona uzna, że udzielenie pomocy w ramach
niniejszego protokołu:

a) mogłoby naruszać suwerenność Bośni i Hercegowiny lub państwa członkowskiego, do
którego zwrócono się z wnioskiem o udzielenie pomocy na podstawie niniejszego protokołu
lub

b) mogłoby grozić naruszeniem porządku publicznego, bezpieczeństwa lub innych zasadniczych
interesów, w szczególności w przypadkach określonych w art. 10 ust. 2 lub

CE/BA/P/pl 318

c) naruszałoby tajemnice przemysłowe, handlowe bądź zawodowe.

2. Organ
będący adresatem wniosku, może odroczyć udzielenie pomocy, ze względu na dobro
toczącego się dochodzenia, śledztwa lub postępowania. W takim wypadku organ będący adresatem
wniosku, konsultuje się z organem wnioskującym, aby ustalić, czy pomocy można udzielić
z zachowaniem warunków wymaganych przez organ będący adresatem wniosku.

3. Jeśli organ wnioskujący składa wniosek o przyznanie pomocy, której sam nie byłby w stanie
udzielić, gdyby został o to poproszony, powinien zaznaczyć ten fakt uwagę w swoim wniosku.
Decyzja co do sposobu rozpatrzenia takiego wniosku należy do organu będącego adresatem
wniosku.

4.
W przypadkach określonych w ust. 1 i 2, decyzja organu będącego adresatem wniosku oraz
jej uzasadnienie muszą być niezwłocznie podane do wiadomości organu wnioskującego.


ARTYKUŁ 10

Wymiana informacji i poufność

1. Każda informacja przekazywana zgodnie z niniejszym protokołem, niezależnie od formy, ma
charakter poufny lub zastrzeżony, w zależności od zasad mających zastosowanie w każdej z stron.
Jest ona objęta obowiązkiem zachowania tajemnicy urzędowej i korzysta z ochrony, jaką objęte są
informacje takiego samego rodzaju na podstawie odpowiednich przepisów prawnych strony, która
je otrzymała, oraz odpowiednich przepisów mających zastosowanie do organów wspólnotowych.

CE/BA/P/pl 319

2.
Dane osobowe mogą być przedmiotem wymiany tylko w przypadku, gdy strona mająca je
otrzymać zobowiąże się do zapewnienia ochrony tych danych w stopniu co najmniej równorzędnym
do ochrony zapewnianej w danym przypadku przez stronę mającą przekazać informacje. W tym
celu strony przekazują sobie wzajemnie informacje o regulacjach obowiązujących tym zakresie,
w tym, w odpowiednich przypadkach, o przepisach obowiązujących w państwach członkowskich
Wspólnoty.

3.
Wykorzystanie informacji uzyskanych na mocy niniejszego protokołu w postępowaniu
sądowym lub administracyjnym dotyczącym działań z naruszeniem przepisów celnych uznaje się za
zgodne z celami niniejszego protokołu. Dlatego strony mogą, w swoich aktach dowodowych,
sprawozdaniach i zeznaniach, jak również w postępowaniach sądowych aktach oskarżenia
wnoszonych do sądu, wykorzystać jako dowód informacje, które uzyskały i dokumenty, z którymi
zapoznały się zgodnie z postanowieniami niniejszego protokołu. Właściwy organ, który dostarczył
te informacje lub udostępnił dokumenty, jest zawiadamiany o wykorzystaniu ich w ten sposób.

4.
Uzyskane informacje wykorzystuje się wyłącznie do celów niniejszego protokołu. Jeżeli
jedna ze stron pragnie wykorzystać te informacje do innych celów, musi wcześniej uzyskać na to
pisemną zgodę organu, który je dostarczył. Wykorzystanie informacji w ten sposób podlega
wówczas ograniczeniom nałożonym przez ten organ.


CE/BA/P/pl 320

ARTYKUŁ 11

Biegli i świadkowie

Urzędnik organu będącego adresatem wniosku może zostać upoważniony do stawania, w granicach
określonych przyznanym upoważnieniem, jako biegły lub świadek w postępowaniach sądowych lub
administracyjnych w sprawach ujętych w niniejszym protokole, oraz do przedstawiania takich
przedmiotów, dokumentów lub ich uwierzytelnionych odpisów, jakie mogą się okazać niezbędne dla
celów tego postępowania. Wniosek o stawienie się musi wskazywać, przed jakim organem sądowym
lub administracyjnym urzędnik musi się stawić, w jakiej sprawie oraz na jakiej podstawie lub w jakim
charakterze urzędnik ten zostanie przesłuchany.


ARTYKUŁ 12

Wydatki związane z udzieleniem pomocy

Strony zrzekają się wzajemnych roszczeń dotyczących zwrotu wydatków poniesionych w związku
z realizacją postanowień niniejszego protokołu, z wyjątkiem – w stosowanych przypadkach -
wydatków poniesionych na rzecz biegłych i świadków oraz tłumaczy pisemnych niebędących
pracownikami administracji publicznej.


CE/BA/P/pl 321

ARTYKUŁ 13

Wdrożenie

1. Wdrażanie niniejszego protokołu powierza się stosowanie do okoliczności organom celnym
Bośni i Hercegowiny lub właściwym służbom Komisji Europejskiej i organom celnym państw
członkowskich. Decydują one niezbędnymi wszystkich praktycznych środkach i ustaleniach
niezbędnych do jego stosowania, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, zwłaszcza
w dziedzinie ochrony danych. Mogą one zaproponować właściwym organom zmiany, które ich
zdaniem powinny być wprowadzone do niniejszego protokołu.

2. Strony
konsultują się wzajemnie, a następnie na bieżąco przekazują sobie informacje na temat
szczegółowych zasad wykonawczych przyjętych zgodnie z postanowieniami niniejszego protokołu.


ARTYKUŁ 14

Inne porozumienia

1. Uwzględniając odpowiednie uprawnienia Wspólnoty i państw członkowskich, postanowienia
niniejszego protokołu:

a) nie
wpływają na zobowiązania stron wynikające z jakiejkolwiek innej umowy lub konwencji
międzynarodowej,
CE/BA/P/pl 322
strony : 1 ... 100 ... 140 ... 147 . [ 148 ] . 149 ... 160 ... 182

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: