eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.

projekt dotyczy: pogłębienia i przyspieszenia integracji Bośni i Hercegowiny z Unią Europejską, co jest istotnym elementem realizacji perspektywy europejskiej dla państw Bałkanów Zachodnich

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 2247
  • Data wpłynięcia: 2009-08-10
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji Układu o stabilizacji i stowarzyszeniu między Wspólnotami Europejskimi i ich państwami członkowskimi, z jednej strony, a Bośnią i Hercegowiną, z drugiej strony, sporządzonego w Luksemburgu dnia 16 czerwca 2008 r.
  • data uchwalenia: 2009-09-24
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 202, poz. 1549

2247


2.
Na wniosek organu wnioskującego, organ będący adresatem wniosku informuje go:

a)
czy towary wywiezione z terytorium jednej ze stron zostały właściwie przywiezione na
terytorium drugiej strony, określając, w stosownych przypadkach, procedurę celną
zastosowaną wobec tych towarów;

b)
czy towary przywiezione na terytorium jednej z stron zostały właściwie wywiezione
z terytorium drugiej strony, określając, w razie potrzeby, procedurę celną zastosowaną wobec
tych towarów.

3.
Na wniosek organu wnioskującego, organ będący adresatem wniosku, podejmuje, w ramach
obowiązujących go przepisów ustawowych i wykonawczych, środki niezbędne do zapewnienia
specjalnego nadzoru nad:

a)
osobami fizycznymi lub prawnymi, wobec których istnieje uzasadnione podejrzenie, że
uczestniczą lub uczestniczyły w działaniach naruszających przepisy celne;

b)
miejscami, w których są lub mogą być gromadzone zapasy towarów w taki sposób, że istnieje
uzasadnione podejrzenie, że towary te są lub mają być wykorzystywane do działań
naruszających przepisy celne;

c)
towarami, które są lub mogą być transportowane w taki sposób, że istnieje uzasadnione
podejrzenie, że towary te są lub mają być wykorzystywane do działań naruszających przepisy
celne;

d)
środkami transportu, które są lub mogą być wykorzystywane w taki sposób, że istnieje
uzasadnione podejrzenie, że są lub mają być wykorzystywane do działań naruszających
prawodawstwo celne.
CE/BA/P/pl 313

ARTYKUŁ 4

Pomoc z własnej inicjatywy

Strony pomagają sobie wzajemnie, z własnej inicjatywy i zgodnie ze stosowanymi przez nie
przepisami ustawowymi lub wykonawczymi, jeśli uznają to za niezbędne w celu prawidłowego
stosowania przepisów celnych, w szczególności poprzez dostarczanie uzyskanych informacji
odnoszących się do:

a) działań, które są sprzeczne lub wydają się sprzeczne z przepisami celnymi i które mogą
zainteresować drugą stronę;

b) nowych
środków lub metod wykorzystywanych do prowadzenia działań naruszających
przepisy celne,

c)
towarów, o których wiadomo, że są przedmiotem działań naruszających przepisy celne,

d)
osób fizycznych lub prawnych, wobec których istnieje uzasadnione podejrzenie, że uczestniczą
lub uczestniczyły w działaniach naruszających przepisy celne;

e)
środków transportu, wobec których istnieje uzasadnione podejrzenie że były, są lub mogą być
wykorzystane w działaniach naruszających przepisy celne.
CE/BA/P/pl 314

ARTYKUŁ 5

Dostarczanie dokumentów i powiadamianie

Na wniosek organu wnioskującego organ będący adresatem wniosku, zgodnie ze stosującymi się do
tego drugiego organu przepisami ustawowymi lub wykonawczymi, podejmuje wszelkie niezbędne
działania w celu:

a)
dostarczenia wszelkich dokumentów lub

b)
powiadomienia o wszelkich decyzjach,

wydanych przez organ wnioskujący i wchodzących w zakres niniejszego protokołu oraz doręczenia
adresatowi przebywającemu lub mającemu siedzibę albo miejsce zamieszkania na obszarze
właściwości danego organu będącego adresatem wniosku.

Wniosek o przekazanie dokumentów lub powiadomienie o decyzji składa się pisemnie w języku
urzędowym organu będącego adresatem wniosku lub w języku dopuszczonym przez ten organ.

ARTYKUŁ 6

Forma i treść wniosków o udzielenie pomocy

1.
Wnioski przedstawiane na podstawie niniejszego protokołu sporządza się w formie pisemnej.
Do wniosków dołącza się dokumenty niezbędne do realizacji wnioskiem. W pilnych przypadkach
istnieje możliwość przyjęcia wniosków w formie ustnej, lecz muszą być one niezwłocznie
potwierdzone w formie pisemnej.
CE/BA/P/pl 315

2.
Wnioski przedstawiane zgodnie z ust. 1 zawierają następujące informacje:

a)
oznaczenie organu wnioskującego ;

b) wnioskowane
środki;

c)
przedmiot wniosku i powód jego złożenia;

d)
przepisy ustawowe i wykonawcze oraz inne właściwe aspekty prawne;

e) możliwie dokładne i pełne informacje na temat osób fizycznych lub prawnych będących
podmiotem dochodzenia;

f)
streszczenie istotnych okoliczności faktycznych oraz już przeprowadzonych działań
dochodzeniowych.

3. Wnioski
przedkładane są w języku urzędowym organu będącego adresatem wniosku lub
w języku dopuszczonym przez ten organ. Wymóg ten nie ma zastosowania do załączników do
wniosku złożonego w trybie ust. 1.

4. Jeśli dany wniosek nie spełnia powyższych wymogów formalnych, można wezwać do jego
poprawienia lub uzupełnienia; jednocześnie można podjąć środki ostrożności.

CE/BA/P/pl 316

ARTYKUŁ 7

Realizacja wniosków

1.
W celu zrealizowania wniosku o pomoc, organ będący adresatem wniosku, podejmuje
działania w granicach swoich uprawnień i dostępnych zasobów – tak jakby działał z urzędu lub na
wniosek innych organów tej samej strony – dostarczając posiadane już informacje, prowadząc
odpowiednie postępowanie wyjaśniające lub organizując jego przeprowadzenie. Powyższe
postanowienie dotyczy także wszelkich innych organów, którym wniosek został przekazany przez
organ będący adresatem wniosku, jeśli organ ten nie może działać samodzielnie.

2.
Wnioski o pomoc realizowane są zgodnie z przepisami ustawowymi lub wykonawczymi
strony będącej adresatem wniosku.

3. Należycie upoważnieni urzędnicy strony mogą, za zgodą drugiej strony i na warunkach przez
nią określonych, udać się do siedziby organu będącego adresatem wniosku lub innych właściwych
organów, o których mowa w ust. 1, celem uzyskania informacji o działaniach, które są lub mogą
być sprzeczne z przepisami celnymi, których organ wnioskujący potrzebuje do celów niniejszego
protokołu.

4. Należycie upoważnieni urzędnicy strony mogą, za zgodą drugiej strony i na warunkach
określonych przez tę ostatnią, uczestniczyć w postępowaniach prowadzonych na terytorium drugiej
strony.
CE/BA/P/pl 317
strony : 1 ... 100 ... 140 ... 146 . [ 147 ] . 148 ... 160 ... 182

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: