Rządowy projekt ustawy o Służbie Więziennej
- określenie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania Służby Więziennej;- utrata mocy ustawy z dnia 26 kwietnia 1996 r. o Służbie Więziennej;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2062
- Data wpłynięcia: 2009-05-28
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o Służbie Więziennej
- data uchwalenia: 2010-04-09
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 79, poz. 523
2062
2. Osoby, którym nadano odznakę, o której mowa w ust. 1, zachowują prawo
do jej noszenia.
§ 12.
Traci moc rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r.
w sprawie szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. U. Nr 95, poz. 871).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
4
Załączniki do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia ................................. 200… r. (poz. ....................)
Załącznik nr 1
5
Załącznik Nr 2
strona 4 strona 1
strona 2 strona 3
Zarządzeniem Nr ......................................
MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia ........................................................
.........................................................
LEGITYMACJA
(nazwisko)
................................................................
(imię, imię ojca)
Nr ..................
nadano
.........................................................
(stopień odznaki)
Warszawa, dnia ..................................................... „ZA ZASŁUGI W PRACY PENITENCJARNEJ”
m.p. Minister Sprawiedliwości
6
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie jest wykonaniem upoważnienia zawartego w art.
35 ust. 4 ustawy z dnia ……….. o Służbie Więziennej.
W projekcie określono szczegółowy tryb nadawania odznaki „Za zasługi w
pracy penitencjarnej” oraz wzór odznaki. Obecnie problematykę tę reguluje
rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie
szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej”.
W porównaniu ze stanem dotychczasowym projektowane rozporządzenie nie
zawiera nowych rozwiązań. W projekcie wskazano więc za jakie osiągnięcia może
być nadana odznaka. Szczegółowo określono przełożonych uprawnionych do
występowania z wnioskiem, do Ministra Sprawiedliwości, o nadanie odpowiedniego
stopnia odznaki. Dokonano szczegółowego opisu odznaki, określono sposób
wręczania odznaki i legitymacji stwierdzającej jej nadanie. Dodatkowo w przepisach
przejściowych uregulowano zasady przyznawania obecnej odznaki „Za zasługi w
pracy penitencjarnej” osobom, które posiadają brązową lub srebrną odznakę „W
Służbie Penitencjarnej” oraz odznakę III lub II stopnia przyznaną na podstawie
przepisów dotychczasowych, tj.
1) przepisów zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 października
1985 r. w sprawie zasad i trybu udzielania wyróżnień funkcjonariuszom
Służby Więziennej oraz wzoru odznaki „W Służbie Penitencjarnej” (Dz. Urz.
Min. Spraw. z 1986 r. Nr 2, poz. 7),
2) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 września 1997 r. w sprawie
zasad i trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. Urz. Min. Spraw. Nr 4, poz. 44),
3) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie
szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. U. Nr 95, poz. 871).
Przechodząc do oceny skutków regulacji należy wskazać, że projektowane
rozporządzenie nie wpłynie na rynek pracy, konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki, a także sytuację i rozwój regionalny. Wprowadzenie w życie
rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych dla budżetu.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie.
Projekt rozporządzenia dotyczy funkcjonariuszy Służby Więziennej.
2. Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do NSZZFiPW.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych.
Projektowane rozporządzenie nie spowoduje skutków dla budżetu państwa.
4.
Wpływ regulacji na rynek pracy.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym rozwój przedsiębiorstw oraz na rozwój regionów.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym także na funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz
na rozwój regionów.
7
6. Zainteresowanie pracami nad projektem rozporządzenia.
Projekt niniejszego rozporządzenia zostanie udostępniony w Biuletynie
Informacji Publicznej w trybie ustawy z dnia 7 lipca 2005r. O działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (dz. U. Nr 169, poz. 1414).
7. Zgodność z prawem Unii Europejskiej.
Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii
Europejskiej.
05/04-kt
8
do jej noszenia.
§ 12.
Traci moc rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r.
w sprawie szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. U. Nr 95, poz. 871).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI
4
Załączniki do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia ................................. 200… r. (poz. ....................)
Załącznik nr 1
5
Załącznik Nr 2
strona 4 strona 1
strona 2 strona 3
Zarządzeniem Nr ......................................
MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia ........................................................
.........................................................
LEGITYMACJA
(nazwisko)
................................................................
(imię, imię ojca)
Nr ..................
nadano
.........................................................
(stopień odznaki)
Warszawa, dnia ..................................................... „ZA ZASŁUGI W PRACY PENITENCJARNEJ”
m.p. Minister Sprawiedliwości
6
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie jest wykonaniem upoważnienia zawartego w art.
35 ust. 4 ustawy z dnia ……….. o Służbie Więziennej.
W projekcie określono szczegółowy tryb nadawania odznaki „Za zasługi w
pracy penitencjarnej” oraz wzór odznaki. Obecnie problematykę tę reguluje
rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie
szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej”.
W porównaniu ze stanem dotychczasowym projektowane rozporządzenie nie
zawiera nowych rozwiązań. W projekcie wskazano więc za jakie osiągnięcia może
być nadana odznaka. Szczegółowo określono przełożonych uprawnionych do
występowania z wnioskiem, do Ministra Sprawiedliwości, o nadanie odpowiedniego
stopnia odznaki. Dokonano szczegółowego opisu odznaki, określono sposób
wręczania odznaki i legitymacji stwierdzającej jej nadanie. Dodatkowo w przepisach
przejściowych uregulowano zasady przyznawania obecnej odznaki „Za zasługi w
pracy penitencjarnej” osobom, które posiadają brązową lub srebrną odznakę „W
Służbie Penitencjarnej” oraz odznakę III lub II stopnia przyznaną na podstawie
przepisów dotychczasowych, tj.
1) przepisów zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 października
1985 r. w sprawie zasad i trybu udzielania wyróżnień funkcjonariuszom
Służby Więziennej oraz wzoru odznaki „W Służbie Penitencjarnej” (Dz. Urz.
Min. Spraw. z 1986 r. Nr 2, poz. 7),
2) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 września 1997 r. w sprawie
zasad i trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. Urz. Min. Spraw. Nr 4, poz. 44),
3) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie
szczegółowego trybu nadawania oraz wzoru odznaki „Za zasługi w pracy
penitencjarnej” (Dz. U. Nr 95, poz. 871).
Przechodząc do oceny skutków regulacji należy wskazać, że projektowane
rozporządzenie nie wpłynie na rynek pracy, konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki, a także sytuację i rozwój regionalny. Wprowadzenie w życie
rozporządzenia nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych dla budżetu.
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie.
Projekt rozporządzenia dotyczy funkcjonariuszy Służby Więziennej.
2. Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do NSZZFiPW.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych.
Projektowane rozporządzenie nie spowoduje skutków dla budżetu państwa.
4.
Wpływ regulacji na rynek pracy.
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość,
w tym rozwój przedsiębiorstw oraz na rozwój regionów.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym także na funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz
na rozwój regionów.
7
6. Zainteresowanie pracami nad projektem rozporządzenia.
Projekt niniejszego rozporządzenia zostanie udostępniony w Biuletynie
Informacji Publicznej w trybie ustawy z dnia 7 lipca 2005r. O działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (dz. U. Nr 169, poz. 1414).
7. Zgodność z prawem Unii Europejskiej.
Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii
Europejskiej.
05/04-kt
8