eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

Rządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt ustawy dotyczy podniesienia konkurencyjności sektora rybackiego oraz modernizacji i rozbudowy przemysłu rybnego. Nowe przepisy będą podstawą do realizacji Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nabrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013". Środki na jego realizację będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1774
  • Data wpłynięcia: 2009-03-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego
  • data uchwalenia: 2009-04-03
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 72, poz. 619

1774

§ 31. 1. Dyrektor Instytutu Rybactwa ródlądowego w Olsztynie albo dyrektor
Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni określa w opinii, odpowiednio dla danego
rodzaju projektu:
1) gatunki niedostatecznie eksploatowane, o których mowa w § 30 pkt 1;
2) prowadzenie połowów metodami przyjaznymi dla środowiska w przypadku,
o którym mowa w § 30 pkt 5.
2. Opinię, o której mowa w ust. 1, dyrektor Instytutu Rybactwa ródlądowego
w Olsztynie albo dyrektor Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni wydaje
na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 28.

§ 32. Pomocy na realizację operacji w zakresie projektów pilotażowych udziela
się w szczególności na opracowanie, testowanie i wdrożenie nowych rozwiązań
technicznych i technologicznych mających na celu:
1) redukcję zużycia energii przez statki rybackie;
2) ulepszenie silników oraz wyposażenia na statkach rybackich, w tym ulepszenie
oraz poprawę selektywności narzędzi połowowych;
3) redukcję emisji gazów cieplarnianych i przyczynianie się do walki ze zmianami
klimatycznymi, zgodnie z art. 10 rozporządzenia nr 744/2008;
4) ograniczenie przyłowów i odrzutów;
5) zmniejszenie wpływu rybołówstwa na środowisko;
6) symulację metod zarządzania stadem oraz podziału kwot połowowych, w tym,
a) ustanowienie stref zakazu połowów, w celu dokonania oceny skutków
biologicznych i ekonomicznych;
b) eksperymentalne zarybianie;
7) alternatywne metody zarządzania rybołówstwem.

§ 33. Pomocy, o której mowa w § 32, udziela się pod następującymi
warunkami:
1) projekty
pilotażowe powinny być spójne z przepisami i zasadami wspólnej
polityki rybackiej. Przepisy art. 41 rozporządzenia nr 1198/2006 nie mogą być
stosowane w celu uniknięcia ograniczeń w innych przepisach rozporządzenia
nr 1198/2006;

18
2) projekty
pilotażowe muszą mieć prawdziwie innowacyjny charakter; małe
ulepszenia techniczne dobrze znanych technologii nie są wystarczające dla
zakwalifikowania do wsparcia;
3) połowy eksperymentalne kwalifikują się do wsparcia w ramach Europejskiego
Funduszu Rybackiego, o ile są one ukierunkowane na wypróbowanie bardziej
selektywnych technik połowowych i narzędzi w celu określenia ich wpływu na
stada rybne i środowisko morskie;
4) projekty pilotażowe muszą mieć charakter niekomercyjny; wygenerowany
podczas wdrażania projektu pilotażowego zysk jest odliczany od pomocy
publicznej przyznanej na tę operację;
5) projekty pilotażowe powinny być przedmiotem stosownej analizy naukowej.

§ 34. W przypadku gdy całkowity koszt projektu pilotażowego przekracza
1 mln euro, minister właściwy do spraw rybołówstwa występuje o ocenę projektu
przez niezależny podmiot naukowy, jakim jest Morski Instytut Rybacki w Gdyni,
Instytut Rybactwa ródlądowego w Olsztynie lub szkoła wyższa.
§ 35.
Pomocy finansowej na realizację operacji w zakresie projektów
pilotażowych udziela się:
1) szkołom wyższym i wyższym szkołom zawodowym;
2) jednostkom
badawczo-rozwojowym;
3) placówkom Polskiej Akademii Nauk;
4) stowarzyszeniom i innym organizacjom społecznym i zawodowym oraz
fundacjom;
5) osobom fizycznym lub prawnym prowadzącym działalność komercyjną;
6) organom administracji publicznej;
7) przedsiębiorstwom prywatnym;

§ 36. Pomocy finansowej na realizację operacji w zakresie projektów
pilotażowych udziela się:
1) podmiotom, o których mowa w § 35, bez udziału inwestorów prywatnych,
w wysokości 100 % kosztów kwalifikowalnych projektu;
2) podmiotom, o których mowa w § 35, z udziałem inwestorów prywatnych,
w wysokości 80 % kosztów kwalifikowalnych projektu.

19

§ 37. Pomocy na realizację operacji w zakresie projektów pilotażowych udziela
się, uwzględniając kolejność wniosków, do wyczerpania środków finansowych
przewidzianych na udzielenia tego rodzaju pomocy.
§ 38. Wyniki projektów pilotażowych są przedmiotem sprawozdań
technicznych udostępnianych publicznie.

§ 39. W przypadku przyznania pomocy na realizację operacji,
o której mowa w § 32, minister właściwy do spraw rybołówstwa zapewnia analizę
naukową następującą po projekcie pilotażowym oraz ocenę jakościową sprawozdań
technicznych.

§ 40
.
Pomocy udziela się
właścicielowi statku rybackiego

o którym mowa w § 3 pkt 6, na modyfikację w celu zmiany przeznaczenia statku
rybackiego na cele inne niż wykonywanie rybołówstwa morskiego, nieprzynoszące
zysków,
§
41. Pomoc przewidziana w § 40 może zostać przyznana na modyfikację
statku rybackiego po zmianie jego przeznaczenia jedynie wówczas, gdy statek ten
został trwale usunięty z rejestru statków rybackich oraz gdy, związana z nim licencja
połowowa została trwale anulowana.
§ 42. 1. Wysokość pomocy za zmianę przeznaczenia statku rybackiego w
wieku od 10 do 15 lat przedstawia tabela nr 1:
20
Klasa statku według pojemności (w GT)
euro


poniżej 10
11.000/GT + 2.000


10 i poniżej 25
5.000/GT + 62.000


25 i poniżej 100
4.200/GT + 82.000


100 i poniżej 300
2.700/GT + 232.000


300 i poniżej 500
2.200/GT + 382.000


500 i więcej
1.200/GT + 882.000


Tabela nr 1

2.
Do ustalenia wysokości pomocy za zmianę przeznaczenia statku
rybackiego w wieku powyżej 15, a poniżej 30 lat stosuje się stawki określone w ust.
1, pomniejszone o 1,5 % za każdy rok powyżej 15 lat.
3.
Do ustalenia wysokości pomocy za zmianę przeznaczenia statku
rybackiego w wieku co najmniej 30 lat stosuje się stawki określone w ust. 1,
pomniejszone o 22,5 %.
§ 43. 1. Jeżeli właściciel zmieni przeznaczenie statku rybackiego przed
upływem 5 lat od udzielenia mu pomocy na modernizację tego statku, wysokość
pomocy, o której mowa w § 42, zmniejsza się:
1) w pierwszym roku - o 30 %;
2) w drugim roku - o 24 %;
3) w trzecim roku - o 18 %;
4) w czwartym roku - o 12 %;
5) w piątym roku - o 6 %
- środków wypłaconych w ramach pomocy finansowej na modernizację statku
rybackiego.

21
2. Wysokość pomocy finansowej, o której mowa w § 42, zmniejsza się
o wysokość pomocy finansowej za czasowe zawieszenie działalności połowowej
przyznanej w roku poprzedzającym faktyczną zmianę przeznaczenia statku
rybackiego.
§ 44. Jeżeli w okresie od dnia zawarcia umowy o udzielenie pomocy
finansowej na modyfikację w celu zmiany przeznaczenia statku rybackiego do dnia,
w którym miała nastąpić faktyczna zmiana przeznaczenia statku rybackiego, statek
ten został utracony, wysokość pomocy finansowej zmniejsza się o wysokość
odszkodowania wypłaconego z tytułu ubezpieczenia tego statku rybackiego.
§ 45. Pomocy finansowej na modyfikację w celu zmiany przeznaczenia statku
rybackiego udziela się, uwzględniając kolejność wniosków, do wyczerpania środków
finansowych przewidzianych na udzielenie tego rodzaju pomocy.

§ 46. Właścicielem statku określonego w § 40 może być podmiot publiczny
lub półpubliczny, o którym mowa w § 2 pkt 2 i 3.

§ 47. W przypadku zmiany przeznaczenia statku wynikającej z trwałego
zaprzestania działalności połowowej, pomoc finansowa na realizację operacji,
w zakresie przewidzianym w art. 23 rozporządzenia nr 1198/2006, jest udzielana
pierwotnemu właścicielowi statku, a nie podmiotowi publicznemu.
§ 48. 1. W celu uzyskania opinii, o których mowa w § 18 ust. 2 oraz § 31,
beneficjent składa wniosek do właściwego instytutu.
2. Beneficjent bierze udział w postępowaniu dotyczącym wydania opinii.
3. W celu wydania opinii dyrektor właściwego instytutu, z własnej inicjatywy
albo na wniosek inwestora, może:
1) przeprowadzić oględziny;
2) zwrócić się do beneficjenta o udzielenie dodatkowych informacji lub dostarczenie
dodatkowych dokumentów niezbędnych do dokonania oceny projektu.
4. W przypadku nieudzielenia dodatkowych informacji albo niedostarczenia przez
inwestora dodatkowych dokumentów w wyznaczonym terminie, opinię sporządza się
na podstawie wniosku oraz dołączonej do niego dokumentacji.

22
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 ... 40 ... 47

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: