eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

Rządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt ustawy dotyczy podniesienia konkurencyjności sektora rybackiego oraz modernizacji i rozbudowy przemysłu rybnego. Nowe przepisy będą podstawą do realizacji Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nabrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013". Środki na jego realizację będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1774
  • Data wpłynięcia: 2009-03-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego
  • data uchwalenia: 2009-04-03
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 72, poz. 619

1774

3) zakup, budowę, przebudowę, remont lub naprawę obiektów budowlanych lub
urządzeń służących do dostarczania paliwa, wody i lodu;
4) zakup, budowę, przebudowę lub remont magazynów osprzętu rybackiego;
5) zakup, budowę, lub remont zaplecza socjalnego rybaków;
6) budowę, przebudowę lub remont nabrzeża lub miejsca postoju statków
rybackich;
7) budowę, przebudowę lub remont falochronów;
8) budowę, przebudowę lub remont dróg oraz innej infrastruktury technicznej na
terenie portu, a także połączeń infrastruktury technicznej portu z sieciami
zewnętrznymi;
9) budowę obiektów służących do przechowywania i oczyszczania ścieków
i odpadów;
10) budowę, przebudowę lub remont przystani wzdłuż wybrzeża;
11) opracowanie i wdrożenie systemów informatycznych do zarządzania
działalnością połowową;
12) budowę, przebudowę lub remont małych przystani rybackich.



§ 16 Budowa portów rybackich jest wyłączona z pomocy, o której mowa w §
14.
§ 17. Podniesienie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy w portach
i przystaniach rybackich oraz miejscach wyładunku uzyskuje się w szczególności
przez wyposażenie portu lub przystani rybackiej w urządzenia lub technologie
podnoszące warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 18. 1. Poprawę jakości lub atrakcyjności produktów rybołówstwa morskiego
uzyskuje się w szczególności przez:
1) poprawę warunków wstępnego przetwarzania, wyładunku, przewożenia,
pakowania lub przechowywania produktów rybołówstwa morskiego w portach
i przystaniach rybackich, w tym:
a) zakup, budowę, przebudowę, adaptację lub remont budynków, budowli lub
innych obiektów budowlanych służących do wstępnego przetwarzania
produktów rybołówstwa morskiego,
b) zakup, budowę, przebudowę lub remont magazynów lub chłodni służących
wyłącznie do przechowywania produktów rybołówstwa morskiego,

13
c) budowę, przebudowę lub remont wytwórni lodu oraz ich wyposażenie w
niezbędne urządzenia techniczne,
d) budowę, przebudowę lub remont obiektów budowlanych służących do mycia
skrzyń i innych pojemników,
e) zakup urządzeń służących do sortowania produktów rybołówstwa morskiego,
f) zakup środków transportu wewnętrznego w porcie lub na przystani rybackiej;
2) zmianę warunków technicznych, technologicznych, sanitarnych lub
organizacyjnych wstępnego przetwarzania, przechowywania lub przewożenia
produktów rybołówstwa morskiego, mającą na celu:
a) poprawę jakości zdrowotnej produktów rybołówstwa morskiego wymaganej na
podstawie przepisów o ochronie zdrowia zwierząt oraz o zwalczaniu chorób
zakaźnych zwierząt,
b) wdrożenie dobrej praktyki higienicznej (GHP), o której mowa w przepisach o
warunkach zdrowotnych żywności i żywienia.
2. Dokonanie zmiany warunków technicznych, technologicznych, sanitarnych lub
organizacyjnych przetwarzania, przechowywania i przewożenia produktów
rybołówstwa morskiego w celu poprawy jakości lub atrakcyjności produktów
rybołówstwa, o których mowa w ust. 1 pkt 2, stwierdza, po zrealizowaniu operacji,
dyrektor Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni, w opinii sporządzonej na wniosek
inwestora, złożony nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia
realizacji projektu w zakresie rybackiej infrastruktury portowej.
§ 19. Ograniczenie zanieczyszczania środowiska morskiego uzyskuje się
w szczególności przez wprowadzenie technik lub technologii umożliwiających
statkom rybackim dostęp do portowych urządzeń służących do odbioru odpadów
oraz przekazywanie tych odpadów do odzysku lub unieszkodliwienia.
§ 20.
Pomocy na realizację operacji w zakresie inwestycji
w portach rybackich, miejscach wyładunku i przystaniach udziela się właścicielowi,
użytkownikowi wieczystemu, dzierżawcy gruntów lub związanej z nimi infrastruktury
portowej, znajdujących się w granicach portu lub przystani rybackiej oraz podmiotowi
zarządzającemu portem lub przystanią rybacką.

14
§ 21. 1. Pomocy
na
realizację operacji w zakresie inwestycji
w portach rybackich, miejscach wyładunku i przystaniach udziela się inwestorowi,
o którym mowa w § 20, w wysokości 40 % kosztów kwalifikowalnych projektu.
2. Pomocy na realizację operacji w zakresie inwestycji w portach rybackich,
miejscach wyładunku i przystaniach udziela się uznanym organizacjom producentów
rybnych oraz innym inwestorom, bez udziału inwestorów prywatnych,
w wysokości 100 % kosztów kwalifikowalnych operacji, nieprzekraczającej jednak
wysokości środków finansowych przewidzianych na udzielenie tego rodzaju pomocy.

§ 22.
Pomocy na realizację operacji w zakresie inwestycji
w portach rybackich, miejscach wyładunku i przystaniach udziela się, uwzględniając
kolejność wniosków, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych na
udzielenie tego rodzaju pomocy.

§ 23. Pomocy na realizację operacji w zakresie rozwoju nowych rynków i
kampanii promocyjnych udziela się w szczególności na:
1) opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnych produktów rybnych,
w tym produktów uznanych zgodnie z warunkami rozporządzenia Rady (WE)
nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń
geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych
(Dz. Urz. UE L 93 z 31.03.2006, str. 12, z późn. zm.), zwanym dalej
„rozporządzeniem nr 510/2006”;

2) organizowanie targów lub wystaw tematycznych związanych z sektorem
rybołówstwa morskiego lub rybactwa śródlądowego oraz uczestnictwo w tych
targach lub wystawach;
3) wspieranie wzrostu popytu na gatunki, nie w pełni eksploatowane;
4) opracowanie i przeprowadzenie badań rynku rybnego;
5) prowadzenie doradztwa w zakresie sprzedaży i marketingu produktów rybnych;
6) działania związane z:
a) certyfikacją produktów rybnych,
b) znakowaniem produktów rybnych,
c) opakowywaniem produktów rybnych,
d) racjonalizacją lub standaryzacją nazw produktów rybnych.

15


§ 24. Pomocy, o której mowa w § 23, nie udziela się, jeżeli:
1) jest ukierunkowana na określone marki handlowe;
2) odnosi
się do konkretnych państw lub obszarów geograficznych, za wyjątkiem
produktów uznanych zgodnie z warunkami rozporządzenia nr 510/2006.

§ 25. Opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnych produktów
rybnych oraz organizowanie targów lub wystaw tematycznych związanych
z sektorem rybołówstwa morskiego lub rybactwa śródlądowego oraz uczestnictwo
w tych targach lub wystawach obejmuje w szczególności:
1) wynajęcie agencji reklamowych oraz innych usługodawców związanych
z przygotowaniem i prowadzeniem kampanii promocyjnych;
2) zakup lub wynajem powierzchni reklamowych oraz tworzenie haseł reklamowych
lub materiałów reklamowych na okres trwania kampanii promocyjnych;
3) publikacje niezbędne do osiągnięcia celu projektu;

4)
wynajem budynków, lokali lub środków transportu, niezbędnych do
przeprowadzenia kampanii promocyjnej, zorganizowania targów lub wystaw albo
zorganizowania i przeprowadzenia badań rynku rybnego.
§ 26. Pomocy udziela się na opracowanie i przeprowadzenie badań rynku
rybnego, których celem jest określenie w szczególności:
1) preferencji konsumenckich w zakresie spożycia produktów rybnych;
2) wpływu dostępności produktów rybnych na ich popyt;
3) sezonowości popytu na produkty rybne;
4) wpływu dochodów konsumentów i cen produktów rybnych na popyt tych
produktów.
§ 27. Prowadzenie doradztwa w zakresie sprzedaży i marketingu produktów
rybnych obejmuje w szczególności:
1) organizowanie szkoleń z zakresu nowoczesnych technik prezentacji produktów
rybnych w sprzedaży hurtowej lub detalicznej;
2) organizowanie szkoleń z zakresu technik poprawy jakości usług świadczonych
przez podmioty wprowadzające produkty rybne na rynek;
3) wdrażanie:

16
a) technologii handlu elektronicznego,
b)
innych technologii informatycznych mających na celu upowszechnianie
informacji technicznych lub handlowych dotyczących produktów rybnych.

§ 28. Pomoc na realizację operacji w zakresie rozwoju nowych rynków i
kampanii informacyjnych może być przyznana:
1) organom administracji publicznej;
2) organizacjom pożytku publicznego;
3) jednostkom badawczo – rozwojowym;
4) placówkom Polskiej Akademii Nauk;
5) szkołom wyższym i wyższym szkołom zawodowym;
6) organizacjom producentów uznanym na mocy rozporządzenia nr 104/2000.
§ 29. 1. Pomocy na realizację operacji w zakresie rozwoju nowych rynków i
kampanii promocyjnych udziela się inwestorowi, o którym mowa w § 28,
w wysokości ........ wysokości kosztów kwalifikowalnych projektu.
2. Pomocy na realizację operacji w zakresie rozwoju nowych rynków i
kampanii promocyjnych, bez udziału inwestorów prywatnych, udziela się
w wysokości ....... kosztów kwalifikowalnych projektu.
§ 30. Pomocy na realizację operacji w zakresie znajdowania oraz promowania
nowych rynków zbytu na produkty rybne udziela się do wyczerpania środków
finansowych przewidzianych na udzielenie tego rodzaju pomocy, uwzględniając w
pierwszej kolejności projekty:
1) mające na celu sprzedaż nadwyżek produktów rybnych znajdujących się
na rynku rybnym lub gatunków niedostatecznie eksploatowanych;
2) przygotowane przez uznane organizacje producentów rybnych;
3) przygotowane i prowadzone wspólnie co najmniej przez 2 uznane organizacje
producentów rybnych, uznane związki organizacji producentów rybnych, uznane
organizacje międzybranżowe lub organizacje społeczno-zawodowe rybaków;
4) przyczyniające się do poprawy jakości lub atrakcyjności produktów rybnych;
5) promujące produkty rybne pochodzące z chowu, hodowli lub połowów
prowadzonych metodami przyjaznymi dla środowiska.

17
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 28 . [ 29 ] . 30 ... 40 ... 47

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: