eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

Rządowy projekt ustawy o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt ustawy dotyczy podniesienia konkurencyjności sektora rybackiego oraz modernizacji i rozbudowy przemysłu rybnego. Nowe przepisy będą podstawą do realizacji Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nabrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013". Środki na jego realizację będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rybackiego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1774
  • Data wpłynięcia: 2009-03-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego
  • data uchwalenia: 2009-04-03
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 72, poz. 619

1774



UZASADNIENIE

Niniejsze
rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art.
19 ustawy z dnia ………………… 2009 r. o wspieraniu zrównoważonego Rozwoju
sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. U. Nr …
poz…..).



Celem przedmiotowego rozporządzenia jest zapewnienie sprawnego
funkcjonowania podmiotów odpowiedzialnych za przygotowanie, zarządzanie,
wdrażanie, kontrolę, monitoring i ocenę Programu Operacyjnego „Zrównoważony
rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013", jak
również instytucji zaangażowanych w egzekwowanie Wspólnej Polityki Rybackiej, a
także stworzenie efektywnego systemu informacji i promocji o programie
operacyjnym oraz zapewnienie stworzenia i funkcjonowania Krajowej Sieci Lokalnych
Grup Rybackich.

Pomoc
techniczną przyznaje się na operację mające pozytywny wpływ na stan
wdrożenia programu operacyjnego lub dotyczących poprzedniego bądź następnego
okresu programowania.

Ponadto
rozporządzenie określa, m.in. tryb składania wniosku o przyznanie
pomocy technicznej, wymagania, jakim powinien odpowiadać wniosek o przyznanie
pomocy technicznej oraz umowa, na podstawie której przyznawana jest pomoc
techniczna.

Proponowany poziom pomocy udzielanej beneficjentowi może wynosić
maksymalnie 100% wysokości kosztów kwalifikowalnych.

Realizacja operacji odbywać się będzie na podstawie umowy o przyznanie
pomocy technicznej zawartej między instytucją pośredniczącą wyznaczoną do
realizacji osi priorytetowej 5 Pomoc techniczna a beneficjentem albo, w przypadku
gdy beneficjentem jest instytucja pośrednicząca, zawartej między Ministrem
właściwym ds. rybołówstwa a instytucją pośredniczącą.

Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414), projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra Rolnictwa i
Rozwoju Wsi.

Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.

Projektowane rozporządzenie nie zawiera przepisów technicznych, w związku
z tym nie podlega notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65,
poz. 597).


11
OCENA SKUTKÓW REGULACJI

1. Podmioty objęte treści regulacji

O pomoc techniczną Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora
rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 - 2013" mogą ubiegać się
m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji
Rolnictwa, Ministerstwo Finansów, urzędy marszałkowskie, Okręgowe Inspektoraty
Rybołówstwa Morskiego, Instytucja Pośrednicząca wyznaczona do realizacji osi
priorytetowej 5 Pomoc techniczna, podmioty zaangażowane w egzekwowanie
Wspólnej Polityki Rybackiej.

2. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżety jednostek samorz du terytorialnego

Rozporządzenie nie pociągnie za sobą skutków budżetowych. Regulacja nie
spowoduje dodatkowych skutków dla budżetu państwa i nie jest konieczne
przygotowanie pogłębionej analizy. Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje
zwiększenia wydatków budżetu państwa, związanych z koniecznością
współfinansowania tego działania przez budżet krajowy w wysokości 25% środków
finansowych. Zapotrzebowanie na środki finansowe na współfinansowanie osi
priorytetowej 5 Pomoc techniczna w ramach Programu Operacyjnego
„Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
2007 - 2013" z budżetu krajowego zostało przewidziane w ustawie budżetowej.
Wartość środków przewidzianych do sfinansowania w ramach współfinansowania
krajowego wyniesie 12 234 876,24 euro. rodki finansowe (75%) przewidziane na
udzielenie wsparcia w ramach osi priorytetowej 5 Pomoc techniczna będą pochodzić
z Europejskiego Funduszu Rybackiego i wynosić będą 36 704 628,96 euro.


3. Wpływ regulacji na rynek pracy

Wejście w życie projektowanego rozporządzenia będzie miało wpływ na rynek
pracy. rodki finansowe pochodzące z osi priorytetowej 5 Pomoc techniczna służyć
mają m.in. poprawie i utrzymaniu zdolności administracyjnych instytucji
zaangażowanych w realizację Programu Operacyjnego. Będzie to w praktyce
realizowane poprzez zwiększenie zatrudnienia we wszystkich tych instytucjach.


4. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w
tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw

Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało bezpośredniego wpływu na
konkurencyjność gospodarki.
12
5. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów

Wejście w życie projektowanego rozporządzenia będzie miało wpływ na sytuację i
rozwój regionalny Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności poprzez możliwość
finansowania procesu ustanawiania lokalnych grup rybackich i ich sieci. Wymienione
grupy, poprzez realizację przygotowanych przez siebie lokalnych strategii rozwoju
obszarów rybackich, będą przyczyniały się do poprawy jakości i warunków życia
społeczności na obszarach swojego działania.

6. Konsultacje społeczne



Projekt rozporządzenia zostanie przekazany do konsultacji społecznych do:
1. Kołobrzeskiej Grupy Producentów Ryb sp. z o.o.,
2. Krajowej Izby Producentów Ryb w Ustce,
3. Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni,
4. Organizacji Producentów Rybnych Władysławowo sp. z o.o.,
5. PPiUR „Szkuner” we Władysławowie,
6. Stowarzyszenia Armatorów Rybackich w Kołobrzegu,
7. Zrzeszenia Rybaków Morskich-Organizacja Producentów w Gdyni,
8. Związku Rybaków Polskich w Ustce,
9. Stowarzyszenia Armatorów Łodziowych,
10. Stowarzyszenia Rybaków Zalewu Wiślanego
11. Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb,
12. Zrzeszenia Rybaków Zalewów Szczecińskiego, Kamieńskiego i Jeziora Dąbie
13. Stowarzyszenia Rybak w Tolkmicku,
14. Aukcji Rybnej Ustka sp. z.o.o,
15. Północnoatlantyckiej Organizacja Producentów,
16. Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Rybackich w Toruniu,
17. Ogólnopolskiego
Stowarzyszenia Dzierżawców i Administratorów
Nieruchomości Rybackich Skarbu Państwa w Toruniu,
18. Zrzeszenia Producentów Ryb w Katowicach,
19. Związku Producentów Ryb w Poznaniu,
20. Polskiego Towarzystwa Rybackie w Poznaniu,
21. Stowarzyszenia Rybactwa Dolnej i rodkowej Wisły w Toruniu,
22. Dalekomorskiej Kompanii Połowowej Dalmor Sp. z o.o.,
23. Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych,
24. Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybaków NSZZ „Solidarność”,
25. Federacji Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków,
26. Krajowej Federacji Towarzystw Wędkarskich w Kwidzynie,
27. Akademii Morskiej w Szczecinie,
28. Akademii Morskiej w Gdyni,
29. Akademii Rolniczej w Szczecinie,
30. Organizacji Pracodawców – Producentów Ryb ródlądowych,
31. Polskiego Związku Wędkarskiego Zarząd Główny,
32. Instytutu Rybactwa ródlądowego,
33. Okręgowego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego w Gdyni,
34. Okręgowego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego w Szczecinie,
35. Okręgowego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego w Słupsku,
36. Urzędu Morskiego w Gdyni,

13
37. Urzędu Morskiego w Szczecinie,
38. Urzędu Morskiego w Słupsku,
39. Zarządu Portu Morskiego Mrzeżyno.




08/03/BS

14
PROJEKT
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI)
z dnia ……………………
w sprawie szczegółowego zakresu, trybu i terminów przekazywania oraz trybu i zakresu
rozliczeń z realizacji Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora
rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”


Na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia …………….. o wspieraniu zrównoważonego
rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. U. Nr …..,
poz. …. ) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:
1) szczegółowy zakres sprawozdań rocznych i końcowych sporządzanych przez instytucje
pośredniczące i beneficjenta oraz tryb i terminy ich przekazywania;
2) tryb i zakres rozliczeń w odniesieniu do operacji oraz programu operacyjnego.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) rok - rok kalendarzowy;
2) okres sprawozdawczy - okres, którego dotyczy sprawozdanie.

§ 3. 1. Zakres sprawozdania rocznego i końcowego programu składanego przez instytucje
pośredniczące do instytucji zarządzającej, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia
…………….. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem
Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. U. Nr ….., poz. …. ), zwany dalej „ustawą”,
określono w art. 67 rozporządzenia Rady (WE) 1198/2006 z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie
Europejskiego Funduszu Rybackiego (Dz. Urz. UE L 223 z 15.08.2006, str. 1), zwanego dalej
„rozporządzeniem nr 1198/2006”.
2. Zakres sprawozdania rocznego i końcowego składanego przez beneficjentów, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, obejmuje:
1) informacje ogólne dotyczące operacji;
2) informacje dotyczące przebiegu realizacji operacji oraz realizacji planu rzeczowego;
3) informacje dotyczące postępu realizacji planu finansowego operacji;
4) prognozę przebiegu realizacji operacji w kolejnym okresie sprawozdawczym – tylko w
przypadku sprawozdania rocznego, z wyłączeniem sprawozdania końcowego;
5) informację na temat przestrzegania polityk Wspólnoty przy realizacji operacji, z
zastrzeżeniem ust. 4;
6) informację na temat wypełnienia zobowiązań w zakresie promocji operacji;
7) informacje o napotkanych problemach oraz przeprowadzonych u beneficjenta kontrolach.

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rybołówstwo, na podstawie § 1
ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego
zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 39 . [ 40 ] . 41 ... 47

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: