eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1074
  • Data wpłynięcia: 2008-10-03
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
  • data uchwalenia: 2009-03-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504

1074

15
2. Obiekty wykorzystywane do prowadzenia rozgrywek
meczów piłki nożnej w ramach ligi zawodowej wyposaża się w elektroniczny
system identyfikacji osób, zbudowany zgodnie z zasadami określonymi przez
właściwy związek sportowy w porozumieniu z podmiotem zarządzającym tymi
rozgrywkami.
3. Zakres przetwarzanych danych identyfikujących osoby
uczestniczące obejmuje:
1) w przypadku meczu piłki nożnej – imię i nazwisko oraz
numer PESEL, a w razie gdy nie został on nadany
– rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość;
2) w przypadku rozgrywek meczów piłki nożnej w ramach
ligi zawodowej – imię i nazwisko, wizerunek osoby oraz
numer PESEL, a w razie gdy nie został on nadany
– rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego
tożsamość.
4. Dane, o których mowa w ust. 3, są przechowywane przez
organizatora przez okres 24 miesięcy od dnia odbycia się meczu piłki nożnej.

Art. 15. 1. Organizator meczu piłki nożnej może stosować zakaz
klubowy, polegający na zakazie uczestniczenia w imprezach masowych
przeprowadzanych przez organizatora meczu piłki nożnej, nakładany przez tego
organizatora na osobę, która dopuściła się naruszenia regulaminu obiektu
(terenu) lub regulaminu imprezy masowej albo swoim zachowaniem stworzyła
zagrożenie dla bezpieczeństwa osób uczestniczących w meczu piłki nożnej.
2. Okres obowiązywania zakazu klubowego nie może być
dłuższy niż 2 lata od dnia jego wydania.
16
3. Organizator meczu piłki nożnej, w terminie 7 dni od dnia
zastosowania zakazu klubowego, informuje o tym osobę, której ten zakaz
dotyczy. Informacja określa okres obowiązywania zakazu uczestnictwa tej osoby
w kolejnych imprezach masowych organizowanych przez tego organizatora.
4. Organizator meczu piłki nożnej przekazuje dane, o których
mowa w art. 14 ust. 3 pkt 2, osoby wobec której zastosowano zakaz klubowy,
oraz informację dotyczącą rodzaju i okoliczności naruszenia przez tę osobę
regulaminu obiektu (terenu) lub regulaminu imprezy masowej:
1) właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzania
imprezy masowej komendantowi powiatowemu (rejono-
wemu, miejskiemu) Policji;
2) innym organizatorom meczów piłki nożnej;
3) właściwemu polskiemu związkowi sportowemu;
4) właściwemu podmiotowi zarządzającemu ligą.
5. Przekazywanie danych, o których mowa w ust. 4, odbywa
się zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych bez obowiązku
informowania osób, których one dotyczą.

Art. 16. 1. Sprzedaż biletu wstępu na mecz piłki nożnej lub przekazanie
innego dokumentu uprawniającego do przebywania na nim następuje po
okazaniu dokumentu tożsamości.
2. Sprzedaż biletu wstępu na mecz piłki nożnej za
pośrednictwem środków indywidualnego porozumiewania się na odległość
odbywa się przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego
przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy
o podpisie elektronicznym.
17
3. Na bilecie wstępu na mecz piłki nożnej, lub na innym
dokumencie uprawniającym do przebywania na nim, umieszcza się dane,
o których mowa w art. 14 ust. 3 pkt 1, oraz numer miejsca siedzącego, którego
dotyczy ten bilet lub dokument uprawniający do przebywania na meczu.
4. Organizator meczu piłki nożnej lub podmiot przez niego
uprawniony do dystrybucji odmawia sprzedaży biletu wstępu lub innego
dokumentu uprawniającego do przebywania na nim:
1) osobie, wobec której zostało wydane orzeczenie:
a) zakazujące wstępu na imprezę masową,
b) zobowiązujące do powstrzymania się od przebywa-
nia w miejscach przeprowadzania imprez maso-
wych, wydane przez sąd wobec skazanego w zwią-
zku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary
pozbawienia wolności albo wobec nieletniego na
podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 26 październi-
ka 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich
(Dz. U. z 2002 r. Nr 11, poz. 109, z późn. zm.3));
2) osobie, wobec której zastosowano zakaz klubowy lub
zakaz zagraniczny.
5. Organizator meczu piłki nożnej obowiązany jest prowadzić
sprzedaż biletów wstępu lub przekazywać inne dokumenty uprawniające do
przebywania na nim jedynie na miejsca siedzące.

Art. 17. 1. Zorganizowany przejazd osób uczestniczących w meczu
piłki nożnej może organizować wyłącznie klub sportowy lub inny podmiot
działający w jego imieniu, zapewniając bezpieczeństwo przejazdu i jego
uczestników.
18
2. Klub sportowy przekazuje imienny wykaz uczestników
przejazdu zawierający dane, o których mowa w art. 14 ust. 3 pkt 1, oraz dane
identyfikujące środek transportu organizatorowi meczu piłki nożnej oraz
właściwemu ze względu na miejsce wyjazdu komendantowi powiatowemu
(rejonowemu, miejskiemu) Policji.

Art. 18. Przepisów art. 17 nie stosuje się do organizacji przejazdów na
mecze reprezentacji narodowych piłki nożnej.

Art. 19. Podmiot organizujący przejazd, o którym mowa w art. 17
ust. 1, odmawia osobie, o której mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 lit. a i b, oraz osobie,
wobec której zastosowano zakaz klubowy, uczestnictwa w tym przejeździe.

Art. 20. 1. Projekty budowy, przebudowy i remontu stadionów
piłkarskich podlegają uzgodnieniom z właściwym miejscowo komendantem
wojewódzkim (Stołecznym) Policji oraz właściwym związkiem sportowym
i właściwym podmiotem zarządzającym rozgrywkami, w zakresie tworzenia
i
funkcjonowania infrastruktury wpływającej na bezpieczeństwo osób
uczestniczących w meczach piłki nożnej.
2. Minister
właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu oraz ministrem
właściwym do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej,
określi, w drodze rozporządzenia, warunki bezpieczeństwa, jakie powinny
spełniać stadiony, na których mogą odbywać się mecze piłki nożnej,
w szczególności dotyczące:
1) rozwiązań technicznych pozwalających na kierowanie
przepływem i kontrolę osób uczestniczących w meczach
piłki nożnej,
19
2) wprowadzenia identyfikacji osób uczestniczących
w meczach piłki nożnej,
3) ich wyposażenia w infrastrukturę obejmującą,
w szczególności zintegrowane stanowiska dowodzenia,
sposób rozmieszczenia osób uczestniczących w meczu
piłki nożnej, system kontroli wejść i wyjść, zaplecze
parkingowe oraz węzły komunikacyjne
– z
uwzględnieniem konieczności zapewnienia bezpie-
czeństwa i sprawnego przebiegu imprez masowych oraz
bezpieczeństwa osób w nich uczestniczących.

Art. 21. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio do
organizacji masowych imprez sportowych podwyższonego ryzyka.

Rozdział 4
Służby porządkowe i służby informacyjne

Art. 22. 1. Członkowie służby porządkowej działają na rzecz
bezpieczeństwa i porządku publicznego w czasie i miejscu trwania imprezy
masowej.
2. Członkowie służby informacyjnej działają na rzecz
bezpieczeństwa uczestników imprezy masowej, w szczególności poprzez
informowanie ich o przyjętych rozwiązaniach organizacyjnych.
3. Członkowie służb, o których mowa w ust. 1 i 2, są
obowiązani posiadać oznakowanie i przeszkolenie, o którym mowa w przepisach
wydanych na podstawie art. 26 ustawy.
4. Służby, o których w ust. 1 i 2, podlegają kierownikowi do
spraw bezpieczeństwa.
strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 22

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: