eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1074
  • Data wpłynięcia: 2008-10-03
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
  • data uchwalenia: 2009-03-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504

1074

20
5. Kierownik do spraw bezpieczeństwa posiada przeszkolenie
dla kierowników do spraw bezpieczeństwa, o którym mowa w przepisach,
wydanych na podstawie art. 26 ustawy, a w przypadku zakwalifikowania
imprezy jako imprezy masowej podwyższonego ryzyka, dodatkowo legitymuje
się licencją drugiego stopnia pracownika ochrony fizycznej.

Art. 23. 1. Służby porządkowe i informacyjne są uprawnione do:
1) sprawdzania i stwierdzania uprawnień osób do
uczestniczenia w imprezie masowej, a w przypadku
stwierdzenia braku takich uprawnień – wezwania ich do
opuszczenia imprezy masowej;
2) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
3) przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób,
w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub
posiadają przedmioty, o których mowa w art. 9 ust. 2;
4) wydawania
poleceń porządkowych osobom
zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się
niezgodnie z regulaminem imprezy masowej lub regula-
minem obiektu (terenu), a w przypadku niewykonania
tych poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy
masowej;
5) ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób
stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla dóbr
powierzonych ochronie oraz dopuszczających się
czynów zabronionych.
2. Służby porządkowe uprawnione są do stosowania siły
fizycznej w postaci chwytów obezwładniających lub podobnych technik obrony
oraz kajdanek lub ręcznych miotaczy gazu, w przypadku zagrożenia dóbr
powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka służby porządkowej
21
i służby informacyjnej lub inną osobę oraz niewykonywania poleceń, o których
mowa w ust. 1 pkt 4, na zasadach określonych w art. 38 ustawy z dnia
22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221
i Nr 90, poz. 757 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708).
3. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, powinny być
wykonywane w sposób zapewniający poszanowanie godności ludzkiej oraz
innych dóbr osobistych osoby, w stosunku do której zostały podjęte.

Art. 24. 1. Członkowie służby porządkowej oraz członkowie służby
informacyjnej obowiązani są do noszenia w widocznym miejscu identyfikatora
wydanego przez organizatora.
2. Identyfikator zawiera następujące informacje:
1) nazwę wystawcy;
2) numer identyfikacyjny i fotografię członka służby
porządkowej lub członka służby informacyjnej;
3) termin
ważności;
4) pieczęć i podpis wystawcy.
3. Organizator prowadzi ewidencję wydanych identyfikatorów,
zawierającą następujące dane:
1) imię i nazwisko, numer PESEL członka służby
pobierającego identyfikator lub serię i numer dokumentu
potwierdzającego tożsamość;
2) podpis
członka służby pobierającego identyfikator, datę
i godzinę pobrania;
3) numer zaświadczenia o ukończeniu przez członka
służby przeszkolenia w zakresie zabezpieczania imprez
22
masowych i dane identyfikujące wystawcę tego
zaświadczenia.

Art. 25. 1. Służby porządkowe są obowiązane:
1) odmówić wpuszczenia na imprezę masową:
a) osoby, wobec której zostało wydane orzeczenie:
– zakazujące wstępu na imprezę masową, w razie
ukarania za wykroczenia lub przestępstwa,
o których mowa w art. 69 ust. 1 lub art. 39
pkt 2c ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r.
– Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553,
z późn. zm.4)),
– zobowiązujące do powstrzymania się od
przebywania w miejscach przeprowadzania
imprez masowych, wydane przez sąd wobec
skazanego w związku z warunkowym zawie-
szeniem wykonania kary pozbawienia wolności
albo wobec nieletniego na podstawie art. 6
pkt. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r.
o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U.
z 2002 r. Nr 11, poz. 109, z późn. zm.3)),
b) osobie, wobec której został wydany zakaz
zagraniczny,
c) osobie odmawiającej poddania się czynnościom,
o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 – 3,
d) osobie znajdującej się pod widocznym wpływem
alkoholu, środków odurzających, psychotropowych
lub innych podobnie działających środków,
23
e) osobie posiadającej broń lub inne przedmioty,
materiały, wyroby, napoje, środki lub substancje,
o których mowa w art. 9 ust. 2,
f) osobie
zachowującej się agresywnie, prowokacyjnie
albo w inny sposób stwarzającej zagrożenie dla
bezpieczeństwa lub porządku publicznego;
2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej
osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek
publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem
obiektu (terenu) lub regulaminem imprezy masowej;
3) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej
osobę, o której mowa w ust. 1 lit. a i b.
2. Służby informacyjne są obowiązane do:
1) informowania o udogodnieniach oraz wymogach
bezpieczeństwa określonych przez organizatora lub
służby ratownicze;
2) informowania o umiejscowieniu punktów medycznych,
gastronomicznych, sanitarnych;
3) nadzorowania bezpiecznego wejścia i wyjścia osób
uczestniczących w imprezie masowej;
4) niedopuszczania osób uczestniczących w imprezie
masowej do miejsc nieprzeznaczonych dla publiczności;
5) niezwłocznego reagowania na incydenty i zagrożenia
oraz podejmowania niezbędnych działań zaradczych,
w szczególności poprzez informowanie o nich służb
porządkowych;
24
6) obserwowania wszystkich obszarów potencjalnego
zagrożenia i przeciwdziałania nadmiernemu zagęszcze-
niu osób;
7) pilnowania przestrzegania postanowień regulaminu
obiektu (terenu) i regulaminu imprezy masowej;
8) reagowania na skargi składane przez osoby uczestni-
czące w imprezie masowej.
3. W celu realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1
lit. a i b, organizator lub osoba przez niego upoważniona kieruje zapytanie do
właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy komendanta
powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, zgodnie z zasadami określonymi
w rozdziale 7.
4. W przypadku gdy działania służby porządkowej, o których
mowa w ust. 1, są nieskuteczne, organizator lub kierownik do spraw
bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie
potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem.
5. W przypadku gdy impreza masowa jest przeprowadzana na
terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych,
podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
wystąpienie, o którym mowa w ust. 4, kierowane jest do andarmerii
Wojskowej.
6. W sytuacji, o której mowa w ust. 4 i 5, służby porządkowe
i służby informacyjne wykonują polecenia Policji albo andarmerii Wojskowej.

Art. 26. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wymagania,
jakie powinny spełniać służby porządkowe i służby informacyjne w zakresie
wyszkolenia i wyposażenia, w tym tematykę i formy szkolenia, jednostki
właściwe do przeprowadzania szkolenia, wzór zaświadczenia o ukończeniu
strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 22

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: