eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1074
  • Data wpłynięcia: 2008-10-03
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
  • data uchwalenia: 2009-03-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504

1074

10
porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100
osób, przy czym nie mniej niż 50 % ogólnej liczby
stanowią członkowie służby porządkowej.
3. W sytuacji, w której liczba służby porządkowej oraz służby
informacyjnej, ustalona zgodnie z ust. 2, nie zapewnia bezpieczeństwa osobom
biorącym udział w imprezie masowej, organ w zezwoleniu, o którym mowa
w art. 32 ust. 2, może zwiększyć liczbę tych służb do 200 % liczebności, o której
mowa w ust. 2.
4. Organizator opracowuje i udostępnia osobom uczestniczącym
w imprezie masowej regulamin obiektu (terenu) oraz regulamin imprezy
masowej zawierający warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób na niej
obecnych.
5. Organizator opracowuje i przedkłada do uzgodnienia
właściwemu miejscowo komendantowi powiatowemu (miejskiemu) Państwowej
Straży Pożarnej instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub
innego miejscowego zagrożenia w obiekcie lub na terenie umożliwiającym
przeprowadzenie imprezy masowej, na którym planuje się przeprowadzenie
imprezy masowej.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze
rozporządzenia, zakres niezbędnych elementów instrukcji, o której mowa
w ust. 5, oraz tryb jej sporządzania przez organizatora, biorąc pod uwagę zapew-
nienie bezpieczeństwa imprezy masowej.

Art.
7. W przypadku organizacji imprezy masowej artystyczno-
rozrywkowej lub masowej imprezy sportowej, zakwalifikowanych jako imprezy
masowe podwyższonego ryzyka, liczby udostępnionych przez organizatora
miejsc dla osób wynoszą odpowiednio nie mniej niż 300 i nie mniej niż 200.

11
Art. 8. Bezpieczeństwo zorganizowanego przejazdu obejmuje zespół
skoordynowanych czynności podjętych przez organizatorów przejazdów,
przewoźników oraz służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek
publiczny, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa osobom przemie-
szczającym się na lub z imprezy masowej w pociągach i innych pojazdach, na
obszarach kolejowych i innych trasach przejazdu.

Art. 9. 1. Osoby uczestniczące w imprezie masowej są obowiązane
zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób,
a w szczególności przestrzegać postanowień regulaminu obiektu (terenu)
i regulaminu imprezy masowej.
2. Zabrania
się wnoszenia na imprezę masową i posiadania przez
osoby w niej uczestniczące broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,
materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo
niebezpiecznych, napojów alkoholowych, środków odurzających lub substancji
psychotropowych.
3. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych
zawierających nie więcej niż 4,5 % alkoholu może się odbywać na imprezach
masowych, z wyłączeniem imprez masowych podwyższonego ryzyka, wyłącznie
w miejscach do tego wyznaczonych i przez podmioty posiadające zezwolenie
wydane przez właściwy organ gminy, na zasadach określonych w ustawie z dnia
26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholi-
zmowi (Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793 i Nr 176, poz. 1238).
4. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, warunki
sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych, o których mowa
w ust. 3, podczas masowych imprez sportowych, biorąc pod uwagę bezpie-
czeństwo uczestników masowej imprezy sportowej oraz jej charakter.

12
Art. 10. Organizator lub podmiot przez niego uprawniony podczas
sprzedaży biletów wstępu na imprezę masową może zażądać od kupującego
okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, z zastrzeżeniem art. 16
ust. 1.

Art. 11. Organizator masowej imprezy sportowej, innej niż wymieniona
w rozdziale 3, może odmówić na nią wstępu i przebywania osobie, której dane
znajdują się w bazie danych, o której mowa w art. 40 pkt 2, lub objętej zakazem
klubowym lub zakazem zagranicznym.

Art. 12. 1. Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu
imprezy masowej, a w szczególności zachowania osób w niej uczestniczących,
za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Materiały zgromadzone podczas utrwalania przebiegu im-
prezy masowej, mogące stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowa-
nia karnego albo postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowody mogące
mieć znaczenie dla toczących się takich postępowań, organizator niezwłocznie
przekazuje prokuratorowi rejonowemu właściwemu ze względu na miejsce prze-
prowadzonej imprezy masowej lub właściwemu terytorialnie komendantowi po-
wiatowemu (miejskiemu, rejonowemu) Policji, w razie potrzeby z wnioskiem o
wszczęcie postępowania karnego lub z wnioskiem o ukaranie, chyba że sam za-
wiadomi o przestępstwie albo wystąpi z wnioskiem o ukaranie w sprawach o
wykroczenia.
3. Zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy maso-
wej materiały organizator przechowuje po zakończeniu imprezy masowej przez
okres 12 miesięcy, a następnie komisyjnie je niszczy.
4. Wojewoda w uzgodnieniu z komendantem wojewódzkim
(Stołecznym) Policji i z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożar-
nej, oraz po zasięgnięciu opinii właściwego polskiego związku sportowego, spo-
13
rządza wykaz stadionów, obiektów lub terenów, na których utrwalanie przebiegu
imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obo-
wiązkowe. Umieszczenie w wykazie określonego stadionu, obiektu lub terenu
następuje w drodze decyzji administracyjnej.
5. Komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji oraz komendant
wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej mogą złożyć do wojewody wniosek
w sprawie umieszczenia stadionu, obiektu lub terenu, w wykazie, o którym mo-
wa w ust. 4, w przypadku sformułowania takiej konkluzji w opinii, o której mo-
wa w art. 28 ust. 1 pkt 2.
6. W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się
w szczególności termin, od którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za
pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe.
7. Od decyzji, o której mowa w ust. 4, przysługuje odwołanie
do ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
8. Organizator imprezy masowej przeprowadzanej na stadionie,
w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4, oraz organizator imprezy
masowej podwyższonego ryzyka utrwala przebieg tej imprezy, a w szczególności
zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
9. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi,
w drodze rozporządzenia, sposób utrwalania przebiegu imprezy masowej,
uwzględniając jej rodzaj, miejsca w obiekcie lub na terenie, o którym mowa
w ust. 4, podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku oraz minimalne
wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, umożliw-
iające wykorzystanie zarejestrowanego obrazu i dźwięku w
postępowaniu
dowodowym w stosunku do osób zakłócających porządek podczas imprezy
masowej oraz imprez masowych podwyższonego ryzyka prowadzonych na
obiektach i terenie nie wyszczególnionym w wykazie, o którym mowa w ust. 4,
14
biorąc pod uwagę zapewnienie bezpieczeństwa i
porządku publicznego
w miejscu i czasie trwania imprezy masowej.
10. Kontrolę nad przestrzeganiem warunków określonych
w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 9, sprawuje wojewoda poprzez
coroczne:
1) porównanie parametrów technicznych urządzeń
rejestrujących obraz i dźwięk zainstalowanych na
stadionie, w obiekcie lub na terenie umieszczonych
w wykazie, o którym mowa w ust. 4, z minimalnymi
wymogami technicznymi określonymi w rozporzą-
dzeniu, o którym mowa w ust. 9;
2) sprawdzanie stanu technicznego urządzeń, o których
mowa w pkt 1.

Art. 13. 1. Wojewoda może, w drodze decyzji administracyjnej,
nałożyć na organizatora imprezy masowej organizowanej w miejscu nieobjętym
wykazem, o którym mowa w art. 12 ust. 4, obowiązek jej utrwalania za pomocą
urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Przepisy art. 12 ust. 6 – 8 i 10 stosuje się odpowiednio.

Rozdział 3
Bezpieczeństwo meczu piłki nożnej

Art. 14. 1. Organizator meczu piłki nożnej zapewnia identyfikację osób
uczestniczących w tej imprezie, niezależnie od obowiązków, o których mowa
w art. 6.
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 20 ... 22

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: