eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1074
  • Data wpłynięcia: 2008-10-03
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
  • data uchwalenia: 2009-03-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504

1074

45
Art.
49.
Gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących
bezpieczeństwa imprez masowych może być dokonywane przy wykorzystaniu
urządzeń i systemów informatycznych i teleinformatycznych, kartotek, wykazów
i zbiorów ewidencyjnych.

Art. 50. 1. Podmiot zobowiązany, który stwierdził nieprawidłowość
przekazywanej przez siebie informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprez
masowych, zawiadamia o tym niezwłocznie Komendanta.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Komendant
niezwłocznie zawiadamia o nieprawidłowości informacji dotyczącej
bezpieczeństwa imprez masowych podmioty uprawnione, które tę informację
od niego otrzymały.

Art. 51. Informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
przechowuje się przez okres 10 lat.

Art. 52. Informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez masowych
podlegają usunięciu z bazy danych, jeżeli:
1) gromadzenie i przetwarzanie ich jest zabronione;
2) stały się nieaktualne;
3) okazały się nieprawdziwe;
4) upłynął okres, o którym mowa w art. 51.

Art. 53. 1. Komendant może kierować zapytanie do instytucji
zagranicznych w celu realizacji zadań określonych ustawą.
2. Komendant w celu zapobiegania i zwalczania przejawów
przemocy i chuligaństwa w czasie imprez masowych, a w szczególności meczów
piłki nożnej, może przekazywać informacje dotyczące bezpieczeństwa imprez
46
masowych instytucjom zagranicznym, w tym zwłaszcza informacje niezbędne
do zapewnienia porządku i bezpieczeństwa podczas organizowanych imprez
masowych o charakterze międzynarodowym.
3. Do przekazywania informacji instytucjom zagranicznym
stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego rozdziału.

Art.
54. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio
do imprez będących meczami lub współzawodnictwem kobiet lub mężczyzn
w następujących dyscyplinach sportu:
1) zawody
żużlowe;
2) hokej na lodzie.

Rozdział 8
Odpowiedzialność za szkodę w związku z zabezpieczeniem imprezy masowej

Art. 55. 1. Organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny,
odpowiada za szkody obejmujące równowartość zniszczonego lub uszkodzonego
mienia, które poniosły Policja, andarmeria Wojskowa, straż gminna (miejska),
Państwowa Straż Pożarna i inne jednostki ochrony przeciwpożarowej oraz służba
zdrowia, w związku z ich działaniami w miejscu i w czasie trwania imprezy
masowej.
2. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przedkładają
organizatorowi wykaz zniszczonego lub uszkodzonego mienia oraz wysokość
poniesionej szkody w terminie 14 dni od dnia zaistnienia szkody.
3. Minister
właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, Ministrem Obrony
Narodowej, ministrem właściwym do spraw zdrowia oraz ministrem właściwym
47
do spraw kultury fizycznej i sportu określa, w drodze rozporządzenia,
szczegółowy tryb ustalania szkód, o których mowa w ust. 1, oraz tryb
występowania o wypłatę odszkodowań, biorąc pod uwagę konieczność
zapewnienia sprawności szacowania szkód i dokonywania wypłat.

Art. 56. 1. Organizator imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny,
ma obowiązek ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody
wyrządzone osobom w niej uczestniczącym.
2. Minister właściwy do spraw instytucji finansowych,
w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu
określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres ubezpieczenia, o którym
mowa w ust. 1, termin powstania obowiązku ubezpieczenia oraz minimalną sumę
gwarancyjną, biorąc pod uwagę charakter szkód mogących wystąpić w związku
z imprezami masowymi.

Rozdział 9
Przepisy karne

Art. 57. 1. Kto nie wykonuje polecenia porządkowego, wydanego na
podstawie ustawy, regulaminu obiektu (terenu) lub regulaminu imprezy masowej
przez służby porządkowe lub służby informacyjne,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej
niż 2 000 zł.
2. Tej samej karze podlega, kto w czasie trwania masowej
imprezy sportowej przebywa w miejscach nieprzeznaczonych dla publiczności.

48
Art.
58. Organizator albo upoważniony delegat lub obserwator
z ramienia właściwego związku sportowego, który nie wykonuje poleceń
porządkowych wydawanych przez Policję,
podlega karze grzywny nie niższej niż 2 000 zł.

Art. 59. 1. Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej podwyższonego
ryzyka napoje alkoholowe,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej
niż 2 000 zł.
2. Tej samej karze podlega, kto wbrew przepisom ustawy
wnosi lub posiada na imprezie masowej napoje alkoholowe.

Art. 60. Kto, będąc do tego zobowiązany, nie przekazuje informacji
dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej albo przekazuje informację
nieprawdziwą w tym zakresie,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej
niż 2 000 zł.

Art. 61. 1. Kto organizuje imprezę masową bez wymaganego
zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu albo
przeprowadza ją wbrew wydanemu zakazowi,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
2. Kto,
organizując imprezę masową, nie zachowuje warunków
bezpieczeństwa określonych w art. 6 ust. 1,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych.

Art.
62.
1. Kto wnosi lub posiada na imprezie masowej broń,
w rozumieniu ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2004 r.
49
Nr 52, poz. 525 i Nr 96, poz. 959, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007 r.
Nr 176, poz. 1238), wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne
lub inne niebezpieczne przedmioty lub materiały wybuchowe,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
2. Tej samej karze podlega, kto będąc uczestnikiem
zorganizowanego przejazdu na lub z imprezy masowej posiada broń, materiały
wybuchowe lub inne niebezpieczne narzędzia, wyroby pirotechniczne lub
materiały pożarowo niebezpieczne.
Art. 63. 1. Kto w czasie trwania masowej imprezy sportowej lub meczu
piłki nożnej wdziera się na teren, na którym rozgrywane są zawody sportowe,
albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
2. Kto w czasie trwania imprezy masowej rzuca przedmiot,
mogący stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub bezpieczeństwa osób
przebywających na terenie lub w obiekcie, gdzie odbywa się impreza masowa,
albo w inny, równie niebezpieczny sposób zakłóca przebieg tej imprezy,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 120 stawek dziennych, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. Karze, o której mowa w ust. 2, podlega ten, kto w czasie
i miejscu trwania imprezy masowej narusza nietykalność cielesną członka służby
porządkowej lub służby informacyjnej.
4. Jeżeli sprawca, dopuszczając się czynów określonych
w ust. 1 – 3, używa elementu odzieży lub przedmiotu do zakrycia twarzy celem
uniemożliwienia lub utrudnienia rozpoznania jego osoby,
podlega grzywnie nie mniejszej niż 180 stawek dziennych, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 22

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: