eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizacji imprez masowych, w szczególności imprez sportowych i meczów piłki nożnej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1074
  • Data wpłynięcia: 2008-10-03
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie imprez masowych
  • data uchwalenia: 2009-03-20
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 62, poz. 504

1074

5
ustaloną na podstawie przepisów prawa budowlanego
i przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
8) instytucjach zagranicznych – należy przez to rozumieć
podmioty
zagraniczne i międzynarodowe, w tym
w szczególności wchodzące w ich skład krajowe punkty
kontaktowe do spraw imprez masowych, właściwe do
zapobiegania i zwalczania przejawów przemocy i chuli-
gaństwa w czasie masowych imprez sportowych, w tym
meczów piłki nożnej, na podstawie Europejskiej konwencji
w sprawie przemocy i ekscesów widzów w czasie imprez
sportowych, a w szczególności meczów piłki nożnej,
sporządzonej w Strasburgu dnia 19 sierpnia 1985 r. (Dz. U.
z 1995 r. Nr 129, poz. 625) oraz decyzji Rady
2002/348/JHA z dnia 25 kwietnia 2002 r. dotyczącej
bezpieczeństwa w związku z meczami piłki nożnej
o charakterze międzynarodowym (Dz. Urz. WE L 121
z 8.5.2002, str. 1 – 3; Dz. Urz. UE Polskie wydanie
specjalne, rozdz. 19, t. 04, str. 237 – 239);
9) organizatorze – należy przez to rozumieć osobę prawną,
osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą
osobowości prawnej, przeprowadzającą imprezę masową;
10) regulaminie obiektu (terenu) – należy przez to rozumieć
przepisy wydane przez właściciela, posiadacza, użytkownika
lub zarządzającego obiektem lub terenem, zawierające
zasady zachowania się osób obecnych na obiekcie lub
terenie i korzystania przez nie z obiektu lub terenu oraz
znajdujących się tam urządzeń, zasady wejścia na teren, na
którym rozgrywane są zawody sportowe lub organizowane
imprezy masowe artystyczno-rozrywkowe, a także miejsca
6
nieprzeznaczone dla publiczności oraz zasady wstępu osób
małoletnich na masową imprezę sportową;
11) kierowniku do spraw bezpieczeństwa – należy przez to
rozumieć osobę wyznaczoną przez organizatora, repre-
zentującą go w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa
uczestnikom imprezy;
12) służbie informacyjnej – należy przez to rozumieć osoby,
podlegające kierownikowi do spraw bezpieczeństwa,
wyznaczone przez organizatora, w tym spikera zawodów
sportowych;
13) służbie porządkowej – należy przez to rozumieć osoby,
podlegające kierownikowi do spraw bezpieczeństwa,
wyznaczone przez organizatora, legitymujące się ważną
licencją pracownika ochrony fizycznej;
14) terenie
umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej
– należy przez to rozumieć wydzielony, odpowiednio
oznaczony teren na otwartej przestrzeni, spełniający warunki
higieniczno-sanitarne odpowiadające wymaganiom przewi-
dzianym prawem oraz posiadający infrastrukturę zapew-
niającą bezpieczne przeprowadzenie imprezy masowej, na
którym do określenia liczby miejsc przyjmuje się przelicznik
0,5 m2 na osobę;
15) terenie zamkniętym – należy przez to rozumieć teren
zamknięty w rozumieniu przepisów prawa budowlanego lub
teren będący w trwałym zarządzie jednostek podległych,
podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra
Sprawiedliwości oraz ministrów właściwych: do spraw
wewnętrznych, do spraw oświaty i wychowania, do spraw
7
szkolnictwa wyższego oraz do spraw kultury fizycznej
i sportu;
16) zabezpieczeniu imprezy masowej – należy przez to
rozumieć ogół skoordynowanych przedsięwzięć podejmo-
wanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku
publicznego w czasie, miejscu i w związku z imprezą
masową, w tym w
czasie zorganizowanego przejazdu
uczestników imprezy masowej;
17) zakazie zagranicznym – należy przez to rozumieć zakaz
uczestniczenia w imprezach masowych nałożony przez
uprawnione do tego podmioty innych państw;
18) zezwoleniu – należy przez to rozumieć zezwolenie na
przeprowadzenie imprezy masowej, wydane przez wójta,
burmistrza albo prezydenta miasta, właściwego ze względu
na miejsce przeprowadzenia imprezy masowej, w drodze
decyzji;
19) zorganizowanym przejeździe – należy przez to rozumieć
przemieszczanie się osób posiadających ważny bilet wstępu
lub inny dokument uprawniający do przebywania na
imprezie masowej wydany przez organizatora lub podmiot
przez niego uprawniony, wynajętym w tym celu środkiem
transportu publicznego.

Art. 4. Postępowanie w sprawach określonych w ustawie,
z wyłączeniem art. 15, prowadzi się zgodnie z przepisami ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r.
Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.2)), jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

8
Rozdział 2
Bezpieczeństwo imprez masowych

Art. 5. 1. Za bezpieczeństwo imprezy masowej odpowiada jej
organizator.
2. Bezpieczeństwo imprezy masowej obejmuje spełnienie przez
organizatora wymogów w zakresie:
1) zapewnienia bezpieczeństwa osobom uczestniczącym
w imprezie;
2) ochrony
porządku publicznego;
3) zabezpieczenia pod względem medycznym;
4) zapewnienia
odpowiedniego
stanu technicznego obiektów
budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom
instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczegól-
ności przeciwpożarowymi i sanitarnymi.
3. Obowiązek zabezpieczenia imprezy masowej spoczywa na:
organizatorze, wójcie, burmistrzu, prezydencie miasta, wojewodzie, Policji,
Państwowej Straży Pożarnej i innych jednostkach organizacyjnych ochrony
przeciwpożarowej, służbach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek
publiczny na obszarach kolejowych, służbie zdrowia, a w razie potrzeby także
innych właściwych służbach i organach.

Art. 6. 1. Organizator zapewnia:
1) spełnienie wymogów określonych, w szczególności,
w przepisach prawa budowlanego, w przepisach sani-
tarnych i przepisach dotyczących ochrony przeciw-
pożarowej;
9
2) udział służb porządkowych, służb informacyjnych oraz
kierującego tymi służbami kierownika do spraw
bezpieczeństwa;
3) pomoc
medyczną oraz zaplecze higieniczno-sanitarne;
4)
wyznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz dróg
umożliwiających dojazd pojazdom służb ratowniczych,
Policji i Biura Ochrony Rządu;
5) warunki
zorganizowania
łączności pomiędzy podmiotami
biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej;
6) sprzęt ratowniczy i gaśniczy oraz środki gaśnicze
niezbędne przy zabezpieczeniu imprezy masowej
w zakresie działań ratowniczo-gaśniczych;
7) wydzielenie pomieszczenia dla służb kierujących
zabezpieczeniem imprezy masowej.
2. Liczbę służby porządkowej oraz służby informacyjnej określa
się w następujący sposób:
1) w przypadku imprezy masowej niebędącej imprezą
masową podwyższonego ryzyka – co najmniej 10
członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300
osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co
najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby
informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie
mniej niż 20 % ogólnej liczby stanowią członkowie
służby porządkowej;
2) w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka
– odpowiednio 15 członków służb: porządkowej
i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na
imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb:
strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 22

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: