  • 81. Data: 2024-08-07 01:06:33
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 00:50, A. Filip pisze:
    > Sprowadzając sprawę na twardy grunt przetestowanego prawa: Są precedensy
    > wypowiadania konkordatów (jako formalnie umów międzynarodowych).

    Osobiście uważam, że sprawa jest na tyle poważna, że należałoby pewnie
    referendum zrobić. Choć i tu nie bardzo widzę powód, by w tak delikatnej
    kwestii większość mogła swoje zdanie narzucić mniejszości. Przy czym
    podejrzewam, że masa wiernych może nie popierać Konkordatu. Natomiast
    trzeba też wziąć pod uwagę, że ktoś ten Kościół utrzymywać musi i w
    interesie wiernych jest, by to rozłożyć na wszystkich obywateli, bo
    inaczej to on będą musieli to finansować. Sprawa wcale nie jest prosta.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 82. Data: 2024-08-07 01:10:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 01:01, PD pisze:

    > Zrobiłeś coś, by ten kto nazwał Cię antysemitą poniósł konsekwencje?
    > Podobno gra się tak jak przeciwnik pozwala. Pozwoliłeś to masz ?

    Nie wykluczone, że nie był w stanie udowodnić, że nie jest antysemitą. W
    sumie ja doszedłem do wniosku, ze jestem, bo jestem przeciwnikiem
    importu tu Arabów, a oni są Semitami.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 83. Data: 2024-08-07 01:11:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 01:05, PD pisze:

    > Czymże jest zapoznanie się z czyimś zdaniem (nawet idioty) jak nie
    > wyrazem zainteresowania?;)

    Może być przypadkiem albo koniecznością.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 84. Data: 2024-08-07 01:27:01
    Od: PD <p...@g...pl>

    > OK! To sprecyzuj o co. Bo widzę, ze pytasz, czy wylegitymowałem
    > "podejrzanego o antysemityzm". Nie ma takiego człowieka, bo podejrzany,
    > to osoba popełniająca przestępstwo, a skoro antysemityzm nie jest
    > przestępstwem, to i podejrzewać o nie nie można.

    Nie nie, dobrze rozumiesz, nic nie trzeba doprecyzowywać, a odpowiedź
    jest ok. Zatem zróbmy krok dalej. Nie ma przestępstwa, chyba nie muszę
    tłumaczyć, że antysemityzm to nie jedyne nie-przestępstwo, zatem tu chcę
    uogólnić na nie-złodzieji, nie-morderców, nie-gwałcicieli itd. Można ich
    legitymować z powodu "w celu ustalenia tożsamości"?

    PD

  • 85. Data: 2024-08-07 01:28:48
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Może być przypadkiem albo koniecznością.

    Przypadek idzie zrozumieć. Ale konieczność? Rozpracowujecie operacyjnie
    siatkę idiotów?

    PD

  • 86. Data: 2024-08-07 01:48:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 01:27, PD pisze:
    > Można ich legitymować z powodu "w celu ustalenia tożsamości"?

    Powodem legitymowania może być każda wymieniona w art. 14 Ustawy o
    Policji czynność. Nie musisz być o nic podejrzanym, czy nawet
    podejrzewanym. To nie ma nic ze sobą wspólnego. Spróbuj przeczytać art,
    14 i 15 o Policji, a nie opierać się na tupaniu idiotów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 87. Data: 2024-08-07 01:51:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 01:28, PD pisze:

    > Przypadek idzie zrozumieć. Ale konieczność? Rozpracowujecie operacyjnie
    > siatkę idiotów?

    Ale kto pisze o jakimkolwiek "rozpracowywaniu". Czy, jeśli mam policzyć
    ilości literek "a" w większym tekście, to jest to wyraz mojego
    zainteresowania poglądami autora? A zapoznać się z tekstem w pewnym
    sensie muszę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 88. Data: 2024-08-07 02:25:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No ale jak ja jestem przeciwko sadzeniu ogórków, to jest to powód, by
    > kilku rolników wbiło do mnie do salonu i stało podczas meczu zasłaniając
    > telewizor z kartkami, ze on chcą ogórków?

    Twój salon nie jest miejscem publicznym, ale juz sie nie czepiam, tylko
    mówie, że Twoje nielubienie ogórków nie ma żadnego wpływu na zycie,
    zdrowie i godność tysięcy kobiet, tudzież, nie lobbujesz w kwestii
    zmiany prawa, aby ogórki zakazac zupełnie i nie przymuszasz innych, w
    tym prawnie aby te ogórki znielubili. Póki tego nie robisz, wuzyta
    aktywistów pro-ogórkowych Ci nie grozi.

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2024-08-07 02:34:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeśli dziecko nie wierzy w Boga, to owo polanie wodą w miesiąc po
    > urodzeniu ma niewielkie znaczenie dla niego. Nawet o tym nie wie. Z
    > komunią, czy bierzmowaniem już więcej racji, ale jakoś to rozwiązać
    > trzeba. Rodzice podejmują za dzieci cały szereg różnych decyzji i trudno
    > to jakoś inaczej zorganizować.
    >
    > Dla mnie najśmieszniejsze jest później dążenie do odkręcenia tego. Jak
    > ktoś nie wierzy w te sakramenty, to co tu odkręcać? To uważa, ze one nie
    > mają znaczenia i tyle.

    To trochę tak, jakby rodzice zapisali Cię formalnie do partii
    komunistycznej lub nazistowskiej, czy nawet do pisu. Dla jasności, nie
    idę w swojej niechęci do kk tak daleko aby ich zrównywać z wymienionymi
    partiami (pierwsze dwie pozycje), ale rozumiem, że ktoś nie chce być w
    żaden sposób identyfikowany z tą organizacją.

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2024-08-07 02:41:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-06, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Kościół jako wspólnota czy kościół jako budowla?

    Kościół jako organizacja, gdzie budowla jest elementem infrastruktury
    urzędujących funkcjonariuszy tej organizacji.

    > Jeżeli to pierwsze, to dlaczego nie w kurii biskupiej albo w Watykanie,
    > jak budowla, to dlaczego akurat ten konkretny kościół?

    > Podobnie jak mnie gaszenie świeczek w Sejmie gaśnicą.

    Chyba nie za dobra analogia albo jej nie rozumiem.

    --
    Marcin