  • 281. Data: 2024-08-09 23:58:12
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shk, 1, 1-9. :)

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 282. Data: 2024-08-09 23:59:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakie są negatywne skutki dla Ciebie, po tym jak rodzice zapisali
    > Ciebie do partii faszystowskiej?
    > Oprócz wodowstrętu. ;)

    No dobra - rozumiem, że ty nie miałbyś z tym problemu, że jesteś faszystą?;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 283. Data: 2024-08-10 00:02:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 23:28, Shrek pisze:
    > Dobra - zapytam wprost. Jakby twoją małżonkę zapłodnił duch święty to
    > uznałbyś to za cud?

    Tak. Moja wiara z całą pewnością stała by się silniejsza, niż kiedykolwiek.

    > No sam widzisz jak solidne są podstawy religii;)

    Bo to wiara, a nie wiedza.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 284. Data: 2024-08-10 00:04:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 23:30, Shrek pisze:

    > Ciekawe ile _naprawdę_ wierzy w życie wieczne i czego się boją;P

    Spośród tych 25~30%. Pewnie żaden. Na epwno wiesz, o co pytasz?

    > Chyba prościej wymienić te co nie wierzą w życie po śmierci:P

    A to zależy, co kto lubi.

    > Możemy ewentualnie  uznać, ze wszystkie
    > Pewnie któraś nie:P

    No właśnie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 285. Data: 2024-08-10 00:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. Moja wiara z całą pewnością stała by się silniejsza, niż kiedykolwiek.

    Jak widać świat potrzebuje takich bohaterów, nawet jeśli to skończeni
    frajerzy - jest dla ciebie szansa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 286. Data: 2024-08-10 00:20:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 23:32, Shrek pisze:

    > Dobra - każdy ochrzczony w obrządku katolickim, przynajmniej tak
    > twierdzi KRK. Ja mam na to inny pogląd, bo mimo że ochrzczony to daleko
    > mi do bycia katolikiem (ani wyznawcą jakiejkolwiek innej religii).

    Rozumiem Cię. Tylko nie wiem, czemu sądzisz, że KRK sądzi, że rejestr
    ludzi ochrzczonych jest rejestrem członków kościoła. To jest przedmiotem
    moich dociekań. To jest rejestr ludzi, którym jak Ty to nazywasz "polano
    wodą głowę". Fakt polania wodą jest po prostu faktem i tyle. Ktoś Ci
    polał głowę wodą wiele lat temu i walka z tym jest bez sensu. To się już
    wydarzyło.

    To, czy wierzysz w to, że w ten sposób zmyto z Ciebie grzech
    pierworodny, czy nie, to osobna sprawa. Możesz nie wierzyć. Może w
    przyszłości uwierzysz. Albo nie uwierzysz.

    Żeby to jeszcze skomplikować, to możesz wierzyć w zmycie grzechu, ale
    nie być członkiem KRK. KRK uważa za ważne zapisywanie sobie, komu tego
    chrztu udzielono. Czemu za ważne uważasz walkę z tymi zapiskami?
    Zapisek, jak zapisek. Jeśli Ty uważasz, ze to nic nieważne polanie wodą,
    to jest to Twoje prawo. Możemy oczywiście walczyć o Twoje prawo do bycia
    niepolanym wodą, ale co my tu możemy.

    W Średniowieczu podobno kombinowano tak, że za bogatym człowiekiem
    chodził ksiądz, by w razie śmierci go ochrzcić - bo chrzest zmywa
    wszystkie grzechu. Czytałem o tym. Fakt przebywania księży blisko
    możnych jest faktem. Mam spore wątpliwości, czy taki wybieg spotka się z
    uznaniem w oczach istoty najwyższej, ale co ja mogę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 287. Data: 2024-08-10 00:21:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spośród tych 25~30%. Pewnie żaden. Na epwno wiesz, o co pytasz?

    Wiem;)

    > A to zależy, co kto lubi.

    To jest kwestia jak prościej:P

    > No właśnie.

    Z ciekawości - która?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 288. Data: 2024-08-10 00:21:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 23:47, Shrek pisze:
    > Więc u podstaw dogmatu o niepokalanym poczęciu znajduje się jeden
    > frajer:P Cud!;)

    Czemu frajer?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 289. Data: 2024-08-10 00:23:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2024 o 23:59, Shrek pisze:

    > No dobra - rozumiem, że ty nie miałbyś z tym problemu, że jesteś
    > faszystą?;)

    Ale jak dochodzisz do wniosku, że osoba zapisana bez jej woli do
    partii faszystowskiej jest faszystą? Ona jest osobą zapisaną do partii
    faszystowskiej. Faszystą jest osoba, która ma poglądy faszystowskie. Ona
    wcale nie musi należeć do partii faszystowskiej.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 290. Data: 2024-08-10 00:26:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozumiem Cię. Tylko nie wiem, czemu sądzisz, że KRK sądzi, że rejestr
    > ludzi ochrzczonych jest rejestrem członków kościoła.

    Bo tak twierdzi. Mnie pytasz dlaczego? Ja wymyślilem sentencję po łacinie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!