  • 201. Data: 2024-08-09 03:47:26
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A nie "niektóre granice człowieczeństwa są bardzo rozmyte"?

    Jak tak to postawisz to słychać cichutkie "pyk", - to z naszej dyskusji
    zniknęła zygota.

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2024-08-09 03:51:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie ja jestem od pisania prawa. Po prostu piszę co uważam. Normalnie
    > powiedziałbym że w razie czego niech sąd rozstrzyga, ale wtedy to
    > zarodek skończy przedszkole.

    Wydać nakaz zabezpieczenia!
    (wtedy nie będzie już komu donosić)

    --
    Marcin

  • 203. Data: 2024-08-09 03:57:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, nadir <n...@h...org> wrote:

    > No to jak wspominałem - pałac biskupa/prałata/kardynała albo Watykan, bo
    > pierwszy lepszy kościółek to średnio trafione miejsce.

    Dlaczego? Nie przynależy do organizacji i nie urzędują tam jej
    funkcjonariusze? Zresztą spodziewam się, chodziło też, aby dotrzeć do
    wiernych i zrobić to małe przedstawienie na zasadzie konfrontacji stron.

    > Ciebie nie dziwi, że podczas nabożeństwa komuś przeszkadzają jakieś z
    > doopy hepeningi, to mnie tym bardziej nie dziwi, że ktoś gasi świeczki w
    > Sejmie. Podobno w tym drugim przypadku zostały nawet "znieważone grupy
    > osób na tle religijnym".

    Nu ale ta pani z mężem świeczek jednak nie gasiła. Sobie stali i tyle.
    Niech Braun stoi obok tych świec z jakimś drogowskazem, a zapewne
    reakcje będą bardziej zrównoważone.

    --
    Marcin

  • 204. Data: 2024-08-09 06:35:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko procedura poboru nie ma z Wojskiem wiele wspólnego.

    Nie no - skąd... Procedura poboru _do_wojska_ nie ma nic wspólnego w
    wojskiem. Ty się czasem czytasz?

    > Dawniej jeszcze na podstawie wyniku tej komisji wojsko powoływało do
    > Zasadniczej Służby Wojskowej, ale teraz już tego nie robi. Zasadniczej
    > nie ma.

    Ale jest prawo jej dotyczące. Rozmowa z tobą jest ciężka - "mężczyźni są
    dyskryminowani na przykład w przypadku wojny" - "nieprawda - nie mamy
    wojny!".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 205. Data: 2024-08-09 06:38:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem w tym, ze ten Kościół o tym jeszcze nie wie, ze tak uważa.

    Dostałeś linka - czego nie rozumiesz w "semel catholicus, semper
    catholicus" - tłumaczenie dostałeś. Ja sobie łacińskie sentencje
    wymyślam i publikuję w necie na kościelnych stronach?

    > Ależ ja nie mam do Ciebie o nic pretensji. Rozumiem, że uważasz, że
    > Kościół uważa coś, czego Kościół nie uważa, ale postanowiłeś z tym
    > ofiarnie walczyć. Jest komicznie.

    Komiczne to jest jak ktoś dostaje źródło i twierdzi że nie jest tam
    napisane co jest napisane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 206. Data: 2024-08-09 06:39:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A dlaczego to Ciebie niepokoi. To KK tak uważa, Ty się nie uważasz za
    > członka kościoła.

    Jeszcze raz - nie miałbyś nic przeciwko gdyby ktoś cię zapisał do partii
    komunistycznej czy innej faszystowkiej i twierdził że nie da się z niej
    wypisać, bo przecież zostałeś wpisany i nie da się tego cofnąć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 207. Data: 2024-08-09 08:52:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 22:55:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ktoś spośród tu dyskutujących uważa, ze każda osoba ochrzczona jest
    > członkiem Kościoła Katolickiego?

    Ale zdaje sie KRK tak uważa, i Shrek sie temu sprzeciwia.

    > Które uprzednio sam wprowadziłeś w naszą dyskusję. Bo nikt czegoś
    > takiego - poza Tobą - nie twierdził. Teraz będziesz ofiarnie walczył z
    > tym poglądem. Ba, argumentował, ze przecież nikt w Kościele nie zajął
    > oficjalnego stanowiska, że ochrzczony nie jest katolikiem.

    Wystarczy, ze np do swoich statystyk wliczaja.

    J.

  • 208. Data: 2024-08-09 08:57:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-08-2024 o 21:05, Robert Tomasik napisał:

    > 54% czego? Bo to może mieć kluczowe znaczenie. Mamy mnóstwo Ukraińców,
    > którzy są albo niewierzący, albo prawosławni, więc trochę trudno, by
    > uczęszczali na lekcje religii katolickiej. Kilka afer, w których księża
    > są podejrzewani o pedofilię też nie pomogło.

    Odpływ jest. I będzie. Przyczyną jest sposób traktowania lekcji religii.
    Znajomy ksiądz, gdy wprowadzano lekcje religii do szkół, był przeciw i w
    dłuższej perspektywie przewidywał taki odpływ. Nawet jak ma silną wiarę,
    to czasem konfrontacja z kiepsko prowadzoną lekcją religii to problem, a
    gdy to tak umasowiono, zwiększono ilość tych lekcji, to efekt jest jaki
    jest.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 209. Data: 2024-08-09 10:17:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 22:47:43 +0200, Shrek wrote:

    > No to jak nie chcesz wiedzieć to nie pytaj. Nie rozumiem tylko czemu
    > swoją niewiedzę o swojej formacji uznajesz za cnotę.

    > Że kulsony nie istnieją - słabo. Twierdzisz że komendant kłamał
    > przedstawiając wszystkim kulsona?
    >
    > BTW - wiadomo jak potoczyły się dalej losy Kulsona?

    Pewnie słuzy dalej, może nawet awans dostał - z racji lat służby.

    J.

  • 210. Data: 2024-08-09 10:18:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 22:44:29 +0200, Shrek wrote:

    > Czego nie rozumiesz w słowie "uczniowe". To ci co są zapisani do szkoły.
    > Tak wszyscy.

    W wieku 17-19 lat :-)

    J.