  • 101. Data: 2024-08-07 18:04:38
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:47, A. Filip pisze:

    > Jak ustalili "człowiek jest od poczęcia" to jaki mają wybór?
    > Anulować tą definicje jak małżeństwo kościelne?

    Ale co od chwili poczęcia? Ochrona życia? No taka bezwarunkowa to ona
    nie jest - nawet współcześnie kapelani nie mają probemów żeby dorabiać
    ideologię dlaczego dobrze jest zabijać wroga na wojnie. Wcześniej to
    sami te wojny prowadzili "osobiście". Więc de facto mamy tu co najwyżej
    porównywanie tej ochrony z innymi wartościami.

    Przy uporczywej terapii to już chyba nawet Kościół nie ma specjalnych
    wątpliwości, że ochrona życia nie broni się za wszelką cenę. No i już
    masz problem, bo utrzymywanie płodów z wadami letalnymi (często sztuczne
    bo takie płody bez współczesnego medycznego prowadzenia ciąży po prostu
    zwykle by obumierały w ciąży) to nic innego jak uporczywa terapia. Więc
    już masz punkt w którym "bezwzględna" ochrona życia poczętego się
    niespecjalnie broni. Ba - trzeba być jakimś pojebem żeby kazać matce
    nosić letalnie chory płód, żeby sobie umarł w ciepieniu po porodzie
    zostawiając matkę i często resztę rodziny z rozpierdoloną doszczętnie
    psychiką.

    > Prostą konsekwencją definicji "człowiek od chwili poczęcia" jest to że
    > aborcja przestaje być _tylko_ wyborem/prawem matki.

    Tu bym zwrócił uwagę na jeszcze jedną rzecz - te płody mają ojców,
    którzy niekoniecznie muszą mieć to samo zdanie co matka. O ile w
    przypadku takich chorób letalnych czy zagrożenia zdrowia nie mówiąc o
    życiu matki to bym decyzję pozostawił matce, to w przypadku mniej
    "spektakularnych" przypadków, jak w skrajnym przypadku aborcja na
    życzenie to wypadłałoby żeby ojciec też miał coś do powiedzenia.
    Niefajnie byłoby jakby ojciec deklarował że chce to dziecko wychować i
    bezradnie patrzył jak potencjalna matka poddaje się aborcji przy jego
    sprzeciwie... Trochę mnie dziwi że nikt tego nie podnosi - a może
    sytuacja wydumana...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2024-08-07 18:10:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 17:56, A. Filip pisze:

    > A co w praktyce wynika z "nieodwracalności wstąpienia do KRK przez
    > chrzest noworodka" w przełożeniu na kwestie prawa świeckiego?

    Przynależność do kościoła - to samo co z przynależności do partii. Na
    przykład że partia/kościół uzurpuje sobie prawo do wypowiadania się w
    twoim imieniu.

    > Rozgłaszają imiennie i publicznie że Jak Kowalski jest (ma być)
    > członkiem? Wskażesz coś poza przetwarzaniem danych osobowych?

    No na przyklad ogłaszaja ile mają członków i twierdzą na podstawie tego
    że są liczącą się siłą co daje im mandat to mieszania w polityce a nawet
    brania różnego rodzaju subwencji od panstwa? Dokładnie jak z partią.

    > Jak powiedział prawnik Billa C. na procesie impeachmentu: "So what?".

    Odwrócę pytanie - skoro to bez znaczenia to czemu Kościół się tak przy
    tym upiera?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2024-08-07 19:26:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kościół jest otwarty dla wszystkich w tym sensie, że co do zasady nie ma
    > ograniczeń aby tam wejść. Coś jak teren ogrodzony, z otwartą bramą.
    > Twoje mieszkanie nie ma takiego charakteru.

    Wiesz, jak będę miał otwarte drzwi do ogrodu, to też nie znaczy że każdy
    może ... Takie akcje, to po prostu nadużycie gościnności.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 104. Data: 2024-08-08 00:49:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > No a dlaczego KK ma nie przeć na bezwarunkowy zakaz aborcji?

    Bo arbitralna i przymusowa egzekucja światopoglądu jakiejś grupy
    społecznej (kleru, bo nawet nie większości wiernych) znaczącym kosztem
    innej, jest z gruntu zła, nie mówiąc o tym, że jest wątpliwa etycznie.
    Dodatkowo kk nie żadnego umocowania moralnego aby to robić, będąc de
    facto sztandarowym przykładem zepsucia i opozycji do wartości, które sam
    chce reprezentować.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2024-08-08 01:04:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Ja jako męska szowinistyczna świnia choć jestem przeciw aborcji to
    > staram się nie wypowiadać stanowczo dopóki jakiś skurwysyn mnie nie
    > wkurwi _całkowitym_ brakiem moralnych wątpliwości. Różnica między
    > "mniejsze zło"/"zło konieczne" (z trudem akceptowalne z negatywnym
    > zachwytem) a "zwykły zabieg medyczny" dla mnie jest fundamentalna.
    > Dr. Mengele miał moralne wątpliwości?

    Dokładnie o to chodzi. Sprawa nie jest ani jednoznaczna ani tym bardziej
    prosta, a możliwe do wyrządzenia szkody są bardzo realne. Poza tym
    główne nieporozumienie jest takie, że postulowanie aby kobieta miała
    prawo do aborcji podług własnego wyboru wcale przecież nie oznacza że
    aborcja to jakieś dobro i nic nie znaczący czyn. Tak, wiem, że są różnej
    klasy patofeministki, ktore podchodzą do tego jak do wizyty w spa, ale
    zdecydowana większość widzi to właśnie jako zło konieczne wynikające z
    określonych okoliczności.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2024-08-08 01:11:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > bezradnie patrzył jak potencjalna matka poddaje się aborcji przy jego
    > sprzeciwie... Trochę mnie dziwi że nikt tego nie podnosi - a może

    Podnosi. Nawet ostatnio był medialny wyrok. Co prawda nie o aborcję
    sensu stricto chodziło, i to raczej w drugą stronę, ale dylemat po
    bardzo zbliżonej lini.

    https://www.rp.pl/zdrowie/art40916181-sad-prawo-zaro
    dka-do-zycia-jest-wazniejsze-od-tego-co-mysli-ojciec

    "Prawo zarodka do życia i do urodzenia przez matkę genetyczną jest
    ważniejsze od prawa do wychowania w pełnej rodzinie oraz od autonomii
    ojca do decydowania o swojej prokreacji - uznał Sąd Rejonowy w Radomiu."

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2024-08-08 01:31:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wiesz, jak będę miał otwarte drzwi do ogrodu, to też nie znaczy że każdy
    > może ... Takie akcje, to po prostu nadużycie gościnności.

    Jak bedziesz miał otwarte drzwi swojego prywatenego domu, to nadal nie
    jest to zaproszenie do Twojej chałupy. Owo "nadużycie gościnności"
    wynika zaś z tego co kk robi, co dla wielu osób jest nieakceptowalne.
    Jak ktoś Ci będzie próbował robić coś złego to pewnie mu powiesz parę
    dosadnych słów i gdzieś to będziesz miał, że nie jesteś wobec tej osoby
    uprzejmy.

    Pomijam już skrajny ogląd sytuacji, że przy polskim kk, jako
    organizacji, to nie wiem, czy wizytę w kościele określiłbym jako
    przyzwolonie wynikające z gościnności, czy też bardziej odwiedzenie
    miejsca prowadzenia specyficznej działalności gospodarczej.

    Ale żeby być uczciwym, to muszę tu się przyznać, że mój antyklerykalizm
    jest obecnie podsycany głownie przez media, choć mam i złe doświadczenia
    z co bardziej młodszych lat. Tyle, że trochę wątpie czy się tu coś
    zmieniło na jakiś plus.

    A że nie jest to jakaś uniwersalna przypadłość (np. taka arogancja,
    buta, chciwość) to wiem, bo miałem okazję zobaczyć jak się księża
    katoliccy zachowują w takiej Azji. To jest niewyobrażalna różnica.
    Oczywiście na korzyść tych ostatnich.

    --
    Marcin

  • 108. Data: 2024-08-08 01:35:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > KK przymusza?

    Nie masz co łapać mnie za słówka. Jedyny powód, dla którego nie
    przymusza własnymi rękami jest taki, że nie może. Czasy się zmieniły. Za
    to próbuje wsadzać do więzień wykorzystując apart państwowy i swoje
    wpywy na polityków. Zapewne uważa, jak na wzorzec moralny tej klasy
    przystało, że korupcja polityczna jest mniejszym złem.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2024-08-08 01:37:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czym narzucanie zakazu aborcji się fundamentalnie różni od narzucania
    > absolutnego zakazu kary śmierci nawet dla Breivik-ów?
    > Dla mnie teza że Breivik bardziej zasługuje na życie od dziecka
    > poczętego (płodu) jest "śmiała". Płód parudziesięciu osób nie zabił.

    Tu podział widzę bardziej po lini, że dla wielu płód nie jest dzieckiem.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2024-08-08 06:36:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podnosi. Nawet ostatnio był medialny wyrok. Co prawda nie o aborcję
    > sensu stricto chodziło, i to raczej w drugą stronę, ale dylemat po
    > bardzo zbliżonej lini.

    No ale w drugą stronę. No i jak mają to sądy rozstrzygać, to trochę
    głupio, bo wyrok zapadnie zapewne gdy zarodek powinien kończyć przedszkole.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!