  • 81. Data: 2019-06-29 19:58:32
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 29 Jun 2019 19:37:51 +0200
    doszła do mnie wiadomość <o...@t...home>
    od Trefniś <t...@m...com> :

    >Ja rozumiem, że masz niezdrowy sentyment do tej strony, w końcu znajduje
    >kilka miejsc, skąd twoje konto zostało wykradzione :)
    >
    >Powtarzam - korzystanie z tego serwisu mija się z celem, a namawianie do
    >korzystania jest zwyczajnie szkodliwe :)

    Tak twierdzi gość, który kiedyś wkleił w post "link" do pliku, znajdującego się na
    dysku
    c:.

  • 82. Data: 2019-06-29 20:21:59
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 19:58 Olaf Frikiov Skiorvensen
    <B...@i...invalid> pisze:

> [...]
    > doszła do mnie wiadomość <o...@t...home>
    > od Trefniś <t...@m...com> :

    > Tak twierdzi gość, który kiedyś wkleił w post "link" do pliku,

    Ja się nie mienię znawcą bezpieczeństwa.
    I co Skiurwesyn - byłeś na moim C: i co, do dziś wspominasz jak posikałeś
    się ze szczęścia?

    Wątek zaraz zrobi się listą obecności dla idiotów :)

    --
    Trefniś

  • 83. Data: 2019-06-29 22:18:48
    Od: Kviat

    W dniu 29.06.2019 o 13:57, Trefniś pisze:

    > Udawanie, że da się w jakiś sposób sprawdzić bezpieczeństwo konta w ten
    > sposób jest bezsensowne.

    Udawanie, że ta strona służy do sprawdzania bezpieczeństwa konta jest
    bezsensowne.
    Nie służy.

    > A przekonywanie, że na tej stronce można to bezpieczeństwo sprawdzić
    > jest szkodliwe i IMHO kompromituje tak doradzających i broniących
    > takiego rozwiązania.

    Na tej stronie sprawdzasz bezpieczeństwa, tylko czy dany adres e-mail
    siedzi razem z hasłem (choćby już nieaktualnym) w krążących po sieci bazach.

    > Dinozaury to eufemizm!

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 84. Data: 2019-06-29 22:39:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 12:24:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Może, ale nadal nie widzę potrzeby zabezpieczania tego komputera, a
    > jedynie jego "lustra".

    co bylo niedawno - ze tylko uprawniony informatyk moze zrobic kopie.

    Cos w tym jest, ale w praktyce chyba latwiej byloby wlaczyc kompa i
    rejestrowac podejrzana dzialalnosc, niz szukac w ciemno ...

    > To skąd pokrzywdzony wie, że się włamano? Bo przeważnie skądś wie i da
    > się szybko sprawdzić te konkretnie zachowania, a nie badać cały log.

    > Mógł. I dlatego prościej wyjść od ujawnionych przez pokrzywdzonego
    > zachowań, a nie badać cały serwer.

    > Robiąc to w proponowany przez Ciebie sposób, to faktycznie masa.

    > Zawsze możesz zastosować brak danych dostatecznie uzasadniających
    > podejrzenie przestępstwa - skoro nie możesz ustalić, czy do niego doszło :-)

    Przyslali mu haslo.
    Wiec z duza doza prawdopodobienstwa przestepsto/wlamanie mialo miejce.

    Poza tym domagaja sie pieniedzy - to jest przestepstwo od samego
    poczatku :-)
    No ale do sledzenia tego wystarcza dane przelewu pieniedzy, lub
    e-maila z zadaniem.

    P.S. Bitcoin nie pieniadz, wiec czy to aby na pewno przestepstwo ?

    J.

  • 85. Data: 2019-06-29 23:20:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 22:18 <Kviat> pisze:

    > W dniu 29.06.2019 o 13:57, Trefniś pisze:

    (...)
    > Na tej stronie sprawdzasz bezpieczeństwa, tylko czy dany adres e-mail
    > siedzi razem z hasłem (choćby już nieaktualnym) w krążących po sieci
    > bazach.

    Oczywiście - to nie ma absolutnie nic wspólnego z bezpieczeństwem, czy
    twoje konta krążą po sieci, a hasła nakarmiły słowniki. Nadal swobodnie
    używasz takich haseł - są całkowicie bezpieczne.
    Sprawdzacie to wyłącznie dla podbudowania swojego ego "piszą o mnie i
    moich hasłach w sieci, jestem wielki!".
    Konsekwentnie nie powoduje to u was żadnych kroków naprawczych, skoro ta
    wedza nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem waszych systemów.

    Stanowczo.
    Pisałem - wątek przeradza się w listę obecności dla nieprzewiniętych.

    EOT, postarajcie się...

    --
    Trefniś

  • 86. Data: 2019-06-29 23:54:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Udowodnij, że nigdy nie wycieknie :)

    To jakby udowadniać płaskoziemcom, że ziemia jest okrągła.
    Można, tylko po co? I tak "wiesz" swoje mimo braku wiedzy.

    [... ciach komentarze nie na temat ...]

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 87. Data: 2019-06-29 23:55:36
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Ja rozumiem, że masz niezdrowy sentyment do tej strony, w końcu znajduje
    > kilka miejsc, skąd twoje konto zostało wykradzione :)

    Nie, zgaduj dalej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 88. Data: 2019-06-30 00:36:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > no widzisz, czyli jednak trzeba komputer :)

    Czemu nie proponujesz zatrzymana telewizora? Też tam nic nie ma.

  • 89. Data: 2019-06-30 00:46:08
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 23:55 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie, zgaduj dalej.

    Prosiłem o EOT, bo mi nie sprawia przyjemności wytykanie braków
    komukolwiek...
    Wojciechu Bancer, zdajesz sobie sprawę, że występujesz jawnie pod
    nazwiskiem, a sieć nie zapomina?

    Niczego nie zgaduję, bawię się świetnie obserwując, jak daleko możesz się
    posunąć, by oszukać samego siebie :)
    Natomiast stanowczo n a l e g a m żebyś mi ujawnił - na jakiej
    podstawie jesteś absolutnie pewien bezpieczeństwa tego portalu do końca
    świata (skoro już o płaskoziemcach piszesz przy braku argumentów)?
    I jaki sens ma sprawdzanie konta na tym portalu?

    Wal dowodami - przyjmę je na klatę i _nawet_ przeproszę, jeśli mnie
    przekonasz :)

    jednak radzę ci EOT, jak komu mądremu...

    --
    Trefniś

  • 90. Data: 2019-06-30 00:46:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.06.2019 o 22:39, J.F. pisze:

    > co bylo niedawno - ze tylko uprawniony informatyk moze zrobic kopie.

    Zrobić może każdy, kto umie. Nie jest to kosmiczna technologia.

    > Cos w tym jest, ale w praktyce chyba latwiej byloby wlaczyc kompa i
    > rejestrowac podejrzana dzialalnosc, niz szukac w ciemno ...

    Ale przedmiotem post ępowania jest włamanie do jakiegoś serwera.
    Rozumiał bym upór, gdyby się do lokalnej sieci włamali,

    > Przyslali mu haslo.
    > Wiec z duza doza prawdopodobienstwa przestepsto/wlamanie mialo miejce.

    Ciekawe wnioskowanie. Coś na zasadzie, że każdy facet jest gwałcicielem,
    bo ma stosowne narzędzie.

    > Poza tym domagaja sie pieniedzy - to jest przestepstwo od samego
    > poczatku :-)
    > No ale do sledzenia tego wystarcza dane przelewu pieniedzy, lub
    > e-maila z zadaniem.

    No właśnie i komputer pokrzywdzonego nie jest potrzebny.

    > P.S. Bitcoin nie pieniadz, wiec czy to aby na pewno przestepstwo ?

    BC wg polskiego prawa jest przedmiotem mającym jakąś tam wartość. No i
    ten przedmiot musisz kupić.