  • 71. Data: 2019-06-29 12:50:55
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Po pierwsze mało który domowy router ma jakiekolwiek logi, więc

    no widzisz, czyli jednak trzeba komputer :)

    > przeważnie nie ma czego badać. Po drugie - teraz skoncentruj się - mało
    > prawdopodobne, by włamywacz użył komputera pokrzywdzonego. Pewnie użył
    > innego, więc zabezpieczanie tego należącego do pokrzywdzonego sensu
    > żadnego nie ma. Równie dobrze mogą Twój zabezpieczyć :-)

    Może użył może nie, ale jak już ktoś się upiera aby coś zabrać to lepiej
    niech bierze komputer :)

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2019-06-29 13:57:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 12:20 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ale strona gromadzi dane o aktywnie obsługiwanych adresach email i
    > dzięki temu można je wykorzystać do wysyłania spam-u.

    Nie wytłumaczycie "ludziom zajmującym się kiedyś bezpieczeństwem", skoro
    ktoś "kiedyś zajmujący się bezpieczeństwem" im powiedział, że ta strona
    jest bezpieczna :)

    Potencjalny spam to tylko wierzchołek góry lodowej.

    Popatrzcie prościej - czy bezpieczne jest konto, którego właściciel
    milcząco zakłada, że hasło do konta _musi_ być co pewien czas zmieniane,
    że nie wolno stosować tego samego hasła do wielu kont, że hasła muszą być
    silne? Bo jeśli tego nie pilnuje, to włamanie może być tylko kwestią czasu.
    A to tylko najprostsze założenia (niekoniecznie wszystkie).

    Czy równie bezpieczne jest konto, którego "bezpieczeństwo" jest sprawdzane
    na "superbezpiecznej" (dziś być może, hehe) stronce, która to karmiona
    jest powszechnie dostępnymi w środowisku przestępczym danymi (i tylko
    powszechnie dostępnymi, wszystkie dane nigdy nie będą dla niej dostępne)?

    I co teraz - "stronka nie wyrzuciła mojego konta jako złamanego, zatem nie
    muszę zmieniać hasła".

    Udawanie, że da się w jakiś sposób sprawdzić bezpieczeństwo konta w ten
    sposób jest bezsensowne.
    A przekonywanie, że na tej stronce można to bezpieczeństwo sprawdzić jest
    szkodliwe i IMHO kompromituje tak doradzających i broniących takiego
    rozwiązania.
    Dinozaury to eufemizm!

    --
    Trefniś

  • 73. Data: 2019-06-29 14:01:23
    Od: ń <...@...n>

    No ale prok lub pol się wykaże, przed umorzeniem za dwa lata.
    W międzyczasie zginie lub się uszkodzi.

    -----

  • 74. Data: 2019-06-29 14:07:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:
    > Popatrzcie prościej - czy bezpieczne jest konto, którego właściciel
    > milcząco zakłada, że hasło do konta _musi_ być co pewien czas zmieniane,

    Tak pobocznie wKF, regularne, wymuszane, zbyt częste zmiany haseł to nie
    jest na ogół zbyt dobry pomysł.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2019-06-29 15:01:56
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 14:07 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > Tak pobocznie wKF, regularne, wymuszane, zbyt częste zmiany haseł to nie
    > jest na ogół zbyt dobry pomysł.

    Co oznacza wKF?

    Nie mieszaj ludziom w głowach :)

    Niebezpiecznik.pl się obudził, obudzili się też "bezpiecznicy" :)

    Przeciwskuteczne jest wyłącznie _wymuszanie_ na pracownikach zbyt częstej
    zmiany haseł.
    Bo prowokuje ich do coraz mniej silnych haseł, powtarzania ich w wielu
    miejscach, rotacji haseł - pełna zgoda. Ale to zjawisko zna od zawsze
    każdy myślący, czynny administrator - dziwne, że nagle ktoś się budzi (za
    Microsoftem, hehe).

    Ja piszę - trzeba zmieniać co pewien czas (może być nawet bardzo często -
    to przecież samo w sobie nie jest obniżanie bezpieczeństwa!), hasła mają
    być silne i nie mogą być identyczne w wielu miejscach. Oczywiście ich
    rotowanie to też olbrzymi błąd.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby uruchomić sobie mechanizm losowego i
    automatycznego ustanawiania silnych haseł i zapamiętywania ich w
    menadżerze haseł.
    Co też jest obarczone pewnym problemem - na przykład "superbezpieczny"
    KeePass (Open Source, wielokrotnie sprawdzany) też stuprocentowo
    bezpieczny jest na zasadzie wiary.
    https://keepass.info/help/kb/sec_issues.html

    --
    Trefniś

  • 76. Data: 2019-06-29 17:16:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Ale strona gromadzi dane o aktywnie obsługiwanych adresach email

    Nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 77. Data: 2019-06-29 17:19:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-28, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Lista istniejących i używanych ciągle e-maili.

    Nie. Coś takiego nie wycieknie. Zgaduj dalej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 78. Data: 2019-06-29 19:20:54
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 17:19 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > On 2019-06-28, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]

    Do tego słabo chronionych przez nieświadomych i specjalistów
    "bezpieczników" emerytów (żeby już nie mówić dyletantów).

    > Nie. Coś takiego nie wycieknie. Zgaduj dalej.

    Udowodnij, że nigdy nie wycieknie :)
    Czekam wyłącznie na twarde dowody :)
    Tylko nie próbuj antycypować, bo to głupota - zgaduj dlaczego, Wojciechu,
    jak nam proponujesz :)

    Nawet, co już podlinkowałem, twórca strony ma mądrzejsze podejście:

    https://www.vertextech.com.au/2018/06/26/should-i-us
    e-have-i-been-pwned-hibps/

    "How do I know the site isn't just harvesting searched email addresses?

    You don't, but it's not. The site is simply intended to be a free service
    for people to assess risk in relation to their account being caught up in
    a breach. As with any website, if you're concerned about the intent or
    security, don't use it."

    Przy okazji, dość zabawną propozycję tzw. "absolutnie bezpiecznych kont
    e-mail" ma komercyjny protonmail.com.
    Bardzo mocno stawiali to bezpieczeństwo jako wartość podstawową, ale...

    https://protonmail.com/blog/apophis-squad-arrest/

    Nie będę jawnie krytykował, bo walka z przestępczością co do zasady złem
    nie jest.
    Ale w jednej jurysdykcji coś jest niezgodne z prawem, a w innej już tak
    nie jest.
    Na pewno nie jest to poczta dla Snowdena, Assange też by jej nie polubił.

    Na pewno nigdy protona nie nazwę bezpieczną pocztą, choć wszyscy tak ją
    reklamują i "ma dobrą opinię" wśród bezpieczników.

    --
    Trefniś

  • 79. Data: 2019-06-29 19:27:11
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > On 2019-06-28, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Coś takiego nie wycieknie. Zgaduj dalej.

    Aż na 3 grupy dyskusyjne wysłał zamiast zadzwonić na policję i zapytać.

    --
    animka

  • 80. Data: 2019-06-29 19:37:51
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 17:16 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > [...]
    >
    > Nie.

    Ja rozumiem, że masz niezdrowy sentyment do tej strony, w końcu znajduje
    kilka miejsc, skąd twoje konto zostało wykradzione :)

    Powtarzam - korzystanie z tego serwisu mija się z celem, a namawianie do
    korzystania jest zwyczajnie szkodliwe :)

    --
    Trefniś