  • 91. Data: 2019-06-30 00:47:14
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.06.2019 o 14:01, ń pisze:

    > No ale prok lub pol się wykaże, przed umorzeniem za dwa lata.

    > W międzyczasie zginie lub się uszkodzi.

    Czym niby wykaże?

  • 92. Data: 2019-06-30 00:54:50
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 23:54 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jakby udowadniać płaskoziemcom, że ziemia jest okrągła.
    > Można, tylko po co? I tak "wiesz" swoje mimo braku wiedzy.

    Bzdurzysz Wojciechu...
    Swoje racje mam i je przedstawiam bezwstydnie - masz szanse przedstawić
    swoje, jeśli się ich nie wstydzisz.
    Ale wolisz wić się jak glista w occie, Wojciechu.

    > [... ciach komentarze nie na temat ...]

    Zatem wracaj do tematu i przedstaw swoje racje, Wojciechu!
    :)

    --
    Trefniś

  • 93. Data: 2019-06-30 00:58:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > co bylo niedawno - ze tylko uprawniony informatyk moze zrobic kopie.
    >
    > Cos w tym jest, ale w praktyce chyba latwiej byloby wlaczyc kompa i
    > rejestrowac podejrzana dzialalnosc, niz szukac w ciemno ...

    Chyba na ogół łatwiej jednak znaleźć ślady na dysku.

    > Przyslali mu haslo.
    > Wiec z duza doza prawdopodobienstwa przestepsto/wlamanie mialo miejce.

    Tyle, że jesli już wrócimy do tej bardzo konkretnej grupy przypadku, to
    zdaje się, że żadne z tych haseł nie pochodziło z routerów. Ale tego już
    szeregowy policjant nie musi wiedzieć.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2019-06-30 02:10:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Czemu nie proponujesz zatrzymana telewizora? Też tam nic nie ma.

    Pewnie dlatego, że statystyki wykazują nikłą użyteczność telewizorów
    jako narzędzi logowania na router. Oczywiście nie wykluczam, że Twoje
    statystyki są inne.

    --
    Marcin

  • 95. Data: 2019-06-30 02:17:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Prosiłem o EOT,

    To nie kontynuuj.

    [...]

    > Natomiast stanowczo n a l e g a m żebyś mi ujawnił - na jakiej
    > podstawie jesteś absolutnie pewien bezpieczeństwa tego portalu

    Na podstawie własnej wiedzy, wiedzy środowiska w którym się obracam,
    umiejętności weryfikowania źródeł oraz umiejętności logicznego
    myślenia.

    A za Twoimi racjami stoi coś więcej niż chęć trollowania w dyskusji?

    > do końca świata (skoro już o płaskoziemcach piszesz przy braku argumentów)?

    Jak tylko wykażesz, że pisałem o takim zakresie czasowym.

    > I jaki sens ma sprawdzanie konta na tym portalu?

    W tym konkretnym przypadku może dać odpowiedź na nurtujące autora
    wątku pytanie "skąd osoba XYZ zna moje hasło".

    > Wal dowodami - przyjmę je na klatę i _nawet_ przeproszę, jeśli mnie
    > przekonasz :)

    Odwróćmy: udowodnij, że serwis robi to o co go oskarżasz
    i wykaż w jaki sposób miałoby nastąpić naruszenie bezpieczeństwa
    poprzez podanie tam maila.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 96. Data: 2019-06-30 02:18:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zrobić może każdy, kto umie. Nie jest to kosmiczna technologia.

    Pozostaje kwestia zaufania. A potem będzie podwarzanie dowodów na sali
    sądowej.

    > Ale przedmiotem post ępowania jest włamanie do jakiegoś serwera.
    > Rozumiał bym upór, gdyby się do lokalnej sieci włamali,

    Przedmiotem postępowania jest czyn zwany popularnie szantażem. Po
    prawdzie, na początkowym etapie, to nie wiesz czy to był router, jakiś
    serwer poczty, czy też poszkodowany przyczepił sobie hasło z nazwą
    użytkownika na tablicy korkowej przy kompie, a szantażysta nie zhakował
    mu tego hasła lornetką, lub i samymi oczami.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2019-06-30 02:20:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zrobić może każdy, kto umie. Nie jest to kosmiczna technologia.

    Pozostaje kwestia zaufania. A potem będzie podważanie dowodów na sali
    sądowej.

  • 98. Data: 2019-06-30 02:22:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-29, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Bzdurzysz Wojciechu...

    Jedynie stwierdzam fakt.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 99. Data: 2019-06-30 02:26:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 22:58:25 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Chyba na ogół łatwiej jednak znaleźć ślady na dysku.

    Szukajac podejrzanego programu, nie wiadomo jakiego ?

    > Tyle, że jesli już wrócimy do tej bardzo konkretnej grupy przypadku, to
    > zdaje się, że żadne z tych haseł nie pochodziło z routerów. Ale tego już
    > szeregowy policjant nie musi wiedzieć.

    Ale zglaszajacy wie gdzie to haslo uzyl.
    Chyba, ze wszedzie uzywa jednego.

    J.

  • 100. Data: 2019-06-30 02:37:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 00:46:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zrobić może każdy, kto umie. Nie jest to kosmiczna technologia.

    Ale czy prokurator to uzna :-)

    > Ale przedmiotem post ępowania jest włamanie do jakiegoś serwera.
    > Rozumiał bym upór, gdyby się do lokalnej sieci włamali,

    Z tresci listu szantazujacego wynika wlamanie do jego osobistego
    komputera.
    Zapewne sklamal ... ale czy nie od tego trzeba zaczac ?

    > Ciekawe wnioskowanie. Coś na zasadzie, że każdy facet jest gwałcicielem,
    > bo ma stosowne narzędzie.

    Dziwna logika.

    Tak czy inaczej - haslo znaja. Gdzies sie wlamali, chyba ze ktos
    niefrasobliwe hasla ujawnia ...

    > No właśnie i komputer pokrzywdzonego nie jest potrzebny.

    > BC wg polskiego prawa jest przedmiotem mającym jakąś tam wartość. No i
    > ten przedmiot musisz kupić.

    Przedmiot ?

    Szantazysta co prawda podal kwote w euro, a linki zapewne poprowadza
    do stron zamieniajacych uznane waluty na BTC ... no ale zadnego linku
    wprost nie podal.

    J.