  • 31. Data: 2024-09-12 20:29:02
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.09.2024 o 17:58, Shrek pisze:

    > jeśli imigranci stanowią 15% a popełniają 60% gwałtów, to
    > nie ma jak tego bronic...

    Czyli niby cię temat interesuje, ale nie jesteś zainteresowany żeby się
    czegoś dowiedzieć w tym temacie, bo ty wiesz lepiej i lepiej
    interpretujesz wykresy bez dowiadywania o co chodzi niż ludzie, którzy
    pracują z tematem od wielu lat.
    Nie żebym był zaskoczony.

    I szury znowu mają rację.
    Piotr

  • 32. Data: 2024-09-12 20:31:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 20:29, Kviat pisze:

    > Czyli niby cię temat interesuje, ale nie jesteś zainteresowany żeby się
    > czegoś dowiedzieć w tym temacie, bo ty wiesz lepiej i lepiej
    > interpretujesz

    Ale co tu do interpretowania? Imigranci w Szwecji stanowią około 15% i
    popełniają około 60% gwałtów i nawet koło 80% sexual asault - czyli
    takich "przypadkowych na ulicy". Czego tu chcesz bronić?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-09-12 21:10:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 19:11, Shrek pisze:
    > Hmmm. Nie - największy odsetek imigrantów wśród gwałcicieli jest w
    > przypadku "sexual assault" czyli jak ofiara ze sprawcą się nie znają -
    > tam 15% imigrantów wyrabia... 80% normy - brzmi jak zasada pareto...
    > Więc z tą pracą to nienajlepszy przykład - w pracy akurat gwałcą
    > mniej... W sumie nic dziwnego, bo bym się spodziewał że ci co do pracy
    > chodzą to ci grzeczniejsi.

    Wetnę się Wam trochę w dyskusję. Z teorii kryminologi wynika, że
    zaledwie około 2% zgwałceń w ogóle jest zgłaszanych. Wynika to ze wstydu
    ofiar, czy przekonania, że same się do tego przyczyniły. Tak więc
    analizując tego rodzaju przestępczość należy mieć to na uwadze. Patrzymy
    "przez dziurkę od klucza do dużego pokoju".

    Po za tym na te wszystkie statystyki ma jeszcze wpływ kilka innych
    kwestii. Po pierwsze przykładowo w Polce w pewnym momencie przestępstwo
    to przestało być ścigane na wniosek. Zaczęliśmy ścigać z zawiadomienia
    pogotowia, lekarza, członka rodziny itd.

    Po drugie sporo takich zdarzeń jest wynikiem różnic kulturowych. Osoby z
    krajów muzułmańskich nei do końca ogarniają, że w Europie kobiety są
    bardziej chronione przez prawo. Ekscesy, które by przeszły bez większego
    echa u nich w kraju tu podlegają ściganiu. Społeczność arabska uznaje to
    za szukany wobec nich, bo jak to że kobieta ma wyrazić zgodę?

    Po trzecie każdy taki eksces odbija się szerokim echem w mediach.
    Dziennie łapiemy kilkuset pijanych kierowców, ale jakby tak policjant,
    prokurator, sędzia czy ksiądz jechał, to jest afera.

    Osobiście uważam, że jest jak krańcowa ilość udziału obcokrajowców w
    społeczeństwie. Jak jest ich kilku, to się asymilują. Przy zbyt dużej
    grupie zaczynają żyć "po swojemu", co czasem jest niezgodne z naszymi
    wartościami. Przy czym dokąd sobie żyją po swojemu i nie naruszają
    naszego prawa i zwyczaju, to ich sprawa.

    No i jeszcze jest aspekt ich bezkarności. Jak Polak zgwałci kobietę, to
    się go ściga. A jak obcokrajowiec, to zaraz się znajdzie kilku
    aktywistów, którzy będą go bronić. W połączeniu z tym, że część z nich
    przebywa tu nielegalnie i ciężko ich zidentyfikować, to mamy, co mamy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 34. Data: 2024-09-12 22:26:17
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-12 o 20:29, Kviat pisze:

> [...]
    > czegoś dowiedzieć w tym temacie, bo ty wiesz lepiej i lepiej
    > interpretujesz wykresy bez dowiadywania o co chodzi niż ludzie, którzy

    Zamiast bełkotać daj jaki argument, na razie zapodałeś fejsbuka z książką.

    Zajrzałem do tłitera profesora gdzie reklamuje swoją książkę.
    cyt
    Nie czytam książek pisarzy wykształconych na UvA. To bardziej dla
    lewicowych, zadufanych w sobie postaci, dobrze pasuje do ich wizerunku.

    Słaba książka, która nie odnosi się do prawdziwych problemów w ??,
    takich jak ogromny wskaźnik przestępczości, masowa opieka społeczna i
    inne świadczenia. Dushoe to naprawdę działa Hein z UvA wygodnie pomija.

    Imigranci popełnili 77% rozwiązanych spraw o gwałt w Paryżu w 2023 roku.
    https://europeanconservative.com/articles/news/forei
    gners-responsible-for-77-of-solved-rape-cases-in-par
    is-in-2023/#:~:text=The%20figures%2C%20recorded%20by
    %20Paris,packed%20

    92% kradzieży i 62% napadów na środki transportu regionalnego w Paryżu
    zostało popełnionych przez obcokrajowców.

    +
    reszta sceptycznych komentarzy

  • 35. Data: 2024-09-12 22:26:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak więc
    > analizując tego rodzaju przestępczość należy mieć to na uwadze. Patrzymy
    > "przez dziurkę od klucza do dużego pokoju".

    Ale co przez dziurkę widać to widać i ciężko to zignorować, a jeszcze
    ciężej wysnuć wniosek, że widać gwałt a w istocie to nie gwałcący gwałcą...

> [...]
    > echa u nich w kraju tu podlegają ściganiu. Społeczność arabska uznaje to
    > za szukany wobec nich, bo jak to że kobieta ma wyrazić zgodę?

    No przecież właśnie o tym piszemy.

    > Przy czym dokąd sobie żyją po swojemu i nie naruszają
    > naszego prawa i zwyczaju, to ich sprawa.

    Też nie do końca. Romowie żyją sobie po swojemu, czy mamy akceptować
    porywanie nieletnich na żony?

    > No i jeszcze jest aspekt ich bezkarności. Jak Polak zgwałci kobietę, to
    > się go ściga. A jak obcokrajowiec, to zaraz się znajdzie kilku
    > aktywistów, którzy będą go bronić.

    Nawet tu to widać. Mnie dziwią... aktywistki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 36. Data: 2024-09-12 22:32:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 22:26, Shrek pisze:

    > Też nie do końca. Romowie żyją sobie po swojemu, czy mamy akceptować
    > porywanie nieletnich na żony?

    Z tym, że pozostaje kwestia definicji "porwania". Czasem porywana chce
    być porwana.

    > Nawet tu to widać. Mnie dziwią... aktywistki.

    Ci ludzie przeważnie chcą zaistnieć, a same zagadnienie ich nie
    interesuje. Przy czym też należy zwrócić uwagę na to, że czasem
    przegięcia w drugą stronę też się zdarzają. Akcje w postaci "nie bedzie
    nam ciapaty romansował z Polką" nie są odosobnione. Albo uogólnianie, że
    jaki jeden ciapaty jest zły , to źli są wszyscy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2024-09-12 22:48:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z tym, że pozostaje kwestia definicji "porwania". Czasem porywana chce
    > być porwana.

    Czasem chce, czasem nie ma za wiele do powiedzenia. Oczywiście daję
    sobie sprawę że te "porwania" to nie do konca porwania w rozumieniu KK,
    ale jednak aranżowane małżeństwa z nieletnimi to jednak trochę za dużo
    jak na nasz system społeczny i prawny. I co - udawać że nic takiego się
    nie dzieje, bo jeszcze ktoś się poczuje urażony?

    > Albo uogólnianie, że
    > jaki jeden ciapaty jest zły , to źli są wszyscy.

    Nikt nie pisze że wszyscy. Niemniej jednak jak już coś złego odstawiają
    to kretynizmem jest udawać że nic złego nie robią bo są ciapaci.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2024-09-13 12:20:00
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > W 2005 zmienili definicję gwałtu, co może mieć wpływ na wzrost w 2005,
    > może w 2006 bo ludzie dopiero zaczęli się przyzwyczajać do zgłaszania
    > "na nowych zasadach".

    Zapomniało ci się napisać o akcjach zachęcania do zgłaszania gwałtów.

    > Ale to nie wyjaśnia późniejszych wrostów bo zmiana
    > definicji, to "offset" a nie zmiana nachylenia krzywej w dłuższym
    > czasie. Więc na _wzrosty_ po 2007 nie ma wpływu

    Jasne, bo taka akcja powoduje zmianę nastawienia całego społeczeństwa w ciągu 1
    dnia, a nie kilku lat :D

    Szuraj dalej.

  • 39. Data: 2024-09-13 13:54:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2024 12:20:00 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Zapomniało ci się napisać o akcjach zachęcania do zgłaszania gwałtów.

    A te zmiany i akcje zachęcania, to z jakiego powodu?

    No ale nadal procentowy udział jest chyba niepokojący?

    J.

  • 40. Data: 2024-09-13 17:10:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2024 o 12:20, n...@o...pl pisze:

    > Zapomniało ci się napisać o akcjach zachęcania do zgłaszania gwałtów.

    I co od 20 lat tak zachęcają a jak braknie to dobierają z imigrantów czy
    dogwałcają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!