  • 41. Data: 2008-06-21 13:15:00
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gargamel napisał(a):

    > ale małe prawdopodobieństwo istnieje, to spotkało Marie Magdalenę :O)

    Ją też? ;P

    j.

  • 42. Data: 2008-06-21 13:27:48
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał :

    > Bzdura.

    Nie, to podstawy prawa.

    > Ale może tak zrozumiesz:
    > Art. 200 jest w dziale "Przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i
    > obyczajności"
    >
    > I teraz powiedz mi, że seks dwójki 14 latków jest przestępstwem przeciwko
    > obyczajności?

    A co to ma do rzeczy? Nie mówimy o przestepstwie, ale o czynie
    zabronionym. Jest czynem zabronionym, nie jest przestepstwem
    (chyba, że spełnia warunki do uznania tego czynu za przestępstwo).

    > [..]
    >
    > Nie. Jest dwóch. Do seksu potrzeba - co najmniej - dwóch osób.
    > Zgadza się?

    Nie zrozumiałeś. Ja nie napisałem, że w Art. 200 nie ma dwóch osób,
    tylko że jedynie wiek jednej z nich jest określiny jako warunek zaistnienia
    czynu zabronionego.

    Krystian

  • 43. Data: 2008-06-21 13:30:53
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Arek <a...@e...net> napisali:

    > Tyle, że czynem zabronionym są kontakty seksualne osoby mającej
    > skończone 17 lat z osobą nie mającą skończonych 15 lat.

    Nie. Kazdej osoby.

    "Art. 200. § 1. Kto obcuje płciowo z małoletnim poniżej lat 15 lub
    dopuszcza się wobec takiej osoby innej czynności seksualnej lub
    doprowadza ją do poddania się takim czynnościom albo do ich wykonania,
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12. "

    Widzisz tu gdzies wiek sprawcy?

  • 44. Data: 2008-06-21 13:34:55
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisali:

    > gdyby popełnił przestępstwo, to by odpowiadał

    No przeciez odpowiadaja w sadach dla nieletnich.
    W statystykach tez uzywa sie terminu "przestepczosc nieletnich"

  • 45. Data: 2008-06-21 13:57:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:
    [..]
    > Widzisz tu gdzies wiek sprawcy?

    Tak.
    Polecam Art. 10 .

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 46. Data: 2008-06-21 14:31:59
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Arek <a...@e...net> napisali:

    > Tak.
    > Polecam Art. 10 .

    Art. 10 nie okresla co jest czynem zabronionym. Polecam czytanie ze
    zrozumieniem.

  • 47. Data: 2008-06-21 14:56:33
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jacek Krzyzanowski pisze:
    > No przeciez odpowiadaja w sadach dla nieletnich.

    nie za przestępstwa

    KG

  • 48. Data: 2008-06-21 17:51:38
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Arek wrote:
    > Nie odpowiadają ponieważ NIE JEST to czyn zabroniony.

    Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje. Chciałbym ją wyjaśnić.

    Art. 10. § 1. Na zasadach określonych w tym kodeksie odpowiada
    ten, kto popełnia czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat.

    Artykuł dzieli zatem ludzi na popełniających czyn zabroniony przed
    ukończeniem 17 lat (nieodpowiadających karnie) i na osoby popełniające
    czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat (odpowiadające karnie). Zgadza się?

    Jakie są zatem czyny zabronione popełniane przez osoby przed
    ukończeniem 17 lat?

    > Arek

    Pozdrawiam, argothiel

  • 49. Data: 2008-06-21 19:54:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    argothiel pisze:

    > Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje. Chciałbym ją wyjaśnić.

    To nie pytaj Buzdygana, bo ci naopowiada bredni...

    > Art. 10. § 1. Na zasadach określonych w tym kodeksie odpowiada
    > ten, kto popełnia czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat.

    Czyli tłumacząc na język potoczny: żeby odpowiadać za popełnienie dalej
    wymienionych czynów zabronionych, trzeba mieć te 17 lat (co do zasady,
    bo są też wyjątki i odpowiadać może ktoś młodszy).

    > Artykuł dzieli zatem ludzi na popełniających czyn zabroniony przed
    > ukończeniem 17 lat (nieodpowiadających karnie) i na osoby popełniające
    > czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat (odpowiadające karnie). Zgadza się?

    Bingo.

    > Jakie są zatem czyny zabronione popełniane przez osoby przed
    > ukończeniem 17 lat?

    Hę?

  • 50. Data: 2008-06-22 08:16:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 21 Jun 2008 15:15:00 +0200, januszek napisał(a):

    > Ją też? ;P
    I coś ok. kilku tysięcy kobiet rocznie w Polsce
    o ile dobrze zapamiętałem podawane w telewizorni
    statystyki dotyczące wykonywania pewnej procedury
    medycznej.

    --
    pozdro\
    poreba