  • 31. Data: 2008-06-20 23:57:42
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krystian Zaczyk pisze:

    > W opisie czynu z art. 200 nie ma nic o wieku sprawcy, więc omamy ma ten,
    > kto widzi tam COŚ na ten temat ;-)

    Zostaw. Buzdygana nie przekonasz. Jak sama nazwa wskazuje - to narzędzie
    tępe ;->

    A jak będziesz uparty, to zacznie "argumentować", że przyjedzie "po
    męsku" porozmawiać.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Arnold_Buzdygan

  • 32. Data: 2008-06-21 00:16:40
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

    > Jest w art. 10.
    > Właśnie problem w tym, że nie widzisz całości.

    Twoja "całość" wynika z, jak już pisałem, pomieszania pojęć
    i błędnego zrozumienia treści tego artykułu:

    Art. 10 mówi o _odpowiedzialności z KK_ (określonej np.
    w drugiej cześci Art. 200 po "podlega...") tego, kto popełnia czyn
    zabroniony, po ukończeniu 17 lat. Nie mówi *nic* o znamionach
    czynu (o tym mówi np. 1. część Art. 200 - "Kto...").

    Art. 10. § 1. Na zasadach określonych w tym kodeksie odpowiada
    ten, kto popełnia czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat.

    Oznacza to inaczej *tylko* to, że na zasadach określnych w tym
    kodeksie nie odpowiada ten, kto popelnia czyn zabroniony przed
    ukończeniem 17 lat. I nic więcej już nie oznacza.

    Innymi słowy, pomylenie odpowiedzialności za czyn z samym
    czynem doprowadziło Cię do przypisania warunku wieku (który jest
    jedynie warunkiem odpowiedzialności) do znamion czynu (takiego
    warunku nie ma opisie czynu) -- i tak powstała nieistniejaca "całość" ;-)

    > Nie jest bo OBIE osoby muszą odpowiadać opisowi zawartemu w kodeksie.

    J.w. -- w art. 200 opisana jest tylko jedna.

    > Nie jest

    Aha.

    Krystian

  • 33. Data: 2008-06-21 08:31:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krystian Zaczyk napisał:
    [..]
> [...]
    > zabroniony, po ukończeniu 17 lat. Nie mówi *nic* o znamionach
    > czynu (o tym mówi np. 1. część Art. 200 - "Kto...").

    A ten "KTO" wymieniony jest właśnie w art. 10.

    I wszystko jasne.

> [...]
    > jedynie warunkiem odpowiedzialności) do znamion czynu (takiego
    > warunku nie ma opisie czynu) -- i tak powstała nieistniejaca "całość" ;-)

    Nie. Pisałem Ci już, ale puszczasz to mimo uszu - art.200 powstał w celu
    ochrony małoletniego przed WYKORZYSTANIEM go przez dorosłego.

    > J.w. -- w art. 200 opisana jest tylko jedna.

    Są dwie. Bo do tego tanga trzeba dwojga.

    Arek

  • 34. Data: 2008-06-21 10:14:54
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

    > Użytkownik Krystian Zaczyk napisał:
    > [..]
    >
    > A ten "KTO" wymieniony jest właśnie w art. 10.

    Ale nie wymieniony jako warunek popełnienia czynu, tylko odpowiedzialności
    z ustawy karnej za _popełniony_ czyn.
    Osoby nie spełniające tego warunku, a popełniające czyn zabroniony
    (jeżeli jest przestępstwem) podlegają Ustawie o postepowaniu w sprawach
    nieletnich, która nie ma w ogóle swojej części opisującej czyny, bo jest
    uzupełnieniem ustawy karnej i do niej sie w tej sprawie na poczatku
    odwołuje.

    > I wszystko jasne.

    Jeżeli to zrozumiesz - i przestaniesz mieszać znamiona
    czynu z warunkami odpowiedzialności za niego - będzie jasne.

    > Nie. Pisałem Ci już, ale puszczasz to mimo uszu - art.200 powstał w celu
    > ochrony małoletniego przed WYKORZYSTANIEM go przez dorosłego.

    Bo nie chcę komentować wszystkich Twoich błędnych stwierdzeń,
    a to jest błędne podwójnie. Ale wedle woli:
    Maloletni to osoba poniżej 18 roku życia, a artykuł chroni do ukończenia
    15-tego. Ponadto nic o dorosłości sprawcy w tym artykule nie ma,
    więc artykuł (na szczeście) chroni np. 4-latka przed wykorzystaniem
    zarówno przez 19, jak i 16 latka. Inna będzie tylko odpowiedzialność
    obydwu (jeden z ustawy karnej, drugi z ustawy o nieletnich).

    > Są dwie. Bo do tego tanga trzeba dwojga.

    W Art. 200 opisany jest wiek tylko jednej. Art. 10 mówi jedynie, kiedy
    ten, kto popełni ów czyn może ponieść odpowiedzialnośc z KK.

    Krystian

  • 35. Data: 2008-06-21 11:00:42
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    gargamel <s...@d...lina> napisali:

    > nie znam szczułw, le czy ta utawa nie tyczy się przypadkiem do osób
    > pełnoletnich?

    Nie tylko. Przede wszystkim okresla co jest czynem zabronionym.
    To ze osoba ponizej 15 lat nie bedzie odpowiadac na zasadach okreslonych w
    KK, nie oznacza, ze nie popelnia przestepstwa.
    Ustawa okresla co nie jest przestepstwem i kryterium wieku przy tym nie
    wymienia.
    Czyli oprocz odpowiedzialnosci karnej wszystkie inne zasady sie stosuje -
    np. zapobieganie, zatrzymanie, obrona wlasna i sad rodzinny.

  • 36. Data: 2008-06-21 12:31:41
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Prokurator nie mógł
    > stwierdzić inaczej -- ciaża bez obcowania płciowego jest mało
    > prawdopodobna ;-), a dziewczyna nie miała 15 lat.

    ale małe prawdopodobieństwo istnieje, to spotkało Marie Magdalenę :O)

  • 37. Data: 2008-06-21 12:50:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik gargamel napisał:
    > durniów u nas nie brakuje, tylko zastanawia mnie jedno, ostatnio była
    > jakaś debata w TV na ten temat, i głupie feministki posiłkowały się taką
    > bzdurą, ale nikt tym bzdurom nie zaprzeczył, nie skorygował, czyżby
    > jakaś cenzura?

    Barani pęd, brak dociekliwości , no i trzeba pamiętać, że prawie połowa
    ludzi jest za skrobankami na życzenie, więc teraz nogami i rękami będą
    się zapierać, że seks nastolatków to "czyn zabroniony".
    Nigdy nie pojmę tego zaciekłego pędu do mordowania, ale tak niestety jest.

    Na szczęście w poniedziałek będę miał przyjemność rozmawiać z
    Ćwiąkalskim to dowiem się jakie konsekwencje wyciągnie wobec tego
    prokuratora co poświadczył nieprawdę by umożliwić skrobankę.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 38. Data: 2008-06-21 12:57:33
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jacek Krzyzanowski pisze:
    > Nie tylko. Przede wszystkim okresla co jest czynem zabronionym.
    > To ze osoba ponizej 15 lat nie bedzie odpowiadac na zasadach okreslonych w
    > KK, nie oznacza, ze nie popelnia przestepstwa.

    gdyby popełnił przestępstwo, to by odpowiadał
    choć Ty nie mieszaj pojęcia 'czynu zabronionego' i 'przestępstwa'

    KG

  • 39. Data: 2008-06-21 13:05:50
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > nieletnich, która nie ma w ogóle swojej części opisującej czyny, bo jest
    > uzupełnieniem ustawy karnej i do niej sie w tej sprawie na poczatku

    Bzdura.
    Ale może tak zrozumiesz:
    Art. 200 jest w dziale "Przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i
    obyczajności"

    I teraz powiedz mi, że seks dwójki 14 latków jest przestępstwem
    przeciwko obyczajności?

> [...]
    > W Art. 200 opisany jest wiek tylko jednej. Art. 10 mówi jedynie, kiedy
    > ten, kto popełni ów czyn może ponieść odpowiedzialnośc z KK.

    Nie. Jest dwóch. Do seksu potrzeba - co najmniej - dwóch osób.
    Zgadza się?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 40. Data: 2008-06-21 13:06:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:
> [...]
    > Czyli oprocz odpowiedzialnosci karnej wszystkie inne zasady sie stosuje -
    > np. zapobieganie, zatrzymanie, obrona wlasna i sad rodzinny.

    Tyle, że czynem zabronionym są kontakty seksualne osoby mającej
    skończone 17 lat z osobą nie mającą skończonych 15 lat.

    A nie dwójki 14 latków.

    pozdrawiam
    Arek

    --