  • 51. Data: 2008-06-22 10:09:07
    Temat: Re: Czy 12-to tygodniowy plemnik to już człowiek?
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrng5q443.9ov.j.krzyzanowski@mech.pkpik.pl...

    > Polecam czytanie ze zrozumieniem.

    Też sobie wybrałeś adresata. Arek i rozumienie;)))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 52. Data: 2008-06-22 10:12:11
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Jak Cię tak to boli to boli purysto to proszę bardzo:

    14 latek mordujący innego człowieka nie popełnia morderstwa przygłupie?

  • 53. Data: 2008-06-22 10:15:45
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości

    > W opisie czynu z art. 200 nie ma nic o wieku sprawcy, więc omamy ma ten,
    > kto widzi tam COŚ na ten temat ;-)

    Choćbyś i 100 lat tumanowi tłumaczył to i tak szans na wytłumaczenie nie
    masz.
    On nawet nazwisko ma młotopochodne ;)))

  • 54. Data: 2008-06-22 10:32:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Nostradamus napisał:
    [..]
    > 14 latek mordujący innego człowieka nie popełnia morderstwa przygłupie?

    Popełnia.

    Ale Ty wróć do piaskownicy bo jeszcze nie nauczyłeś się dyskutować z
    dorosłymi i za chwilę zrobisz sobie poważne "bubu".

    zdrówka
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 55. Data: 2008-06-22 21:37:26
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To nie pytaj Buzdygana, bo ci naopowiada bredni...

    Mogą być brednie, byleby były spójne logicznie. ;)

    > Hę?

    *Jeśli* np. seks z osobą nieletnią nie jest czynem zabronionym, gdy
    jest popełniany przez osobę poniżej siedemnastego roku życia, to co nim
    jest? *Jeśli* wszystkie czyny opisane w kodeksie karnym są czynami
    zabronionymi tylko, gdy są popełniane przez osoby powyżej siedemnastego
    roku życia, to co oznacza rozróżnienie w artykule 10?

    To jest oczywiście pytanie do Arka.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 56. Data: 2008-06-22 23:10:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    argothiel pisze:

    > *Jeśli* np. seks z osobą nieletnią nie jest czynem zabronionym, gdy
    > jest popełniany przez osobę poniżej siedemnastego roku życia, to co nim

    Gdyby babcia miała koła, byłaby dyliżansem.

  • 57. Data: 2008-06-23 00:32:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik argothiel napisał:
> [...]
    > zabronionymi tylko, gdy są popełniane przez osoby powyżej siedemnastego
    > roku życia, to co oznacza rozróżnienie w artykule 10?

    Raczej do domorosłych prawników na tej grupie, którzy jak się okazuje
    nawet nie wiedzą co to jest czyn zabroniony. :)
    Ale koniec języka za przewodnika - szczególnie zasięgnięty u osoby,
    która się zna :)
    I UWAGA !:
    Czyn zabroniony to czyn bezprawny obwarowany sankcją karną.

    I wszystko się wyjaśniło.
    No chyba, że ktoś mi tu zacznie teraz wmawiać, że seks 14 latków jest
    obwarowany sankcją karną ??

    Co do Twojego pytania - "czyn zabroniony" jest pojęciem prawnym
    związanym ściśle z kodeksem karnym i
    Mówienie, że 12 latek, który - załóżmy - zabił człowieka popełnił czyn
    zabroniony jest więc pewnym błędem.
    Już bardziej zbrodnia czy przestępstwo są językowo poprawne, choć
    przecież nie można 12 latkowi przypisać - wg kodeksu - zbrodni lub
    przestępstwa.

    No ale tak to jest jak się próbuje mieszać pojęcia powiedzmy branżowe z
    pospolitymi by osiągać swoje cele. :(

    Teraz ja Ciebie zapytam - czy seks 14 latków jest przestępstwem...
    ups... jest czymś z ciemnej strony mocy ?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 58. Data: 2008-06-23 02:06:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek pisze:

    > Czyn zabroniony to czyn bezprawny obwarowany sankcją karną.
    >
    > I wszystko się wyjaśniło.
    > No chyba, że ktoś mi tu zacznie teraz wmawiać, że seks 14 latków jest
    > obwarowany sankcją karną ??

    Art. 200 KK.

    > Co do Twojego pytania - "czyn zabroniony" jest pojęciem prawnym
    > związanym ściśle z kodeksem karnym i
    > Mówienie, że 12 latek, który - załóżmy - zabił człowieka popełnił czyn
    > zabroniony jest więc pewnym błędem.

    ROTFL

  • 59. Data: 2008-06-23 05:33:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Arek pisze:
> [...]
    > która się zna :)
    > I UWAGA !:
    > Czyn zabroniony to czyn bezprawny obwarowany sankcją karną.

    ona może się zna, tylko Ty nie rozumiesz jej odpowiedzi (niedokładnej
    zresztą)
    przeczytaj może art.115 par 1 kk i poszukaj gdzie jest tam mowa o
    sankcji karnej

    > I wszystko się wyjaśniło.
    > No chyba, że ktoś mi tu zacznie teraz wmawiać, że seks 14 latków jest
    > obwarowany sankcją karną ??

    jest zachowaniem o znamionach określonych w ustawie karnej, w art.200 kk

    KG

  • 60. Data: 2008-06-23 07:59:44
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(wytnij)@gazeta.com.p>

    > Teraz ja Ciebie zapytam - czy seks 14 latków jest przestępstwem... ups...
    > jest czymś z ciemnej strony mocy ?
    Poczytaj jeszcze ustawę o postępowaniu w sprawach nieletnich:
    art. 1 § 1.postępowania w sprawach o czyny karalne - w stosunku do osób,
    które dopuściły się takiego czynu po ukończeniu lat 13, ale nie ukończyły
    lat 17,
    § 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) "nieletnich" - rozumie się przez to osoby, o których mowa w § 1,
    2) "czynie karalnym" - rozumie się przez to czyn zabroniony przez ustawę
    jako: a) przestępstwo lub przestępstwo skarbowe ..
    ZiPi