  • 1. Data: 2006-04-18 23:54:04
    Temat: zmiana zamkow a wyprowadzenie
    Od: "R_^^_A" <r...@o...pl>

    Dzien Dobry

    mam kilka pytan do szanownej grupy.Troche poczytalem archiwum ale nie
    rozwialo to moich watpliwosci.
    Mam taka sytuacje:
    -jestem glownym najemca mieszkania komunalnego.
    Kilka lat temu zameldowalem kuzynke ktora sie wprowadzila do mieszkania.
    Po jakims czasie stala sie bardzo konfliktowa i poprosilem zeby sie
    wyprowadzila.
    Zgodzila sie,zabrala wszystkie swoje rzeczy ale powiedziala ze sie nie
    wymelduje.
    pytania
    -jesli zmienie zamki(nie ma zadnych jej rzeczy w mieszkaniu)to przychodzac z
    policja
    bede musial ja wpuscic?bo na przyklad rozmysli sie i powie ze chce mieszkac
    z powrotem.
    -skladam wniosek o wymeldowanie z urzedu,wiem ze to troche potrwa ale
    wlasnie to mnie
    niepokoi bo na pewno dowie sie ze chce ja wymeldowac i przez ten czas boje
    sie ze moze
    zrobic mi jakis numer np. pod moja nieobecnosc wniesc swoje rzeczy i
    powiedziec ze
    nigdzie sie nie wyprowadzala.Na sasiadow nie ma co liczyc bo kazdy pilnuje
    swojego nosa.
    Wiem ze meldunek to tylko zaswiadczeniei jest tylko informacja a czy ktos
    mieszka czy nie na
    podstawie wiedzy sasiadow ktorzy moga ja widziec na klatce schodowej to
    bzdura.

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2006-04-19 00:16:48
    Temat: Re: zmiana zamkow a wyprowadzenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    R_^^_A [###r...@o...pl.###] napisał:

    Czyli jak rozumiem nie mieszka? Conajmniej 6 miesięcy? Składasz
    wniosek o wymeldowanie z urzędu. Wskazujesz ewentualnych świadków. O
    tym, że chcesz ją wymeldować w zasadzie dowiedzieć się nie ma jak, bo
    ewentualna korespondencja będzie przychodzić do Ciebie. Nie
    podejmujesz gdyż adresat się wyprowadził i po sprawie.

    zamki oczywiście możesz wymienić. Samo zameldowanie nie jest prawem do
    przebywania w lokalu. Zwłaszcza, gdy nie ma żadnej umowy, a
    postępowanie o wymeldowanie z urzędu jest w trakcie. Wpuścić jej wcale
    nie musisz, bowiem nie ma żadnego tytułu prawnego do użytkowania
    lokalu.

  • 3. Data: 2006-04-19 00:41:02
    Od: "R_^^_A" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

    > Czyli jak rozumiem nie mieszka? Conajmniej 6 miesięcy?
    nie mieszka 2 miesiace

    > O tym, że chcesz ją wymeldować w zasadzie dowiedzieć się nie ma jak,
    a nie musze wskazac miejsca jej pobytu?
    bo cos mi sie obilo o uszy ze wtedy jest jakas dluzsza procedura

    > ewentualna korespondencja będzie przychodzić do Ciebie. Nie
    > podejmujesz gdyż adresat się wyprowadził i po sprawie.

    zawsze moze isc na poczte i sprawdzic czy nie ma do niej awiz(a).....

> [...]
    > postępowanie o wymeldowanie z urzędu jest w trakcie. Wpuścić jej wcale
    > nie musisz, bowiem nie ma żadnego tytułu prawnego do użytkowania
    dziekuje bardzo za odpowiedz

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2006-04-19 01:34:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R_^^_A wrote:

    > a nie musze wskazac miejsca jej pobytu?

    Jak nie znasz, to nie.

    > bo cos mi sie obilo o uszy ze wtedy jest jakas dluzsza procedura

    Owszem. Bo jak miejsce pobytu znasz, to tam jest wysyłane wezwanie do
    tej osoby, żeby się wytłumaczyła, gdzie tak na prawdę mieszka.

    A jak nie wiadomo, gdzie mieszka, to dzielnicowy będzie musiał zrobić
    "wywiad środowiskowy" żeby upewnić się, że faktycznie jej nie widać.

  • 5. Data: 2006-04-19 07:17:31
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "R_^^_A" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zgodzila sie,zabrala wszystkie swoje rzeczy ale powiedziala ze sie nie
    > wymelduje.

    To idz i sam ja wymelduj - a ona ma nawet taki obowiazek, mozna doprowadzic
    do ukarania jej mandatem karnym :) Bo niedopelnienie obowiazku meldunkowego
    jest wykroczeniem

    > pytania
    > -jesli zmienie zamki(nie ma zadnych jej rzeczy w mieszkaniu)to przychodzac
    > z policja

    Meldunek nie daje zadnych praw, to tylko potwierdzenie stanu faktycznego
    gdzie obecnie dana osoba mieszka. Dlatego niedopelnienie obowiazku
    meldunkowego jest wykroczeniem

    > bede musial ja wpuscic?bo na przyklad rozmysli sie i powie ze chce
    > mieszkac z powrotem.

    To niech podeprze sie jakims dokumentem stwierdzajacym prawo do mieszkania -
    np umowa itp

    > -skladam wniosek o wymeldowanie z urzedu,wiem ze to troche potrwa ale
    > wlasnie to mnie
    > niepokoi bo na pewno dowie sie ze chce ja wymeldowac i przez ten czas boje
    > sie ze moze

    jak moze sie dowiedziec?

    > zrobic mi jakis numer np. pod moja nieobecnosc wniesc swoje rzeczy i
    > powiedziec ze

    No to zmien zamki, skoro ma klucze to nawet jest to wskazane

    Jacek

  • 6. Data: 2006-04-19 19:19:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    R_^^_A [###r...@o...pl.###] napisał:
    > nie mieszka 2 miesiące

    No to trochę z krótko na wymeldowanie z urzędu.

    > a nie musze wskazać miejsca jej pobytu?
    > bo cos mi się obiło o uszy ze wtedy jest jakąś dłuższa procedura

    Nie musisz, jak minie te 6 miesięcy.

    > zawsze Mozę iść na poczte i sprawdzic czy nie ma do niej
    awiz(a).....

    Może. Ale szansa jest nie za wielka. Prędzej mogła zgłosić
    "przekierowanie".