  • 1. Data: 2003-03-26 21:54:04
    Temat: zmiana wykonawcy robót
    Od: "dakon" <d...@w...pl>

    Od paru lat prowadze firme budowlana. Od jakiegos czasu z powodu
    niesolidnosci moich inwestorow (firmy developerskie) mam klopoty z
    komornikami. W chwili obecnej prowadze roboty budowlane i tydzien temu
    komornik zajal mi moje wierzytelnosci u inwestora. Sa to tylko
    wierzytelnosci za wystawione ale jeszcze nie zaplacone faktury. Tych
    pieniedzy raczej juz nie odzyskam ale roboty sa jeszcze dalej kontynuowane i
    beda wystawiane dalsze faktuty. z przyczyn jak wyzej nie ma sensu wystawiac
    faktur wiedzac ze i tak komornik zajmie mi te pieniadze u inwestora skoro
    zajecie jeszcze nie jest zdjete a wrecz przeciwnie moga dojsc nowe.
    Jak mozna wyciagnac pozostale pieniadze, kto moze wystawic fakture czy moze
    wprowadzic nowa firme aneksem do umowy eliminujac moja firme z dalszych
    robot bez konsekwencji prawno-finansowych ( oczywiscie za zgoda inwestora
    ktory zgodzilby sie na takie rozwiazanie pomagajac mi w ten sposob odzyskac
    pieniadze, w kazdym razie zgoda inwestora jest )? Jak wyglada to prawnie?
    Chce splacic wierzycieli ale w taki sposob nie moge dalej prowadzic
    dzialalnosci gdy komornik zabiera mi wszystko co zarobie. mam zalegle
    wyplaty dla pracownikow i ZUS.
    sprawa bardzo pilna, komornicy to hieny!!!!!!!

  • 2. Data: 2003-03-27 09:28:50
    Temat: Re: zmiana wykonawcy robót
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dla porządku chciałbym Cię poinformować, że jeśli uda Ci się zrealizować
    swój projekt, to popełnisz przestępstwo.
    Kodeks karny:

    Art. 300. $ 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.
    $ 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone
    zajęciem, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    $ 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    $ 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 301. $ 1. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli udaremnia lub
    ogranicza zaspokojenie ich należności przez to, że tworzy w oparciu o
    przepisy prawa nową jednostkę gospodarczą i przenosi na nią składniki
    swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    $ 2. Tej samej karze podlega, kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli
    doprowadza do swojej upadłości lub niewypłacalności.
    $ 3. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli w sposób lekkomyślny doprowadza
    do swojej upadłości lub niewypłacalności, w szczególności przez trwonienie
    części składowych majątku, zaciąganie zobowiązań lub zawieranie transakcji
    oczywiście sprzecznych z zasadami gospodarowania, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

  • 3. Data: 2003-03-29 22:32:23
    Od: "GHOST" <W...@w...pl>

    oglosic upadłosc
    otworzyc firme na kogos innego