  • 1. Data: 2003-03-26 21:47:10
    Temat: STAWKA ZA KARTĘ POJAZDU - zła interpretacja ustawy
    Od: "krzysiek" <a...@f...pl>

    Chodzi o rejertacje motocykla, ściślej o karte pojazdu, a jeszcze ściślej o
    wysokość stawki.

    W mysl poniższej ustawy karta pojazdu powinna mnie kosztowac 500 zł,
    a żądają żebym zapłacił 1000, tak jak za pojazd niedopuszczony do ruchu lub
    dopuszczony
    warunkowo w kraju pochodzenia.
    Przeciez pojazd mój był wyraźnie dopuszczony do ruchu, bo mam francuski
    dowód (przetłumaczony zresztą), świadectwo legalności itd.
    O co tu chodzi???
    Pytam się - to w jakim przypadku płaci sie 500 ???
    Pan kierownik na to - "hmmmm, a to ciekawe... hmmmm, no faktycznie, hmmmm no
    nie wiem, a może jakiś ambasador przyjezdza do Polski i rejestruje swoje
    auto - to może wtedy płaci 500...hmm"
    Jestem przekonany, że to wina pracowników w moim powiatowym urzedzie
    komunikacji.
    Jak mam udowodnić tym ze moj motor podlega pod $1.1. tej ustawy?
    Zresztą, czy ja to muszę udowadniać.
    Myśle, że rozporządzenie jest dosyc jasne, ale niekompetentni urzędnicy
    upraszczając sobie
    przepisy i kazdemu solą po tysiącu nie wnikając w dokumenty pojazdu.

    "Spór ustny" tocze już od 2 tygodni i mam wrażenie, że już sobie zdali z
    tego sprawe, że źle robią, ale przez własne zaniedbanie zabrneli juz tak
    daleko rejestrując w ten sposób od 10 marca kilka/kilkanaście pojazdów, że
    dla bezpieczeństwa obstają przy swoim bojąc sie rozdmuchania sprawy i
    powracających po zwrot pieniedzy klientów.
    Nie wiem jak i gdzie się od tego odwołać.
    Nie mam nawet od czego sie odwołać ponieważ nie dają mi na piśmie odmowy
    rejestracji tylko źle (moim zdaniem) interpretują ustawę.
    Dzwoniłem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego ale Pani Prezes nic mi nie
    potrafiła wyjaśnić. Skieruję to na droge postepowania cywilnego, to już
    sobie napewno
    w tym sezonie na moim upragnionym motorze nie pojeżdże.Może do jakiejś
    gazetki, chociaż nie chce nikogo ośmieszać, ale walcze tyko o swoje.
    Gdyby ktoś bardziej oświecony mógłby mi pomóc...

    krzysiek
    a...@p...onet.pl

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 4 marca 2002 r.
    w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu.
    (Dz. U. Nr 18, poz. 177)

    Na podstawie art. 77 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, Nr 123, poz. 779 i Nr 160, poz.
    1086, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 133, poz. 872, z 1999 r. Nr 106, poz.
    1216, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 483 i Nr 53, poz. 649 oraz z
    2001 r. Nr 27, poz. 298, Nr 106, poz. 1149, Nr 110, poz. 1189, Nr 111, poz.
    1194, Nr 123, poz. 1353, Nr 125, poz. 1371, Nr 129, poz. 1444, Nr 130, poz.
    1452 i Nr 154, poz. 1798) zarządza się, co następuje:

    § 1. 1. Za wydanie karty pojazdu przy pierwszej rejestracji pojazdu na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej organ rejestrujący, z zastrzeżeniem
    ust. 2, pobiera opłatę w wysokości 500,00 zł.

    2. Za wydanie karty pojazdu dla pojazdu niedopuszczonego do ruchu lub
    dopuszczonego do ruchu czasowo albo warunkowo w państwie pochodzenia organ
    rejestrujący pobiera opłatę w wysokości 1.000,00 zł.

    3. Za wydanie wtórnika karty pojazdu organ rejestrujący pobiera opłatę w
    wysokości 75,00 zł.

    § 2. W stosunku do pojazdów objętych przed dniem wejścia w życie
    rozporządzenia procedurą tranzytu przez graniczny urząd celny i zgłoszonych
    do odprawy w wyznaczonym terminie, organ rejestrujący, wydając kartę
    pojazdu, pobiera opłatę w wysokości dotychczasowej, jeżeli rejestracja
    pojazdu, o której mowa w § 1 ust. 1, nastąpi do dnia 31 grudnia 2002 r.

    § 3. Traci moc rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z
    dnia 19 czerwca 1999 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie karty pojazdu
    (Dz. U. Nr 57, poz. 612 i z 2001 r. Nr 52, poz. 558).

    § 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 dni od dnia ogłoszenia.