    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zmiana umowy o pracę a urlop
    Date: Sat, 30 Jun 2007 10:50:03 -0700

    - witam, odpowiedzcie mi proszę na nurtujące mnie pytanie. Otóż
    sprawa
    wygląda następująco. Dnia 30 czerwca dobiegnie kresu umowa na czas
    określony, którą podpisałem rok temu. Jest to druga umowa, pierwsza
    była
    na okres próbny. Teraz liczyłem, że dostanę trzecią umowę, od 1 lipca
    na
    czas określony a co za tym idzie z mocy prawa nabierze ona charakteru
    pracy na czas nieokreślony. Niestety, jak się okazało pracodawca chce
    teraz ze mną podpisać li tylko umowę na czas zastępstwa. Trudno,
    szkoda,
    namyślam się jeszcze czy ją przyjąć gdyż nowe zadania jakie postawił
    przede mną są dużo większe niż wcześniej, a płaca pozostanie taka
    sama.
    Nie w tym jednak problem.
    Jak to jest z urlopem. W tym roku nie wykorzystałem jeszcze ani
    jednego
    dnia z należącej mi puli, bo planowałem urlop na październik. I co
    teraz? Jeśli przyjmę umowę na czas zastępstwa to wcześniejsze dni
    urlopu
    chyba będą obowiązywały i w październiku będę mógł iść na miesięczny
    wypoczynek? A co się stanie jeśli umowy tej nie przyjmę? Przepadnie
    mi
    13 dni urlopu i wiele godzin nadliczbowych "do wybrania". Czy
    pracodawca
    ma obowiązek mi za te dni/godziny zapłacić? Hm... no nie wiem co z
    tym
    fantem zrobić? Napiszcie proszę.
    - pozdrawiam - Sławek