  • 1. Data: 2008-05-03 08:19:36
    Temat: zgłoszenie celne,jak to załawić,? gdzie dostac komplet dokumentów???
    Od: m...@g...com

    Witam
    Kupiłem kilka akcesorii do komputera w USA za 113$,otrzymałem dzisiaj
    pismo z Urzedu pocztowego w Bytomiu ze przesylka dotarła do nich i
    musze wysłać im zgłoszenie celne na Jednolitym Dokumencie
    Administracyjnym SAD ,do pisma dołaczyli tylko fakturę ze sklepu.
    Szukam juz od godziny tego dokumentu ale nie mozna go nigdzie
    pobrac,czy mozna go tylko dostac w urzedzie celnym? Czy przypadkiem
    nie powinni mi go wysłac wraz z zawiadomieniem o nadejsciu
    paczki ?.Prosze pomózcie mi bo ta biurokracja mnie wykancza

  • 2. Data: 2008-05-03 10:17:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > nie powinni mi go wysłac wraz z zawiadomieniem o nadejsciu
    > paczki ?.Prosze pomózcie mi bo ta biurokracja mnie wykancza

    Druki SAD kupuje się.

    Jeżeli SAD będziesz wypełniał po raz pierwszy to zastanów się, czy nie
    odżałować 100 plz i nie zlecić wypełnienia w agencji celnej.

    Samodzielnie raczej nie wypełnisz go poprawnie.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-05-03 10:32:37
    Od: m...@g...com

    gdzie mozna je kupic? 100zł za wypełnienie SAD to połowa wartosci
    mojej przesyłki :(
    Do urzedu celnego mam 70km,chce załatwic wszystko na odległosc,bo nie
    mam mozliwosci jezdzic i załatwiac formalnosci.
    A wszystko wydawało sie ze bedzie bardzo łatwe, przed zakupem troche
    poczytałem wypowiedzi osob ktore kupiły cos z USA,z opisów wynikało
    ze w urzedzie celnym sami wyliczą mi cło i podatek ktory bede musiał
    zapłacic kurierowi przy odbiorze przesyłki,kolega odebrał tydzien temu
    przesylke i tak to własnie wygladało,zadnych dokumentow SAD,tylko
    faktura wraz z numerem rachunku urzedu celnego na ktory trzeba wpłacic
    cło i podatek.

  • 4. Data: 2008-05-03 10:49:22
    Od: m...@g...com

    Czy to prawda ze dokument SAD jest tylko dla firm i osoba prywatna
    tego nie musi wypełniac ?Takie czytałem wypowiedzi na forum. Zrobiłem
    bład ze na fakturze z USA wpisałem adres mojego miejsca pracy,moze
    dlatego chca ode mnie ten dokument .

  • 5. Data: 2008-05-03 13:30:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > tego nie musi wypełniac ?Takie czytałem wypowiedzi na forum. Zrobiłem
    > bład ze na fakturze z USA wpisałem adres mojego miejsca pracy,moze

    To jest dokument związany ze zgłoszeniem do odprawy celnej.
    Tak więc prowadzenie lub nie DG nie ma tu nic do rzeczy, jeśli wartość
    towary >= ileś tam euro.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-05-03 13:45:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    m...@g...com wrote:
    > gdzie mozna je kupic? 100zł za wypełnienie SAD to połowa wartosci
    > mojej przesyłki :(

    Taniej będzie jak zlecisz :-)

    IMHO, Żaden normalny człowiek bez przeszkolenia nie jest w stanie tego
    zrobić poprawnie za pierwszym razem.

> [...]
    > przesylke i tak to własnie wygladało,zadnych dokumentow SAD,tylko
    > faktura wraz z numerem rachunku urzedu celnego na ktory trzeba wpłacic

    IMHO, niemożliwe.

    Celnik nie "zwolni" Ci towaru, jeśli nie zapłacisz cła i VAT-u.
    Chyba, że cło i VAT zostały zapłacone przez firmę kurierską / pocztę i
    to im kolega ma zapłacić zgodnie z fakturą.

    Jeśli to przyszło którąś z firm kurierskich typu UPS / DHL / FedEx to
    one odprawiają towar w Twoim imieniu. Jeśli tego nie zrobiły to dzwonisz
    i robisz im zjebkę.

    Jeśli to wysyłałeś USPS (a na to wygląda, skoro kwit dostałeś z poczty),
    to albo załatwiasz to samodzielnie, albo dzwonisz i bardzo grzecznie
    prosisz ujmując szanownych pocztowców pod kolanka, żeby Ci to odprawili
    we własnym zakresie.

    Wtedy wystawiają nie SAD tylko inny kwit, który się nazywa "Dokument
    potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)",
    przyjeżdża listonosz/doręczyciel (nie wiem która forma jest politycznie
    poprawna), kasuje należności celne i wydaje paczkę.

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-05-03 15:26:00
    Od: m...@g...com

    >To jest dokument związany ze zgłoszeniem do odprawy celnej.
    Tak więc prowadzenie lub nie DG nie ma tu nic do rzeczy, jeśli
    wartość
    towary >= ileś tam euro >

    Czytałem ze taki dokument wymagany jest przy zakupie powyzej 1000
    euro ,bardzo trzeba sie naprosic zeby poczta załatwiła formalnosci
    celne za mnie ?

  • 8. Data: 2008-05-03 20:11:17

    Ktos cie niezle nasciemnial odkad pamietam musialem jezdzic do poznania do
    urzedu celnego i tracic 2 dni zeby zalatwic 2 glupie papierki i zabulic
    agencji !
    W twoim wypadku zostaje agencja Faks i pelnomocnictwo