eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozgłoszenie celne,jak to załawić,? gdzie dostac komplet dokumentów??? › Re: zgłoszenie celne,jak to załawić,? gdzie dostac komplet dokumentów???
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgłoszenie celne,jak to załawić,? gdzie dostac komplet dokumentów???
    Date: Sat, 03 May 2008 15:45:51 +0200

    m...@g...com wrote:
    > gdzie mozna je kupic? 100zł za wypełnienie SAD to połowa wartosci
    > mojej przesyłki :(

    Taniej będzie jak zlecisz :-)

    IMHO, Żaden normalny człowiek bez przeszkolenia nie jest w stanie tego
    zrobić poprawnie za pierwszym razem.

    > Do urzedu celnego mam 70km,chce załatwic wszystko na odległosc,bo nie
    > mam mozliwosci jezdzic i załatwiac formalnosci.
    > A wszystko wydawało sie ze bedzie bardzo łatwe, przed zakupem troche
    > poczytałem wypowiedzi osob ktore kupiły cos z USA,z opisów wynikało
    > ze w urzedzie celnym sami wyliczą mi cło i podatek ktory bede musiał
    > zapłacic kurierowi przy odbiorze przesyłki,kolega odebrał tydzien temu
    > przesylke i tak to własnie wygladało,zadnych dokumentow SAD,tylko
    > faktura wraz z numerem rachunku urzedu celnego na ktory trzeba wpłacic
    > cło i podatek.

    IMHO, niemożliwe.

    Celnik nie "zwolni" Ci towaru, jeśli nie zapłacisz cła i VAT-u.
    Chyba, że cło i VAT zostały zapłacone przez firmę kurierską / pocztę i
    to im kolega ma zapłacić zgodnie z fakturą.

    Jeśli to przyszło którąś z firm kurierskich typu UPS / DHL / FedEx to
    one odprawiają towar w Twoim imieniu. Jeśli tego nie zrobiły to dzwonisz
    i robisz im zjebkę.

    Jeśli to wysyłałeś USPS (a na to wygląda, skoro kwit dostałeś z poczty),
    to albo załatwiasz to samodzielnie, albo dzwonisz i bardzo grzecznie
    prosisz ujmując szanownych pocztowców pod kolanka, żeby Ci to odprawili
    we własnym zakresie.

    Wtedy wystawiają nie SAD tylko inny kwit, który się nazywa "Dokument
    potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)",
    przyjeżdża listonosz/doręczyciel (nie wiem która forma jest politycznie
    poprawna), kasuje należności celne i wydaje paczkę.

    Piotrek