  • 1. Data: 2007-07-13 19:34:50
    Temat: zerwanie umowy na internet podpisanej z handlowcem?
    Od: Andrzej Pindor <a...@g...pl>

    Witam,
    zastanawiam się nad nabyciem dostępu do internetu ze Sferii. Nie wierzę
    jednak, po doświadczeniach z blue connect, że internet bezprzewodowy
    może spełnić moje wymagania. W obecnej chwili jednak jest to *jedyne*
    wyjście. Czy jeśli zaproszę handlowca (sama infolinia to sugeruje) na
    miejsce ew. instalacji na prezentację i podpisanie umowy to będzie
    obowiązywać możliwość zerwania umowy po 10 dniach - w końcu umowa
    została zawarta poza siedzibą firmy Sferia?

    Chcę w ten sposób delikatnie zabezpieczyć się na taką ewentualność, że
    na prezentacji wszystko będzie ok a później nie będę mógł wysłać maila
    (pytałem - nie gwarantują *żadnej* prędkości transferu, czyli wg nich
    każda, nawet 1kb/s jest poprawna) :>

    --
    pozdrawiam
    Andrzej Pindor

  • 2. Data: 2007-07-13 20:17:32
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Andrzej Pindor" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezentacji wszystko będzie ok a później nie będę mógł wysłać maila
    > (pytałem - nie gwarantują *żadnej* prędkości transferu, czyli wg nich

    Nikt nie gwarantuje... musialbys podpisac umowe SLA co wiaze sie z kosztami
    czyli zamiast placic kilkaset PLN za te swoje 2Mbps, placil bys kilka
    tysiecy.

    Tak swoja droga internet w Sferii to totalny chlam. Nawet z najgorsza
    osiedlowa siecia radiowa nie ma porownania.

  • 3. Data: 2007-07-13 20:34:03
    Od: Andrzej Pindor <a...@g...pl>

    FlashT napisał(a):

    > Nikt nie gwarantuje... musialbys podpisac umowe SLA co wiaze sie z
    > kosztami czyli zamiast placic kilkaset PLN za te swoje 2Mbps, placil bys
    > kilka tysiecy.

    Ja jestem tego świadomy. Tylko nie chciałbym płacić 150zł/m-c jeśli się
    okaże, że będę mógł sobie oglądać komunikaty
    _przekroczony_czas_nawiązania_połączenia_ czy inne takie...

    > Tak swoja droga internet w Sferii to totalny chlam. Nawet z najgorsza
    > osiedlowa siecia radiowa nie ma porownania.

    Chłam... Tylko jeśli *nic* innego w tym miejscu dostępne nie jest a
    internet *byc* musi - rozpatrzysz każdy chłam.

    Nie wiem jednak nadal jak z możliwością rozwiązania umowy bez żadnych
    konsekewncji, jeśli została ona podpisana *poza* miejscem siedziby
    firmy. Co w przypadku, jeśli ja podpiszę umowę w miejscu instalacji z
    handlowcem a oni ze swojej strony podpiszą u siebie i przyślą pocztą?

    --
    Andrzej Pindor

  • 4. Data: 2007-07-13 21:14:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    FlashT napisał(a):

    > Tak swoja droga internet w Sferii to totalny chlam. Nawet z najgorsza
    > osiedlowa siecia radiowa nie ma porownania.

    Zdaje się, że mówisz o Sferii A.D. 2003 lub wcześniej :-) Obecna usługa
    jest całkiem, całkiem...

    A co do umowy - oczywiście możesz. Ale może wystarczy, jak się umówisz
    na prezentację? Sprawdź zasięg - tyle sam możesz ocenić.

    M.

  • 5. Data: 2007-07-13 21:28:32
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    > Zdaje się, że mówisz o Sferii A.D. 2003 lub wcześniej :-) Obecna usługa
    > jest całkiem, całkiem...

    Mowie o Sferii A.D. 2007, 12 lipca :-) Moze zalezy od miejsca, ale w
    Warszawie - Wawer predkosc jest dobijajaca. Czasami rzeczywiscie predkosc
    jest kolo 1kB/s.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 6. Data: 2007-07-13 21:31:38
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    > Ja jestem tego świadomy. Tylko nie chciałbym płacić 150zł/m-c jeśli się
    > okaże, że będę mógł sobie oglądać komunikaty
    > _przekroczony_czas_nawiązania_połączenia_ czy inne takie...

    Z przykroscia musze cie poinformowac, iz najprawdopodobniej bedziesz musial.
    A nie ma jakiejs sieci radiowej w okolicy? Moze warto poczeka na WiMax? Z
    tego co wiem ma wejsc w przeciagu roku na szersza skale.

  • 7. Data: 2007-07-13 21:45:36
    Od: Andrzej Pindor <a...@g...pl>

    FlashT napisał(a):
    > Z przykroscia musze cie poinformowac, iz najprawdopodobniej bedziesz
    > musial. A nie ma jakiejs sieci radiowej w okolicy? Moze warto poczeka na
    > WiMax? Z tego co wiem ma wejsc w przeciagu roku na szersza skale.

    Ja nie moge czekać ;-) W okolicy równiez nic nie ma a internet to
    właściwie *podstawa* i *natychmiastowa_koniecznosc* w mojej sytuacji :/

    Mam zamówione łącze tp + neo ale czas oczekiwania > 30 dni...
    XXI wiek, Warszawa i _takie_ problemy ;-) To jednak dyskusja nie na tą
    grupę ;-)

    Więc podsumujmy: jeśli wezmę sferię u handlowca na miejscu, u mnie w
    firmie - mam 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn?
    (wyczytałem na grupie w podobnych wątkach) Jaka jednak jest podstawa prawna?

    --
    pozdrawiam
    Andrzej Pindor

  • 8. Data: 2007-07-13 21:55:36
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

> [...]
    > firmie - mam 10 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn?
    > (wyczytałem na grupie w podobnych wątkach) Jaka jednak jest podstawa

    Co do podstawy prawnej to niestety nie podam, ale moge powiedziec iz to
    dziala, bo sam tak zrobilem z internetem w Aster. Nie bylo wiekszych
    problemow poza tym ze rachunek za instalacje i tak przyslali (mial byc 1PLN
    a byl 59PLN).

  • 9. Data: 2007-07-14 05:29:52
    Temat: Re: zerwanie umowy na internet podpisanej z handlowcem? [OT]
    Od: MarC0 <n...@p...pl>

    FlashT napisał(a):

    > Mowie o Sferii A.D. 2007, 12 lipca :-) Moze zalezy od miejsca, ale w
    > Warszawie - Wawer predkosc jest dobijajaca. Czasami rzeczywiscie
    > predkosc jest kolo 1kB/s.

    Na Wawrze dziala radiowka JJS. Jak poprosisz o 1-2Mbit to dostaniesz na
    5GHz.

    jjs.pl

  • 10. Data: 2007-07-14 08:43:18
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "MarC0" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Na Wawrze dziala radiowka JJS. Jak poprosisz o 1-2Mbit to dostaniesz na
    > 5GHz.
    > jjs.pl

    No akurat jest tez tam internet w radionecie zalozony i sa o 2/3 tansi od
    Was :)

    Pozdrawiam,
    FlashT