  • 11. Data: 2006-08-15 15:39:01
    Temat: Re: zbyt tani sklep z oprogramowanem ;)
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia 14 Aug 2006 11:31:34 -0700, adamopal napisał(a):

    > Dziwna sprawa z tymi programami...
    > a co do Corela ponoc w niektórych sklepach piszą ze Corel wlasnie ta
    > wersja 11 bez drukowanej dokumentacji "jest niezgodna z Windows XP SP 2"

    może piszą ale 2 miesiące temu sąsiadowi instalowałem i wszystko chodzi
    bez żadnych problemów
    akala

  • 12. Data: 2006-08-22 13:51:02
    Od: k...@t...pl

    Witam

    Sam zainteresowałem się tą firmą, gdyż szukam photoshopa a 6tka
    akurat wystaczy mi na moje potrzeby. Ceny w sklepie są naprawde
    niskie. Znalazłem ich poprzez allegro np. tu
    http://allegro.pl/item122624775_adobe_photoshop_6_0_
    okazja_.html

    Wykonałem kilka telefonów i nadal nie wiem czy mogę legalnie kupić
    na firmę program.
    Dowiedziałem jedynie się:
    - od firmy Navisystems, że produkt jest legalny nie ma żadnych
    ograniczeń ale nie może podłać licencji bo jest zafoliowana
    (dziwne, to skąd wie że można legalnie sprzedawać!)
    - od firmy Wimal która jest głównym przedstawicielem Adobe na
    Polskę, że trzeba by było przeczytać licencje i zobaczyć czy nie
    ma jakiś ograniczeń. Oczywiście u nich najbezbieczniej można kupić
    ale i najdrożej
    - od Urzędu skarbowego, że aby odliczyć sobie podatek Vat trzeba
    posiadac euronip

    z innych źródeł że firma jest jak najbardziej legalna i
    zarejestrowana w Monachium.

    Podsumowując jedyne wgląd do licencji pozwoliłby na jednoznaczną
    odpowiedź czy produkt jest legalny.

  • 13. Data: 2006-08-22 20:35:13
    Od: "Krop" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam

    Podsumowując jedyne wgląd do licencji pozwoliłby na jednoznaczną
    odpowiedź czy produkt jest legalny.

    Licencja jest pewnie po niemiecku...

  • 14. Data: 2006-08-22 22:16:31
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    To napisz na grupę o grafice z pośbą o licencję, albo do innych
    sprzedających ten towar. Z tego co kojarzę, Adobe ma dosyć liberalną
    licencję i zezwala na coś takiego (chyba nawet na sprzedaż używanych
    softów).

  • 15. Data: 2006-08-23 06:55:02
    Od: "Krop" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bim_bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedających ten towar. Z tego co kojarzę, Adobe ma dosyć liberalną
    > licencję i zezwala na coś takiego (chyba nawet na sprzedaż używanych

    Co do sprzedaży jest nieco dziwnie. w polskim Prawie nie ma zakazu takiej
    odsprzedaży, więc co ciekawe wg prawa można odsprzedawać ile razy się chce
    niezależnie co jest napisane w licencji. Akurat ten zapis jest z jakichs
    tam przyczyn nieważny w obliczu polskich przepisów, podobnie jak prawo
    zrobienia kopii zapasowej. BSA ma ciekawsze podejście bo niezaleznie od
    licencji pozwala program odsprzedać raz (!). Adobe,rzeczywiście zgadza się
    na odsprzedawanie i jest to ich oficjalne stanowisko. Tak się to ma jeśli
    kupujesz pełny box u autoryzowanego przedstawiciela.
    Ale nie jest to takie proste, bo nie jest to zwykły box tylko jakiś retail,
    bundle czy inny oem, i trzeba jescze wziąć pod uwagę terytorialność właśnie
    tej wersji (czyli mozna uzywać w USA a w Europie nie,albo tylko przeznaczone
    do użytku w Niemczech) . Czyli trzeba przeczytać licencję na ten własnie
    egzemplarz programu. Biorąc pod uwagę że wchodzi tu jeszcze prawo niemieckie
    , i prawo polskie to rozeznanie w tej materii może być bardzo ciężkie nawet
    dla prawnika specjalizujacego się w tej dziedzinie.

  • 16. Data: 2006-08-23 07:05:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krop napisał(a):

> [...]
    > niezależnie co jest napisane w licencji. Akurat ten zapis jest z jakichs
    > tam przyczyn nieważny w obliczu polskich przepisów, podobnie jak prawo

    Podaj więc proszę podstawę prawną.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 17. Data: 2006-08-23 08:14:37
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    adamopal napisał(a):
    > Witam
    > zamierzam kupic oprogramowanie, znalazlem wsród róznych ofert
    > sklep
    > http://navisystems.pl
    > w którym wszystko jest tansze niz normalnie (Adobe Macromedia), ale
    > sa glównie wersje angielskie i okreslane jako bundle...
    > no wlasnie - co to znaczy?
    > i gdzie jest haczyk :) clo? hmmm
    >
    > dziekuje za pomoc, Adam

    Ja wiem czy taki tani? Odbijaja sobie na innych ;)
    Np. Produkty borlanda sa drozsze o okolo 20%.

    pozdrawiam,
    Przemek O.