  • 11. Data: 2008-10-18 15:56:59
    Temat: Re: zatrzymanie przez policję oficera WP
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Yyy pisze:

    > ale to sa tylko odczucia *subiektywne* !!!
    >
    > policjant to tylko czlowiek i tez moze miec *omamy*
    >
    > czy nie mam bardziej bezwzglednych kryteriow postepowania policji?

    Oczywiście, że są.
    Dmuchasz i masz pewność. Nie dmuchasz i ŻW przyjeżdża bo jest
    uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez żołnierza.
    Od czegoś się zaczyna i na czymś się kończy.

    Różnica pomiędzy cywilem, a żołnierzem jest tylko taka, że interwencję
    kończy ŻW.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 12. Data: 2008-10-18 16:53:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yyy" <y...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie... jakie jest kryterium kiedy policja moze/ma
    > interweniowac/zatrzymac
    > jesli jest dyskusyjne czy ktos lamie prawo czy nie?

    Takie same, jak do zatrzymania każdego innego obywatela. Uzasdnione
    podejrzenie popełnienia czynu zabronionego oarz zaistnienei pozostałych
    wymienionych w kpk przesłanek (przynajmniej jednej z nich).

    > przecietnemu policjantowi "sie wydaje" inaczej niz potem Wysokiemu Sadowi
    > "sie wyda"...

    Zatrzymany ma prawo zażalenia do sądu na zatrzymanie.

  • 13. Data: 2008-10-19 18:12:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Różnica pomiędzy cywilem, a żołnierzem jest tylko taka, że interwencję
    > kończy ŻW.

    A zapewniam, że zawodowy żołnierz wolałby być rozliczony przez policjanta.

    --
    Pzdr
    Leszek