  • 1. Data: 2009-02-16 15:18:50
    Temat: zaświadczenie o zarobkach
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam

    Czy zakład pracy może nie wystawić zaświadczenia o zarobkach jeśli nie podam
    celu do jakiego będzie mi to zaświadczenie służyć?

    Pozdrawiam
    Hugon

  • 2. Data: 2009-02-16 18:16:15
    Temat: Re: zaświadczenie o zarobkach
    Od: Piotr <...@...c>

    Piotr pisze:
    > Witam
    >
    > Czy zakład pracy może nie wystawić zaświadczenia o zarobkach jeśli nie podam
    > celu do jakiego będzie mi to zaświadczenie służyć?

    nie rozumiem dlaczego odmawiają. ja swego czasu dość często brałem takie
    zaświadczenia z firmy i w rubryce "cel wystawienia" zawsze było "na
    prośbę pracownika". pytanie ze strony rachuby było "brutto czy netto?".

  • 3. Data: 2009-02-16 18:30:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Czy zakład pracy może nie wystawić zaświadczenia o zarobkach jeśli nie podam
    > celu do jakiego będzie mi to zaświadczenie służyć?

    Art. 85 §5 kp.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-02-16 20:14:33
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 19:30:32 +0100, Johnson napisał(a):

    > Art. 85 §5 kp.

    wKF: co do zaświadczenia o wysokości wynagrodzenia ma przywołany przez
    Ciebie artykuł?
    To na co się powołujesz to wgląd w dokumenty na podstawie których
    pracodawca obliczył wysokość wynagrodzenia. Np. lista obecności

    A zaświadczenie jest dokumentem potwierdzającym wysokość otrzymanego
    wynagrodzenia a nie sposób i podstawę jego obliczenia.

  • 5. Data: 2009-02-16 20:54:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur pisze:

    > wKF: co do zaświadczenia o wysokości wynagrodzenia ma przywołany przez
    > Ciebie artykuł?

    Na podstawie tego przepisu da się wyinterpretować taki obowiązek pracodawcy.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 6. Data: 2009-02-16 21:26:26
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości :

    > nie rozumiem dlaczego odmawiają. ja swego czasu dość często brałem takie
    > zaświadczenia z firmy i w rubryce "cel wystawienia" zawsze było "na prośbę
    > pracownika". pytanie ze strony rachuby było "brutto czy netto?".

    No właśnie a mi ani brutto ani netto nie jest potrzebne.
    Potrzebuję "brutto-KUP-składkiZUS" czyli po mojejmu "netto+NFZ" (nie biorąc
    pod uwagę np. ubezpieczenia na życie), a pani księgowa stwierdziła że takich
    zaświadczeń się nie wystawia i ona tego nie zrobi bo może napisać tylko
    brutto lub netto.
    A dlatego nie chcę jej podać powodu ponieważ to bardzo "plotkogenne",
    wiejskie środowisko.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-16 23:07:00
    Od: Piotr <...@...c>

    Piotr pisze:

> [...]
    > zaświadczeń się nie wystawia i ona tego nie zrobi bo może napisać tylko

    no takie coś to brałem miesiąc temu do TBS-u (dokładnie: "
    przychody po odliczeniu kosztów ich
    uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i
    rentowe oraz na ubezpieczenie
    chorobowe")

  • 8. Data: 2009-02-16 23:10:47
    Od: Piotr <...@...c>

    Piotr pisze:

> [...]
    > zaświadczeń się nie wystawia i ona tego nie zrobi bo może napisać tylko

    no takie coś to brałem miesiąc temu do TBS-u (dokładnie chodziło o:
    "przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu
    składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie
    chorobowe"). księgowa napisała na zaświadczeniu "brutto - składki ZUS" i
    poszło.

  • 9. Data: 2009-02-16 23:12:07
    Od: Piotr <...@...c>

    Piotr pisze:

> [...]
    > składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie
    > chorobowe"). księgowa napisała na zaświadczeniu "brutto - składki ZUS" i
    czyli chcieć to móc...