  • 1. Data: 2003-05-18 23:36:45
    Temat: Ochrona danych osobowych - policja
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    Byłem podejrzewany o popełnienie przestępstwa. Policja zabrała mi kilka
    sztuk kompaktów z filmami (ściągnięte z sieci - raczej słabej jakości).
    Prokurator wysłała do jakiś 2 firm zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
    zapytanie o przybliżonej treści:

    "Prowadząc sprawę z art XXX przeciwko (tu dokładne namiary: imię nazwisko,
    dokładny adres) przesyłamy płyty kompaktowe zatrzymane (ti znowu moje imię i
    nazwisko) w dniu XXX z prośbą o określenie kto wydał filmy i kto jest
    pokrzywdzonym w tej sprawie"

    czy to nie jest naruszenie ochrony danych osobowych? sprawa została umożona
    gdyż jak się okazało nie wyczerpuje znamion więc to chyba pomówienie bo ktoś
    z wymienionych firm mógł zobaczyć (np. kolega ojca) i teraz rozgaduje że
    jestem piratem. Czy to jest w zgodzie z przepisami?? Czy prokurator każdemu
    może podać moje dokładne dane osobowe?

    Pozdr

    Icek

  • 2. Data: 2003-05-19 05:05:53
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - policja
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    [ciach]
    > jestem piratem. Czy to jest w zgodzie z przepisami?? Czy prokurator
    każdemu
    > może podać moje dokładne dane osobowe?

    Nie odpowiem na Twoje pytanie ale ...
    mialem taki przypadek:
    Jednego dnia zlorzylem na policji 3 zawiadomienia o przestepstwie,
    kazde dotyczylo zupelnie innej sprawy, kazde bylo na oddzielnej
    kartce, jedynie moja osoba laczyla te sprawy a poza tym nie mialy
    ze soba nic wspolnego.
    Nie dosc ze na poczatku policja probowala prowadzic te sprawy
    jako jedna (sic!). Ewentualni poderzani mogliby przegladac akta
    (jako tez ich sprawy) 2 pozostalych. Na moj wniosek rozdzielono
    postepowanie na 3 odrebne.
    Pozniej jednak, juz w prokuraturze, podczas przegladania akt
    patrze i oczom nie wierze: w kazdej ze spraw znajduje sie komplet
    zawiadomien (1 orginal dotyczacy tej sprawy i 2 kopie dot. pozostalych),
    w zawiadomieniu oczywiscie podawalem pewne szczegoly, mn opis
    sytuacji, dane personalne osoby przezemnie oskarzanej itd.

    To jest opis jak policja/prokuratura traktuje poufnosc informacji
    zawartych w aktach.

    Pozadrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2003-05-21 00:39:11
    Od: a...@a...com (A78p2w)

    Raz. Prokurator nie moze prowadzic ekspedycji wedkarskiej, a musi miec podstawy
    przed zabraniem. Sprawa niewyjeta w Strasbourgu. Prywatnosc pogwalcona poprzez
    zabranie. Ja
    automatycznie robie archiwizacje na CD absolutnie wszystkiego do naszej
    redakcyjnej biblioteki (bez pornusow oczywiscie, choc mam pare smiesznych fotek
    wylacznie jako czesc archiwow podrecznych).

    Dwa. Zaiks, bo oczywiscie o tych kryminalistach mowa, narusza europejska
    konwencje praw czlowieka (prywatnosc). Po takim pierwszym liscie Zaiks ma
    obowiazek powiedziec prokuratorowi: jestes kryminalista - spadaj na drzewo.
    Kazda dalsza wspolpraca Zaiks az prosi sie o pozew z konwencji.

    Odpowiedz zatem brzmi: prokurator nie tylko nie moze podac danych, ale sam nie
    moze zabierac CD bez podstaw. No, chyba ze w Lechistanie.