  • Data: 2007-02-23 23:02:07
    Temat: zaprzeczenie własnemu podpisowi pod umową jaka kara?
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba która pożyczyła ode mnie pieniądze zaprzecza autentyczności podpisu
    pod umową.
    Sprawa jest przed sądem cywilnym.
    Ekspertyze wyda grafolog.
    Oczywiście jak grafolog potwierdzi sprawa cywilna wygrana, ale czy ten ktoś
    nie powinien jakoś odpowiadać karnie - czy moze powiedzieć pomyliłem się to
    jednak mój podpis lub nic nie mówić.
    W kodeksie karnym znalazłem art 270, ale dotyczy podrabiania podpisu ,a nie
    zaprzeczania oryginalności.
    Jeszcze art 233 o fałszywych zeznaniach, ale tam dużo róznych warunków, jak
    pouczenie o odpowiedzialności karnej itp.
    Czy ktoś kompetentny mógłby wypowiedzieć się w tej sprawie?
    Pzdr
    mareK