  • 21. Data: 2007-04-13 16:23:59
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Kania napisał:
    > Legalny system wymaga rejestracji. Kropka.

    Tak? To podaj podstawę prawną.

    ubawiony
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 22. Data: 2007-04-13 16:32:29
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Budzik wrote:

    > ale pytam czy musze aktywowac, po tym jak kupie.

    Nie musisz, ale oznacza to, że po 30 dniach przestaniesz go używać.
    --
    Maciek

  • 23. Data: 2007-04-13 16:32:30
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    wiadomości news:13042007.6BFB698C@budzik61.poznan.pl...

    > ale pytam czy musze aktywowac, po tym jak kupie.

    Możesz co 30 dni instalować od nowa .

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2007-04-13 17:15:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 kwietnia 2007 21:16
    (autor Rafał Prasał
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <evm0gf$poo$1@news.task.gda.pl>):

    > że co?
    > licencja MS uległa zmianie już jakiś czas temu.

    Ale Arni ostatnie miesiące w pierdlu nocował :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 25. Data: 2007-04-13 18:17:16
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Kania wrote:

    > Mozna naginac oczywiscie - przyklad - zakup Office dla studentow i
    > wersji "normalnej" - nikt Cie nie sprawdzi czy masz legitymacje
    > studencka i kupisz, ba - dostaniesz tez fakture i wszystko wg Ciebie
    > bedzie legalnie. Tylko taki zakup nie bedzie sie roznil od zakupu "na
    > stadionie", bo tez bedzie legalny inaczej.

    A dlaczego Twoim zdanie będzie legalny inaczej? W końcu jest uzyskany od
    osoby uprawnionej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2007-04-13 18:47:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:

    > Oczywiscie, ze nie musisz bo zawsze przeciez mozesz ukrasc...

    Oszołomstwo.

    zdegustowany
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 27. Data: 2007-04-13 18:49:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Kania napisał:
    [..]
    > stadionie", bo tez bedzie legalny inaczej. Coz, OEM to OEM i koniec,

    Bredzisz. Ma w PEŁNI legalny program.

    > zawsze mozna zaplacic pare zlotych wiecej i kupic wersje pudelkowa.

    Ale po co? OEM i PUDEŁKOWY program niczym się nie różnią wg prawa.

    > Umiera komputer - umiera system do niego przywiazany. Inna sprawa jest

    Bredzisz.

    zdegustowany
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 28. Data: 2007-04-13 20:12:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisał(a):

    > ale pytam czy musze aktywowac, po tym jak kupie.

    Wiem o co pytasz i podtrzymuje odpowiedz ;)

    j.

  • 29. Data: 2007-04-13 20:32:07
    Od: Marcin Kania <k...@p...fm>

    Arek napisał(a):

    > Bredzisz. Ma w PEŁNI legalny program.

    Alez naturalnie ze bredze. Zacytuje:

    "Uprawnionymi do zakupu licencji Microsoft Office Standard lub
    Professional w programie ,,Microsoft Office w EduAkcji" są studenci i
    uczniowie tylko i wyłącznie na podstawie aktualnych legitymacji
    szkolnych i studenckich oraz nauczyciele, wychowawcy, trenerzy i
    instruktorzy na podstawie aktualnego zaświadczenia o zatrudnieniu w
    placówce edukacyjnej.
    * Każda z tych osób może zakupić jeden pakiet biurowy Microsoft Office.
    * Oferowana licencja staje się własnością kupującego i nie wygasa,
    kiedy kupujący traci status uprawniający do zakupu.
    * Licencja jest imienna i nie może zostać przekazana ani sprzedana
    innej osobie, dlatego pozwala na użytkowanie oprogramowania wyłącznie
    przez właściciela, na jednym komputerze, jedynie w celach niekomercyjnych."

    Oczywiscie wszystkie te warunki zostaly spelnione i kupiles oryginalny
    produkt. Jezeli zas nie masz owej legitymacji to tez masz legalny
    produkt? Moze zakup go jeszcze na f-re VAT na firme i uzywaj legalnie w
    biurze? Tez bredze?

    > Ale po co? OEM i PUDEŁKOWY program niczym się nie różnią wg prawa.

    Moze zapodaj cytat z tego prawa. Wg mnie maja one drobna roznice - jeden
    jest przywiazany do konkretnego komputera, drugi moze byc zainstalowany
    na dowolnym komputerze w kazdej chwili. Malutka roznica. Prawie zadna.

    > Bredzisz.

    Taaa? A ktora strona licencji na Windowsa w wersji OEM pozwala mi na
    zainstalowanie go na innym komputerze? Daj moze przyklad, to zaoszczedze
    pare zlotych przy nastepnej wymianie komputerow w firmie.

    > zdegustowany
    > Arek

    Marcin Kania

  • 30. Data: 2007-04-13 20:45:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Kania napisał:
    > Alez naturalnie ze bredze. Zacytuje:
    [..]
    > biurze? Tez bredze?

    Oczywiście.
    No chyba, że w Polsce pobożne życzenia pracowników M$ znaczą więcej niż
    prawo stanowione przez parlament.

    > Moze zapodaj cytat z tego prawa. Wg mnie maja one drobna roznice - jeden
    > jest przywiazany do konkretnego komputera, drugi moze byc zainstalowany
    > na dowolnym komputerze w kazdej chwili. Malutka roznica. Prawie zadna.

    Nie można przywiązać utworu do komputera.
    Komputer nie jest PODMIOTEM, nie może nabywać praw itd. itp.
    Ja rozumiem, że dzieci personalizują przedmioty, ale na litość boską -
    dorośli nie powinni dawać się zwariować zaklęciom pracowników M$

    > Taaa? A ktora strona licencji na Windowsa w wersji OEM pozwala mi na

    A ja jako klient kupując komputer podpisuję z M$ jakąkolwiek umowę OEM ?
    To umowa między M$ i producentem komputera. Klientów ona NIE DOTYCZY bo
    oni kupują EGZEMPLARZ programu i mogą sobie zrobić z nim co tylko zechcą
    - poza najmem i dzierżawą.

    > zainstalowanie go na innym komputerze? Daj moze przyklad, to zaoszczedze
    > pare zlotych przy nastepnej wymianie komputerow w firmie.

    :)

    pozdrawiam
    Arek

    --