  • 101. Data: 2007-04-15 23:13:33
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał:

    > cofam przyzanie sie do bledu. Owszem zawiesic mozna kare do 2 lat, ALE
    > wymierzyc kare w wysokosci do 2 lat mozna nawet za przestepstwo zagrozone
    > kara do 8 lat.

    Kara "do dwóch lat w zawieszeniu" nie jest równoważna "karze poniżej 8 lat",
    to tylko jej dosyć szczególny przypadek ;-)
    Jasne, że można nawet uniewinnić, ale IMHO nie o to przecież chodziło:
    Z artykułu, którym podałeś (259 par 2 kpk) nie wynika, że w przypadku,
    gdy przewidywana kara będzie mniejsza niż 8 lat (np. 7 czy 6 lat) należy
    uchylić areszt zastosowany z art. 258 par 2, tym bardziej, że ten ostatni
    artykuł mówi jedynie o _górnej granicy kary_ dla zarzucanego czynu.
    Czyli nawet, jeżeli wtedy oskarżony dostanie wyrok (rzeczywisty, a nie tylko
    przewidywany) mniejszy niż 8 lat, to sąd miał podstawę prawną do
    zastosowania tego aresztu.

    Krystian

  • 102. Data: 2007-04-16 09:53:24
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał:

    > Kara "do dwóch lat w zawieszeniu" nie jest równoważna "karze poniżej 8
    > lat",
    > to tylko jej dosyć szczególny przypadek ;-)

    tak zgadza sie :) niemniej jendak stwiedrzenie ze ten przepis nie
    obejmuje takich przypadkow jest twierdzeniem nieprawdziwym, dlatego
    cofnalem przyznanie si edo bledu :)

> [...]
    > tylko
    > przewidywany) mniejszy niż 8 lat, to sąd miał podstawę prawną do

    podstawe ma, ale jezeli wynikalo by z okolicznosci ze dostanie w
    zawiasach powinien niezwlocznie zostac cofniety ten srodek.
    Dajmy na to ze byl to 'skrot myslowy' :)

    P.
    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 103. Data: 2007-04-16 17:56:37
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent" <p...@t...gazeta
> [...]

    > cofam przyzanie sie do bledu. Owszem zawiesic mozna kare do 2 lat, ALE
    > wymierzyc kare w wysokosci do 2 lat mozna nawet za przestepstwo

    Ja zrozumiałem Twoje pytanie dosłownie (tzn. że pytasz o zawieszenie
    kary 8 lat.). Pewnie, że wyrok może być mniejszy niż górna granica kary.

    Chodzi mi o to, że art. 259 § 2 można zastosować *tylko* przy (conajmniej)
    prawdopodobnym zawieszeniu (<2 lata), a nie żeby "niezwłocznie wypuścić"
    z aresztu z art. 258 § 2 kpk. (max. => 8 lat), gdy "na podstawie okolicznosci
    wynika ze rzeczywista kara bedzie mniejsza" - i jedynie tę Twoją nieścisłość
    chcę sprostować.
    Poza tym, jak o tym pisałem, nawet w takim przypadku, sąd może uznać że
    art. 258 § 2 kpk "stoi temu na przeszkodzie" (warunkiem jego zastosoawnia jest
    jedynie maksymalny, a nie przewidywany wymiar kary za zarzucany czyn).
    Na koniec dodam przypuszczenie, że o tym, jaki może być przewidywany wyrok
    również decyduje ten, kto go będzie wydawać. ;-)

    Sławomir Pacha

  • 104. Data: 2007-04-16 18:21:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Padre napisał:
    [..]

    Gadasz teraz wygodne dla prokuratorów farmazony interpretacyjne.

    Jeżeli komuś nie grozi surowa kara - 8 lat - to po kiego ma mataczyć
    ukrywać się itd.?
    Jeżeli komuś nie grozi surowa kara - 8 lat - to po kiego sędzia go
    aresztuje?
    Po co trzymają kogoś w areszcie kilka lat jak dany paragraf przewiduje,
    że może dostać 3 miesiące, albo pół roku !?

    Jeżeli już się orzeka - SN - tak debilnie, to od tego jest sędzia w
    sądzie orzekającym areszt by oceniał jaka może być wysokość kary, a nie
    z góry zakładał, że to będzie maksymalny wymiar.

    Zgadza się?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 105. Data: 2007-04-16 19:07:50
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > Po co trzymają kogoś w areszcie kilka lat jak dany paragraf przewiduje, że
    > może dostać 3 miesiące, albo pół roku !?

    Eh, nie zrozumiałeś o czym byla dyskusja. Była wyłącznie o przypadkach,
    zagrożonych z kk karą 8 i więcej lat i możliwości zastosowania wtedy art
    259 par. 2 kpk.

    Krystian

  • 106. Data: 2007-04-17 10:23:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Padre napisał(a):
> [...]
    >
    > Ja zrozumiałem Twoje pytanie dosłownie (tzn. że pytasz o zawieszenie
    > kary 8 lat.). Pewnie, że wyrok może być mniejszy niż górna granica kary.

    tak tez poczatkowo sam mysalem i kurcze glowe dam ze to wyczytakem w
    jakiejs ksiazce bo bym tego nie powielal :), tak czy siak nie dokonca
    sie z prawda minalem :) Tak wiec mozna to uznac za 'skrot myslowy'.

    I tak masa osob zostaje z pierwszym razem skazana na kare w zawieszeniu
    wiec nie powinna trafiac na podstawie tego przepisu do aresztu..

    spox.

    P.