  • 1. Data: 2007-05-15 00:17:10
    Temat: zakup mieszkania z kredytem
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Pytanie w imieniu znajomego -

    Czy jest mozliwosc bezpiecznego (dla kupujacego) zakupu mieszkania z
    obciazona hipoteka (ksiega wieczysta) w nastepujacym przypadku.

    Sprzedajacy - Mieszkanie warte 200K PLN, kredyt do splacenia 50K (pozostalo)
    Kupujacy - ma 100K gotowki, drugie 100K posilkowac sie bedzie kredytem

    Zatem:
    Czy jest mozliwosc sformulowania takiego aktu notarialnego (2 aktow?), ktore

    1. pozwoli nabywcy zaplacic 50K tytulem splaty kredytu sprzedawcy,
    jednoczesnie uniemozliwiajac sprzedajacemu wycofanie sie ze sprzedazy,
    ALE jednoczenie nie przenoszac wlasnosci mieszkania na kupujacego by
    sprzedawca nie myslal, ze sprzedal mieszkanie za 50K, a pozostale 150K
    to dobra wola kupujacego.
    2. zapewni x dni na zamkniecie spraw kredytowych sprzedajacego i
    zaciagniecie kredytu przez kupujacego
    3. przeniesie wlasnosc na kupujacego po przelaniu 50+100 tys na konto
    kupujacego.

    Czy ta operacja sie jakos specjalnie nazywa?

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2007-05-15 09:38:00
    Temat: Re: zakup mieszkania z kredytem
    Od: "Mazi" <p...@t...pl>

> [...]
    > (pozostalo)
    > Kupujacy - ma 100K gotowki, drugie 100K posilkowac sie bedzie kredytem

    Takie pytanie przewija sie co jakis czas (ARCHIWUM !!!)
    Ale w skrocie mowiac mozna - ja tak sprzedawalem. Ja mialem kredyt
    hipoteczny na mieszkanie a koles, ktory kupowal bral kredyt. Najlepiej
    omowic to u notariusza gdzie bedzie zawierana umowa.

    --
    pozdrawiam Mazi