    From: "jętek" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zakup mieszkania - co ja mogę? długie
    Date: Mon, 22 Oct 2007 11:59:24 +0200

    Witam,

    uprzejmie prosze o poradę.

    Charakterystyka sytuacji:
    Zakupiłem nowe mieszkanie (przelane wszystkie raty), umowa przedwstępna
    (nienotarialna) od SM. Wczoraj byłem obejrzeć mieszkanie i mam zastrzeżenia:

    łazienka (3,8 m2):
    - piecyk gazowy jest tak zainstalowany, że u góry jest 70 cm a pod spodem
    nie ma możliwości wykorzystania powierzchni (co przy 3,8m jest problemem).
    Rura spalinowa jest tak umieszczona prawie jak w Alternatywach 4 tzn. w
    konsekwencji tak niskiego zawieszenia pieca od sufitu dzieli ją 30 cm - jak
    taka rura 110mm wygląda każdy wie. Do tego wlot do komina spalinowego jest
    wysokościowo obniżony w stosunku do wentylacji - obraz nedzy i rozpaczy.

    kuchnia:
    - wodomierz w kuchni - ale OK niech bedzie. Jest tak ustwiony wysokościowo,
    że nie postawię w tym miejscu ani szafki ani lodówki poprostu przerwa w
    zabudowie kuchennej.

    - pokój ściana (do zabudowy) dłuzsza o 30 cm od projektowej.

    Przyjmując, że inspektor odbierze taki stan, co ja mogę? Płacę kupę kasy i
    musze oglądać rury i liczniki?

    Prosze WAS o wskazówki jak przymusić SM, aby przynajmniej przesuneła piec
    wyżej - wtedy rura też będzie wyżej jakoś od dołu sam zamaskuję, aby
    przenieść wodomierz o 50 cm wybić nową dziuplę i niech odczytujacy stanie na
    krześle, aby zajrzeć ponad szafkę. Myslę, że nie są wygórowane wymagania.

    SM jaka jest każdy wie, proszę o pomoc.