  • Data: 2008-01-18 12:02:35
    Temat: zakup gruntu
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Moi rodzice mają gospodarstwo rolne. Nie wiem jak to było, ale postawili
    budynek gospodarczy na nieswojej działce (okolo 30lat temu). Z tego co wiem,
    to wlasciciel tej dzialki zamienil sie na inną. Ale najwidoczniej prawnie
    nie bylo to uregulowane, bo teraz moi rodzice chcą wykupić tą działkę, która
    w chwili obecnej należy do Agencji Nieruchomości Rolnych i zostala wyceniona
    na 2tys. zl.
    Tzn. sam grunt kosztuje 2tys, ale cala działka (z budynkiem) kosztuje 42tys.
    zl. I Agencja wyjasnila, ze chcąc kupic grunt,rodzice muszą zaplacic za
    akt notarialny od kwoty 42tys zl, bo tyle jest warta ta dzialka. Trochę to
    bez sensu, bo rodzice kupują tylko grunt, a budynek przecież jest ich!
    Z tego co sie dowiadywalem, to akt not. bedzie kosztowal wiecej, niz cena za
    ten grunt (te 2tys).
    Bardzo proszę o jakieś info, czy można jakoś prawnie to inaczej rozwiazać ?
    (chodzi głównie o niższe koszta - obecnie łącznie do zaplacenia 4,5tys. zl).