  • 1. Data: 2012-07-20 08:38:27
    Temat: zakaz palenia
    Od: x...@g...com

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie tabliczek "zakaz palenia" na budynkach.
    Sytuacja wygląda tak, że stoi budynek i w 2 miejscach na nim są tabliczki z napisem
    "zakaz palenia". Dobrze rozumiem, że to nie dotyczy całości budynku ? np. jeśli takie
    tabliczki są przy wejściach do budynku, a kawałek dalej są schody to ten zakaz na
    tych schodach już nie obowiązuje ? Czy może jednak obowiązuje na całym terenie wokoło
    budynku ?
    I jeszcze pytanie, na jakiej zasadzie instaluje się takie tabliczki ? Nie jest to
    budynek należący do oświaty ani opieki zdrowotnej, tylko budynek gdzie mieszczą się
    firmy oraz mieszkania. Wokoło jest chodnik i schody oraz winda dla niepełnosprawnych.
    I czy dozorca ma prawo mnie wyzywać, krzyczeć i przeklinać gdy palę spokojnie
    papierosa w miejscu oddalonym od tych tabliczek.

  • 2. Data: 2012-07-20 12:19:44
    Temat: Re: zakaz palenia
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2012-07-20 08:38, x...@g...com pisze:
> [...]
    > I czy dozorca ma prawo mnie wyzywać, krzyczeć i przeklinać gdy palę spokojnie
    papierosa w miejscu oddalonym od tych tabliczek.

    Widziałem takie na wejściach do urzędów ale na schodkach "przed", palący
    urzędnicy jarali na potęgę.
    Na drugie odpowiem, że ustawa już określa gdzie obowiązuje zakaz palenia
    i umieszczanie tabliczek świadczy o nadmiarze inicjatywy albo o
    nadmiarze środków finansowych, bo przecież nikt za free takiej tabliczki
    nie założy.
    Przecież jesteśmy cholernie bogatym państwem a więc stać nas na
    tabliczki.

    --
    jedrus
    Wołyń woła o pamięć. List otwarty do posłów RP

  • 3. Data: 2012-07-20 12:22:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <x...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > I czy dozorca ma prawo mnie wyzywać, krzyczeć i przeklinać gdy palę
    > spokojnie papierosa w miejscu oddalonym od tych tabliczek.

    Dozorca nie ma prawa Cię wyzywać. Może krzyczeć (głośno mówić) i powinien
    Cie ująć, jako sprawcę wykroczenia, a następnie skierować wniosek o
    ukaranie do sądu (jak zna Twoją personalia) albo zlitować sie nad Tobą i
    wezwać Policję, która sprawę załatwi szybciej i ukarze Cię mandatem.

  • 4. Data: 2012-07-20 12:50:24
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

> [...]
    > nie założy.
    > Przecież jesteśmy cholernie bogatym państwem a więc stać nas na

    wiesz- niektorym smrodziazom nalezy przypominac o zakazie palenia
    (rowniez w pociagach etc)

  • 5. Data: 2012-07-20 13:07:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 12:50, Szymon von Ulezalka pisze:

    > wiesz- niektorym smrodziazom nalezy przypominac o zakazie palenia
    > (rowniez w pociagach etc)

    Proponuję metodę kija i marchewek ;->

    Tj. najpierw walnąć tego trującego innych narkomana w ten jego durny
    łeb, a następnie zapchać mu gębę dorodnymi marchewkami ;->

  • 6. Data: 2012-07-20 15:38:17
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-20 12:22, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > wniosek o ukaranie do sądu (jak zna Twoją personalia) albo zlitować sie
    > nad Tobą i wezwać Policję, która sprawę załatwi szybciej i ukarze Cię

    Podyskutowałbym...
    Wszak my-tutaj sobie teoretyzujemy o prawie.
    Dozorca, jak i każdy inny *MA PRAWO* wyrażać swoją opinię w dowolny
    sposób. Jeśli przy tej okazji narusza pewne normy (współżycia
    społecznego, czy inne), to ma również prawo ponieść odpowiedzialność, w
    tym i karę. Wszak (podobno) jest wolnym człowiekiem.

    Gdyby dozorca przyskoczył do niego z bejsbolem i chciał mu tego peta
    przez zęby zgasić w żołądku - to już nie ma prawa, bo naruszałby nie
    tyle "normy", co jego nietykalność i inne prawa podstawowe. Takie
    zachowanie ciecia wymagałoby (może tylko od policjanta?) aktywnego
    przeciwdziałania, a wobec kogokolwiek przypadkowego - takie
    przeciwdziałanie by sankcjonowało.

    Zaczyna się tu trochę grząska ścieżka, bo można zapytać, czy ten
    pierwszy ma prawo palić tytoń i narażać obecnych tam ludzi na zatruwanie
    substancjami szkodliwymi. Może właśnie "należy temu przeciwdziałać"?

    Rozróżnijmy więc "ma prawo, ale to może skutkować karą" od "nie ma prawa
    i należy temu przeciwdziałać".

    Moim skromnym zdaniem zboczeniec (nekrofil, zoofil, pedofil, czy
    homoseksualista (homofil?) ) nie ma prawa być nauczycielem. Ale ja
    jestem w mniejszości.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 7. Data: 2012-07-20 23:33:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2012, SQLwiel wrote:

> [...]
    > to ma również prawo ponieść odpowiedzialność, w tym i karę. Wszak (podobno)

    To się zgadza.
    A pomijając kwestię "istotnie nieadekwatnych środków" w postaci
    wymienionego bejsbola, w kwestii prawa do poniesienia odpowiedzialności
    pozostaje pytanie o podżeganie ze strony wyzwanego tudzież "obrony
    wartości chronionej prawem".
    Bo to od kary zwalnia, zdaje się.

    > Rozróżnijmy więc "ma prawo, ale to może skutkować karą" od "nie ma prawa
    > i należy temu przeciwdziałać".

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd