  • 1. Data: 2004-06-03 16:55:37
    Temat: zakaz opuszczania kraju jak to jest teraz w unii
    Od: "focus" <f...@o...pl>

    Czy ktos sie orientuje, jak to jest teraz jak weszlismy do unii? mam
    srodek zapobiegawczy przed sprawa w postaci zatrzymanego paszportu i zakaz
    opuszczania kraju. pytalem roznych ludzi i zdania sa podzielone, czy moge
    poruszac sie nieskrepowanie po krajach unii europejskiej, czy nie, bo w
    koncu nie trzeba miec paszportu. zglupialem, prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    Focus

  • 2. Data: 2004-06-03 17:41:23
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    focus wyskrobał(a):
    > Czy ktos sie orientuje, jak to jest teraz jak weszlismy do unii? mam
    > srodek zapobiegawczy przed sprawa w postaci zatrzymanego paszportu i zakaz
    > opuszczania kraju. [...]

    Zakaz opuszczania kraju to zakaz opuszczania kraju - jasne chyba. Po 1 maja
    granice Polski nie uległy zmienie. Czyli nadal masz prawo poruszać się tylko
    od Bugu po Odrę i od Bałtyku po Tatry. Zabranie paszportu przed 1 maja
    (teraz zresztą też) było jedynie utrudnieniem ewentualnego wyjazdu, bo jak
    ktoś uparty jest to i bez paszportu wyjedzie przecież.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-03 17:49:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "focus" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    Posiadanie lub nie paszportu, to kwestia techniczna. To, że teraz go nie
    potrzeba, to jedynie ułatwia Ci jedynie naruszenie zakazu. Jeśli na
    granicy Cię akurat w systemie nie sprawdzą to Ci się uda. Jeśli sprawdzą,
    to po pierwsze nie wypuszczą również na dowód osobisty, a po drugie
    powiadomią organ zastrzegający sąd / prokuraturę o próbie wyjazdu. Co
    zrobi ten organ, to już jego sprawa. może Ci ów środek zamienić na
    tymczasowy areszt motywując tym, iż istnieje uzasadnione podejrzenie, że
    będziesz utrudniał postępowanie poprzez ukrywanie się za granicą.