  • Data: 2005-06-21 12:16:56
    Temat: zakaz konkurencji?
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie!

    Na wstepie napiszę jedynie , ze jestem aktorem i sprawy związane z szeroko pojętym
    prawem to dla mnie terra incognita. W związku z tym zwracam się z prośba o pomoc,
    otóż mam następujący problem.

    Jestem zatrudniony na etacie w teatrze ( umowa o pracę na czas nieokreślony). Jakiś
    czas temu zgłosił się do mnie człowiek z propozycją grania w jego spektaklu
    produkowanym własnym sumptem , za prywatne pieniądze.
    Obawiam się reakcji mojego dyrektora na powyższe. Czy argumentem , który dyrektor
    może podnieść zakazując mi ewentualnie takiej działalności ( podjętej w oparciu o
    umowę o dzieło) nie będzie prowadzenie przeze mnie działalności konkurencyjnej wobec
    mego macierzystego teatru?
    Oczywiście zakładamy, że obowiązki wobec macierzystego teatru wykonuję bez uszczerbku
    dla niego.
    Zaznaczam , że w umowie o pracę ani w regulaminie pracy nie ma mowy o zakazie
    konkurencji.
    Pomóżcie proszę bo dodatkowe zajęcie to oczywiście dodatkowy dochód , ale
    równocześnie nie chciałby stracić dotychczasowej pracy.

    pozdrawiam
    K.L