  • 1. Data: 2012-05-18 14:52:36
    Temat: zajęcie konta (połowy wynagrodzenia) a działania komornik
    Od: dexter <p...@g...com>

    Chciałem zapytać o taką sytuacje, czysto hipotetyczną. Mam powiedzmy 50000zł u
    komornika i chcę się z nim dogadać, że gdy podejmę pracę (wskazuję zakład) on może
    zająć mi pensję (w ramach prawa do 50% max). Czy jeżeli wynajmę mieszkanie i za
    resztę pensji kupię tv itp. Komornik może robić naloty co jakiś czas i sukcesywnie mi
    wszystko licytować??? W wynajmowanym mieszkaniu.
    Zastanawiam się czy taka absurdalna sytuacja może mieć miejsce?

  • 2. Data: 2012-05-18 15:01:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-18 14:52, dexter pisze:
> [...]
    wszystko licytować??? W wynajmowanym mieszkaniu.
    > Zastanawiam się czy taka absurdalna sytuacja może mieć miejsce?

    Jeśli wierzyciel tak zawnioskuje, to komornik musi wykonać jego polecenie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-05-18 15:06:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2012 14:52, dexter pisze:
    > Chciałem zapytać o taką sytuacje, czysto hipotetyczną.

    Jasne. Hipotetyczną ;->

    > Mam powiedzmy 50000zł u komornika i chcę się z nim dogadać,

    Co to znaczy "mam pieniądze u komornika"?? Zostawiłeś mu depozyt czy co? ;->

    Pisz po ludzku!

    > że gdy podejmę pracę (wskazuję zakład) on może zająć mi pensję
    > (w ramach prawa do 50% max).

    Z dodatkowym ograniczeniem w postaci kwoty wolnej od zajęcia.

    Zakładam, że nie chodzi o alimenty.

    > Czy jeżeli wynajmę mieszkanie i za resztę pensji kupię tv itp.
    > Komornik może robić naloty co jakiś czas i sukcesywnie mi wszystko
    > licytować??? W wynajmowanym mieszkaniu.

    Oczywiście.

    > Zastanawiam się czy taka absurdalna sytuacja może mieć miejsce?

    Absurdalna to by była sytuacja, jakbyś ty żył sobie jak panisko z takimi
    luksusami jak telewizor, a wierzyciel czekał na pieniądze nie wiadomo ile.

    PS: łam wiersze na mniej-więcej 70 znakach...

  • 4. Data: 2012-05-19 00:25:13
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    W dniu 2012-05-18 15:06, Andrzej Lawa pisze:
    > Co to znaczy "mam pieniądze u komornika"?? Zostawiłeś mu depozyt czy co? ;->

    chodzi o zaleganie na podaną kwotę :)

    > Z dodatkowym ograniczeniem w postaci kwoty wolnej od zajęcia.
    > Zakładam, że nie chodzi o alimenty.

    niechodzi o alimenty, a wg. tego co prawo przewiduje w takim wypadku
    komornika może zająć do 50% wypłaty powyżej kwoty wolnej to wiadomo. Ale
    jak się zarabia 2, 3 razy średnia krajowa to zupełnie inna sprawa.

    > Oczywiście.

    No to ch*. To najlepiej mieszkać pod mostem.
    Lub też, wynająć za grosze jakąś klitkę, tam odbierać listy itp.

    > Absurdalna to by była sytuacja, jakbyś ty żył sobie jak panisko z takimi
    > luksusami jak telewizor, a wierzyciel czekał na pieniądze nie wiadomo ile.

    to bzdura dla mnie. Jeżeli sąd zasądził wg. mnie kretyński wyrok i musze
    teraz z tym żyć, to dlaczego mam żyć jak biedak, przecież i tak spłacam.
    Jest dobra wola...

    > PS: łam wiersze na mniej-więcej 70 znakach...

    to z gulga było :)

  • 5. Data: 2012-05-19 12:20:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.05.2012 00:25, dEXTER pisze:

    > to bzdura dla mnie. Jeżeli sąd zasądził wg. mnie kretyński wyrok i musze
    > teraz z tym żyć, to dlaczego mam żyć jak biedak, przecież i tak spłacam.
    > Jest dobra wola...

    Zawsze mogłeś próbować ugody z wierzycielem.

  • 6. Data: 2012-05-19 16:24:57
    Od: dEXTER <p...@g...pl>

    W dniu 2012-05-19 12:20, Andrzej Lawa pisze:
    > Zawsze mogłeś próbować ugody z wierzycielem.

    Owszem, zawsze jest się mądrym po szkodzie :)
    Czy co teraz pozwolić się ogolić na łyso i na bruk?

    dexter

  • 7. Data: 2012-05-19 16:41:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    dEXTER napisał(a) :

    > Owszem, zawsze jest się mądrym po szkodzie :)
    > Czy co teraz pozwolić się ogolić na łyso i na bruk?

    Nie, po szkodzie to jest wierzyciel nie Ty :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 8. Data: 2012-05-20 01:42:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.05.2012 16:24, dEXTER pisze:

    > Owszem, zawsze jest się mądrym po szkodzie :)
    > Czy co teraz pozwolić się ogolić na łyso i na bruk?

    Teraz też możesz próbować ugody z wierzycielem - pamiętaj, że komornik
    działa na wniosek wierzyciela, a nie sobie a muzom dla rozrywki.

  • 9. Data: 2012-05-21 09:25:15
    Od: K <...@...c>

    W dniu 18-05-2012 15:01, Liwiusz pisze:

    > Jeśli wierzyciel tak zawnioskuje, to komornik musi wykonać jego polecenie.

    a jesli tv nalezy do wlasciciela mieszkania i jest na umowie najmu?

  • 10. Data: 2012-05-21 10:15:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-21 09:25, K pisze:

    > a jesli tv nalezy do wlasciciela mieszkania i jest na umowie najmu?

    TV podlega zajęciu, ponieważ znajduje się we władaniu dłużnika. Przepisy
    przewidują na taką okoliczność możliwość odpowiedniej reakcji
    właściciela zajętej ruchomości.

    --
    Liwiusz