  • 1. Data: 2007-03-08 11:05:04
    Temat: zagrożenie zdrowia i życia
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    Witam,

    prosze o informacje pod jaki paragraf k.k. podlega
    stworzenie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia
    poprzez niezgodne ze sztuka budowlana wykonanie
    prac remontowych w mieszkaniu.
    Konkretniej:
    sąsiadka z góry zalewa mnie notorycznie, co na 100%
    jest efektem nie wykonania bądz zlego wykonania
    izolacji jej lazienki (przez nia albo przez Spoldzielnie -
    tego nie jestem w stanie stwierdzic), a po remoncie
    mojego mieszkania woda wlewajaca sie przez sufin zalewa
    i gromadzi sie m.in. w kascie sufitowej, gdzie przebiegaja przewody
    i znajduja sie urzadzenia elektryczne (wprawdzie wodoodporne ale...).

    Pisze pismo do Spoldzielni z odpiem do nadzoru budowlanego
    i prokuratury (pobrobujcie sami zalania mieszkania 5-10 razy w roku)
    z wnioskiem o bezwloczne sprawdzenie stanu ww izolacji
    i chcialbym sie "podeprzec".

    pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2007-03-08 11:11:33
    Temat: Re: zagrożenie zdrowia i życia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    > prosze o informacje pod jaki paragraf k.k. podlega
    > stworzenie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia
    > poprzez niezgodne ze sztuka budowlana wykonanie
    > prac remontowych w mieszkaniu.

    Wassermann ;)

    > i chcialbym sie "podeprzec".

    j.w.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-08 11:22:53
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > Wassermann ;)

    ale jemu tylko raz zrobili kuku (albo on im) ;-),
    a ja bylem zalany minimum 100 razy w ciagu
    ostatnich kilku lat. I nic nie moge zrobic.
    Oczywiscie, zgodnie z prawem Murphego,
    kolejne zalania pojawia sie natychmiast po remoncie.
    Kiedys sasiadka zalala mi mieszkanie
    25 razy w ciagu miesiaca (liczylem)
    i naprawila braki dopiero jak zlozylem pozew.
    Teraz sytuacja powtarza sie regularnie raz na 2 miesiace.

  • 4. Data: 2007-03-08 11:48:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 12:22:53 +0100, Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    (...)
    > Teraz sytuacja powtarza sie regularnie raz na 2 miesiace.

    To jak Ty to organizujesz? Remontujesz potem wszystko na swój koszt?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-03-08 11:53:59
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    > Dnia Thu, 8 Mar 2007 12:22:53 +0100, Jacek P. Urbanowicz napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > To jak Ty to organizujesz? Remontujesz potem wszystko na swój koszt?

    Ech, szkoda gadac.
    Sasiadka daje mi swoja polise. Co chwile ubezpiecza sie
    gdzie indziej i jakos tak czas biegnie od czestego malowania do malowania,
    tak ze 3-5 razy do roku..
    Chociaz zdarzalo sie, ze na moj koszt bo nie mialem sily sie z nia uzerac.

    A jak z tym paragrafem

  • 6. Data: 2007-03-08 12:14:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 12:53:59 +0100, Jacek P. Urbanowicz napisał(a):

    > A jak z tym paragrafem

    Tu imho nie ma jej złej woli, więc ewentualnie mógłbyś oskarżać tego kto
    jej ten remont wykonał - i w dodatku musiałbyś udowodnić, zapewne jakąś
    ekspertyzą rzeczoznawcy, że rzeczywiście to zalewanie stwarza zagrożenie
    dla życia/zdrowia. Jeśli przewody są w peszlach/rurkach/korytkach i są
    zamontowane hermetyczne puszki to takiego zagrożenia nie ma. Zresztą to w
    ogóle dosyć dziwne, żeby w sufitach puszczać instalacje elektryczną -
    inwestor musiałby być idiotą i filantropem w jednym :)

    Podsumowując, wg mnie ciężko będzie zmusić tą kobiete do działania.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-03-08 12:39:25
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    > zamontowane hermetyczne puszki to takiego zagrożenia nie ma. Zresztą to w
    > ogóle dosyć dziwne, żeby w sufitach puszczać instalacje elektryczną -
    > inwestor musiałby być idiotą i filantropem w jednym :)

    no a jak ma niby doprowadzic zasilanie np do lampy w suficie ?
    telepatycznie ? ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 8. Data: 2007-03-08 17:18:40
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

> [...]
    > jej ten remont wykonał - i w dodatku musiałbyś udowodnić, zapewne jakąś
    > ekspertyzą rzeczoznawcy, że rzeczywiście to zalewanie stwarza zagrożenie

    Na razie niech Spoldzielnia stwierdzi kto zawinil.
    A moze ona kupila mieszkanie bez izolacji...
    chociaz nie sadze.

    Jeśli przewody są w peszlach/rurkach/korytkach i są
    > zamontowane hermetyczne puszki to takiego zagrożenia nie ma.

    wszystko jest jak trzeba i lampy umocowane w kascie nad lustrem
    sa hermetyczne. Obawiam sie jednak, ze jak tam sie kiedys naleje
    ze 30 cm wody to cos zlego sie stanie

    Zresztą to w
    > ogóle dosyć dziwne, żeby w sufitach puszczać instalacje elektryczną -
    > inwestor musiałby być idiotą i filantropem w jednym :)

    No nie wiem...lazienke projektowala Pani architekt uznana
    za naprawde dobra w swoim fachu urzadzenia wnetrz.

    > Podsumowując, wg mnie ciężko będzie zmusić tą kobiete do działania.

    Pozyjemy, zobaczymy :-)

  • 9. Data: 2007-03-08 18:51:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2007 13:39:25 +0100, Cyprian Prochot napisał(a):

    > no a jak ma niby doprowadzic zasilanie np do lampy w suficie ?
    > telepatycznie ? ;)

    Zasilanie to nie instalacja, a tylko jeden z jej elementów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl