  • 11. Data: 2007-12-05 07:43:37
    Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@n...net> napisał w wiadomości
    news:fj4qbc$bbo$1@news.lublin.pl...

    > Pojecia nie masz o rozpatrywaniu reklamacji w firmach kurierskich.

    A ty o prawie i co z tego wynika?

    HaNkA

  • 12. Data: 2007-12-05 08:00:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > art 544.1 i 548 Kc

    Przy okazji spytam, ażeby się upewnić.

    Rozumiem, że jeśli zapłacę przed otrzymaniem rzeczy, zaś przesyłka
    zostanie zgubiona i nigdy do mnie nie dotrze, to z powodu art. 548.1
    jest to mój problem a nie sprzedajacego.

    Natomiast z art. 544.2 można jedynie wywodzić, że miałem prawo zapłacić
    później (ale z niego nie skorzystałem).

    Czy tak?

    Piotrek

  • 13. Data: 2007-12-05 18:49:00
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

    a taka procedura dlugo zwykle trwa?

  • 14. Data: 2007-12-05 18:50:24
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

    przepraszam, za 1 razem przeoczylem te pare cyferek. zlosc mi sie chyba na
    wzrok rzuca.

  • 15. Data: 2007-12-05 19:28:26
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    > To nie prawda. Autor watku powinien w siedzibie firmy kurierskiej
    > domagac sie protokolu i na jego podstawie zlozyc reklamacje. Problemem
    > moze byc opisana postawa Nadawcy bo firmy kurierskie wymagaja do
    > rozpatrzenia reklamacji oryginalu listu przewozowego, ktorego sila
    > rzeczy Odbiorca nie posiada.
    >
    > j.

    Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca
    może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz
    odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac.
    Do zainteresowanego: staraj sie zobligować nadawcę do złożenia reklamacji.
    Sam bedac docelowym odbiorca i znajac numer listu przewozowego ponaglaj
    wlasciwy oddzial firmy kurierskiej ten, ktory byl odpowiedzialny za
    doreczenie. W koncu jak zrozumialem ta przesylka dotarla do tego oddzialu i
    kurier ja awizowal. Napisz mi takze czy przesylka byla objeta ochrona
    ubezpieczeniowa, i ktorej firmy kurierskiej to dotyczy.
    W sumie jak chcesz to daj znać na priva (pomoge bezinteresownie) jezeli
    przesylka jest ubezpieczona to nie trzeba sadzic sie w sadzie, aby otrzymac
    odszkodowanie.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 16. Data: 2007-12-05 20:44:21
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

    > A ty o prawie i co z tego wynika?
    >
    > HaNkA

    Znam zasady rozpatrywania tych reklamacji, a od kilku lat pracuje w firmie
    wysylajacej kilkadziesiat przesylek dziennie, gdzie w przpadku uszkodzenia,
    czy zaginiecia paczki przygotowywuje odpowiednia dokumentacje.
    wrrrrr zadziora :)
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 17. Data: 2007-12-05 21:36:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz napisał(a):

    > Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca
    > może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz
    > odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac.

    Terminy i warunki składania oraz szczegółowy tryb rozpatrywania
    reklamacji, reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z
    dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
    postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.).

    j.

  • 18. Data: 2007-12-05 21:46:01
    Od: "Tomasz" <t...@n...net>

> [...]
    > dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
    > postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.).

    Oraz wewnetrzne regulaminy przykladowych firm kurierskich
    http://www.gls-poland.com/graphics/AGB_poland.pdf
    http://nowy.siodemka.com/pls/portal/docs/PAGE/SIODEM
    KA/!OBRAZKI/REGULAMIN_PAZDZIERNIK_2007_0.PDF

    mozna isc do sadu tyko po co?

    Tomasz

  • 19. Data: 2007-12-06 19:04:22
    Od: " " <x...@W...gazeta.pl>

    chetnie bym odpisal prv ale przyznam szczerze po usunieciu nospamiaka poczta
    twierdzi ze adres nie istnieje