    From: Mateusz Swatek <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zadatek na mieszkanie
    Date: Tue, 06 Dec 2005 22:19:14 +0100

    Witam

    mam nastepujacy problem

    podpisalem z powaznym developerem umowe przedwstepna na wybudowanie mieszkania
    umowa przewiduje uzyskanie pozwolenia na budowe oraz wybudowanie mieszkania do
    konca III kwartalu 2006

    uiscilem zadatek w kwocie 10 000 zl

    mimo wstepnych planow moj developer nadal nie uzyskal pozwolenia na budowe budynku

    w umowie jest informacja ze to developer _moze_ odstapic od umowy w przypadku
    nieuzyskania pozwolenia na budowe do konca 2005 roku
    (oczywiscie z wszystkimi koncekwencjami finansowymi)

    moje odstapienie wiaze sie oczywiscie z utrata zadatku

    niestety nie przypilnowalem dodatkowych zapisow przy podpisywaniu umowy, ale
    wtedy nie bylo przeslanek do tego (firma porzadna, inwestycje oddawane
    terminowo, buduje ze srodkow wlasnych)

    czy jest jakas podstawa poza umowa ktora ew. pozwolilalby rozwiazac mi umowe z
    winy developera ?

    szczerze mowiac chce mieszkanie i te 1% odsetek miesiecznie mnie nie urzadza
    tym bardziej ze w 2007 moze wejsc VAT 22% i moze mnie to niemilo zakoczyc ....

    pozdrawiam
    --
    Mateusz