  • Data: 2004-10-16 13:17:21
    Temat: wyższa konieczność.
    Od: "Markus" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Słyszałem że w polskim prawie istnieje zasada tzw. wyższej konieczności i
    chcę się upewnić czy dobrze ją zrozumiałem.
    Załóżmy ze widzę na ulicy palącego się człowieka a obok idzie pani w bardzo
    drogim futrze , stosując zasadę wyższej konieczności(chodzi o życie
    człowieka) zabieram jej to futro i gaszę nim palącego człowieka , oczywiście
    futro w tym wypadku nie nadaje się już do niczego.
    Czy ponoszę za to jakąkolwiek odpowiedzialność? Kto pokryje koszty futra?

    Pozdrawiam.